AndroidHealthClinic

Deadlift vervangbaar of onvervangbaar?

Hmmm

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m85
Massa
93kg
Voor veel bodybuilders is de deadlift onvervangbaar en voor veel bodybuilders is het zeker vervangbaar. Wat is jullie mening er over? Vinden jullie het vervangbaar of onvervangbaar? Graag ook de reden en als je het vervangbaar vindt, wat is de beste oefening/wat zijn de beste oefeningen in plaats van de deadlift?

Een deadlift is een deadlift. Er is geen andere oefening waarmee precies die spieren worden getriggerd als in een deadlift.

Als je het puur hebt over je onderrug dan is hyper extentions een goede oefening.

Ben benieuwd naar de reacties.

Ik doe hem zelf 1x per week 3x5.

Deathlift is een basisoefening dacht ik toch... Ge kunt uw basis echt niet overslaan. Naar mijn mening is de deathlift de belangrijkste oefening waar uw schema moet worden rond opgebouwd.

Deadlift is 1 van de belangrijkere oefeningen, maar niet onvervangbaar.

Maar wat is de reden dat je dat vraagt?
Blessure?

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is het vervangbaar zoals dat alles vervangbaar is. Deadlift is wel gemakkelijker vervangbaar dan bijv. squat. Ipv deadlift een paar setjes good mornings doen werkt prima.

De deadlift zit bijvoorbeeld ook niet in Coolcicada's PPL schema. Dit is volgens mij best een populair PPL schema op bodybuilding.com.

Gevonden op bodybuilding.com forum:
In my opinion, its much more of a strength exercise than anything. Furthermore, the risk of injury is much to great, form is hard to prefect, and it takes a ton of energy. I would rather just do rows and the such on a pull day.

If an individual is training for strength, then by all means, go for it.

Deadlift is prima vervangbaar door enkele andere oefeningen.
Ik doe deadlift heel af en toe eens en soms doe ik rackpulls ipv deadlifts. Als ik ze doe is het meestal als afmaker.

Rackpulls voelt voor mij een stuk beter.

Imo moeilijk te vervangen. Compounds pakken grote delen van je lichaam aan, dat kun je niet met andere (isolatie) oefeningen doen. Rackpulls komen in de buurt, maar zijn feitelijk een beperkte vorm van DL.

Tenzij je een hele goede reden hebt om niet te deadliften, zeg ik gewoon doen.

Vind zelf de Glute-Ham Raise ook wel fijn.

Denk dat je het grotere plaatje moet bekijken.
Ikzelf train puur en alleen omdat ik een 'goed' lichaam wil hebben en de ouderdom uit wil stellen,
en omdat ik het leuk vind.

Ik heb deadlift ooit eens geprobeerd,vond het niet leuk en heb het sindsdien nooit meer gedaan.
Blijft een hobby en ga dus niet iets doen wat ik niet leuk vind en blijkbaar prima zonder kan.

Just my two cents.

Geen enkele oefening is onvervangbaar, maar voordat je vervangers zoek moet je eerst weten waarom je de oefening doe.

Als je de oefening doe als overall oefening dan is zijn GHR en/of GM niet voldoende. Als je de DL alleen doe vanwege de post.chain kan GHR een goede vervanger zijn.

Ik ben BV iemand die de DL bij rug doe omdat ik van mening ben dat de lats ook flink belast worden. Voor mij zou het betekenen dat ik ook in die hoek "iets" moeten vinden.

Dus waarom doe je nu DL en welke positie neemt deze in in je schema.

Het ligt aan je doelen, maar wil je (mentaal) sterker worden dan is de Deadlift de beste manier. Angst of geen zin in de intensiteit moet geen reden zijn om af te zien van de Deadlift of Squat. Hij is wellicht vervangbaar door RDL en Frontsquats.

Vervangde oefening zou een rackpull icm met RDL zijn

rack pull op rug dagen

RDL bij benen

voor 100% bodybuilding is de deadlift redelijk vervangbaar, maar het geeft je nog meer dan dat.

zeker voor natty's zou ik hem sowieso doen als het mogelijk is voor je.

deadlifts vervangen door iets anders is net als sex vervangen door fappen, het kan wel redelijk, maar het zal nooit echt zo goed zijn als het orgineel.

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil iedereen bedanken voor jullie antwoorden en reacties. De reden dat ik een vervangende oefening zoek is inderdaad door een blessure. Ik kan op dit moment niet deadliften en ben van plan om het even een lange tijd niet te doen. Misschien dat ik het na een lange tijd weer ga oppakken maar dat ligt aan hoe die vervangende oefeningen werken.

voor 100% bodybuilding is de deadlift redelijk vervangbaar, maar het geeft je nog meer dan dat.

deadlifts vervangen door iets anders is net als sex vervangen door fappen, het kan wel redelijk, maar het zal nooit echt zo goed zijn als het orgineel.

je eigen hand is altijd het beste.
sluit niet uit dat een poes onvervangbaar is

Ik pak deadlift vooral voor de Hamstring. Onderrug kan je wel pakken met andere oefeningen. Ook de traps zijn genoeg oefeningen voor.
Hamstring ook, maar ik doe toch liever deadlift omdat het een compound is.

---------- Toegevoegd om 17:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:40 ----------

Sex met bijvoorbeeld een dooie rat is prima te vervangen door fappen. Graag zelfs.

Alternatief voor deadlift is de rack lift.

Ik train in mijn homegym en heb er niet de mogelijkheid om te deadliften maar doe dus wel de rack lift en dat voelt ook lekker ;-)

Terug
Naar boven