AndroidHealthClinic

Deadlift 1RM Onderrug

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo,

Na m'n topic over de grip kom ik weer met een volgend topic. Bij m'n werksetjes deadlifts is m'n rug altijd helemaal recht, maar zodra ik m'n 1RM ga testen komt er een lichte bolling in. Ik heb op verschillende manier geprobeerd te tillen, maar deze (explosieve) pull lijkt het beste te werken. Hier de video:

M'n rug is zeker niet recht, maar ook niet heel erg bol. Is dit acceptabel bij een 1RM test? Of 'telt' dit niet meer.

Overigens test ik m'n 1RM niet vaak, houd het vaak bij de werksetjes en lineaire progressie.

Hoor graag feedback, mvg, Jesper
 
Je rukt de bar behoorlijk van de vloer. Je moet je bovenrug veel meer op spanning brengen, oftewel lat activatie. Schouderbladen naar achter en naar beneden duwen is wel een goeie cue. Grote borst maken en de boel aanspannen. Daarmee trek je de slack out off the bar en ga je veel vloeiender omhoog.

 
Laatst bewerkt:
Hm, had ergens iets gelezen over de setup en dat overgenomen. Maar zie in die videobdat je knieën je <stukje aan de binnenkant van je arm waarvan ik de naam even kwijt ben> wel aan mag raken, ga ik de volgende x zeker proberen.
 
Je rukt de bar behoorlijk van de vloer. Je moet je bovenrug veel meer op spanning brengen, oftewel lat activatie. Schouderbladen naar achter en naar beneden duwen is wel een goeie cue. Grote borst maken en de boel aanspannen. Daarmee trek je de slack out off the bar en ga je veel vloeiender omhoog.


Waarschijnlijk bedoel je het goed/anders, maar ik vind schouderbladen 'naar achter' niet echt goed advies. Voor de rest ben ik t helemaal met je eens.

Wat het beste werkt voor lat activatie is je ellebogen naar binnen draaien. Of met je bovenarmen je oksels afschermen zodat niemand je daar kan kietelen. (Srs)
 
Waarschijnlijk bedoel je het goed/anders, maar ik vind schouderbladen 'naar achter' niet echt goed advies. Voor de rest ben ik t helemaal met je eens.

Wat het beste werkt voor lat activatie is je ellebogen naar binnen draaien. Of met je bovenarmen je oksels afschermen zodat niemand je daar kan kietelen. (Srs)
Ik heb het niet over pinchen, daar bestaat vaak verwarring over.
 
Weet al door met name de dumbell row hoe ik mn lats kan aanspannen, wist alleen nog niet dat dit bij een deadlift ook moest ;)
 
In principe telt een 1rm al als je hem van grond tilt en helemaal gestrekt staat. Het maakt niet uit hoe bol je rug dan is.
 
In principe telt een 1rm al als je hem van grond tilt en helemaal gestrekt staat. Het maakt niet uit hoe bol je rug dan is.
mmm gestrekt betekent niet bol als je bol staat ben je niet helemaal gestrekt.
 
mmm gestrekt betekent niet bol als je bol staat ben je niet helemaal gestrekt.

Als je helemaal bovenin bent is je rug toch niet bol maar gestrekt.

Denk niet dat je mijn zin helemaal begrijpt.
 
In principe telt een 1rm al als je hem van grond tilt en helemaal gestrekt staat. Het maakt niet uit hoe bol je rug dan is.
Dan "telt" ie misschien wel maar wil niet zeggen dat dat ook goed is voor je rug:rolleyes:
 
Dan "telt" ie misschien wel maar wil niet zeggen dat dat ook goed is voor je rug:rolleyes:

Dat wou ik er maar mee zeggen. Dat het niet goed voor je rug is, is een ander verhaal.
 
Back
Naar boven