Fitness Seller

Deadlift

Rvdzs

Advanced Bodybuilder
Waardering
62
Lengte
1m71
Beste allen ( jaja, formaliteit ),

Afgelopen vrijdag heb ik deadlifts gedaan en er is mij aangeraden om de zogeheten '' sumo-deadlift '' te doen ivm een slechte/zwakke rug. Ik deed maar 40-50kg ( warming up setjes ) en toen schoot er ineens een steek in mijn onderrug / benen...

Ik heb nu nog steeds moeite met lopen, mijn hele rechterbovenbeen doet nu ook pijn wanneer ik loop, ren, spring etc en de pijn zit ook nog in mijn onderrug.

Heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad en hoe kan ik dit het beste oplossen? Gewoon afwachten en tijdje geen squats en DL meer doen?

Mvg

klnkt als hernia als het uitstraalt iig beklemde zenuw dus tijd voor een dokter

• Topic Starter Topic Starter
Fijn -_-'

Gelijk naar de dokter gaan, of is het beste om even af te wachten ( paar weken ) en kijken of het zelf weggaat?

ik zou voor de zekerheid gaan en een arts laten kijken als je uitstraling hebt naar je benen

Is mij een week of 3 geleden ook overkomen. Enkel niet echt de uitstraling naar de benen toe. Ben wel een hele week moeten stoppen met trainen en cardio daar het gewoon echt niet meer ging van de pijn. Na een 3-tal dagen kon ik rustig weer fietsen.
Nu kan ik weer terug deadlift doen maar train ik voornamelijk de beweging met heel weinig gewicht. Vooral om de techniek beter te krijgen want ik wil die pijn niet nog eens meemaken! Echt afgezien ervan.

jullie begrijpen die emoticon verkeerd, wordt gebruikt als "+1"

Lijkt mij toch ook wel verstandig eens een arts te raadplegen. Wat is daar nu weer dom aan?

ik denk dat jij een beetje stupid bent. als iemand uitstraling heeft en dat duidelijk aangeeft dan is er een zenuw beklemd na het deadlift en dan lijkt mij een bezoekje aan iemand die daar verstand van heeft wel raadzaam.
Ik ga dus akkoord he jongens :)
jullie begrijpen die emoticon verkeerd, wordt gebruikt als "+1"

:D

Thanks all :)

Heb het er met mijn moeder over gehad, maar die zei dat het waarschijnlijk een spier was die is verrekt, ofzo, dus geen idee wat het nu daadwerkelijk is. Ik ga vanaf morgen weer trainen en kijken of het dan erger wordt, als dat het geval is, direct naar de huisarts....

Maar nu de vraag, sumo DL is juist voor een slechte/zwakke rug, en bij het uitvoeren van deze techniek is het juist gebeurt.....Moet ik later weer switchen naar de normale DL ( dan krijg ik wel het gevoel alsof ik mijn rug overbelast ) en wil graag een blessure op mijn rug voorkomen....Hehe, ironisch dit

Thanks all :)

Heb het er met mijn moeder over gehad, maar die zei dat het waarschijnlijk een spier was die is verrekt, ofzo, dus geen idee wat het nu daadwerkelijk is. Ik ga vanaf morgen weer trainen en kijken of het dan erger wordt, als dat het geval is, direct naar de huisarts....

Maar nu de vraag, sumo DL is juist voor een slechte/zwakke rug, en bij het uitvoeren van deze techniek is het juist gebeurt.....Moet ik later weer switchen naar de normale DL ( dan krijg ik wel het gevoel alsof ik mijn rug overbelast ) en wil graag een blessure op mijn rug voorkomen....Hehe, ironisch dit

Als je doorstraling hebt naar je been denk ik niet dat dit ten gevolge is van een spier maar eerder van een hernia . Ik zou dit zeker en vast NIET verergeren door extra belasten . Ga naar de dokter , doe een scan later en dan zal bepaald advies worden gegeven .

In geval van twijfel => GA NAAR DE DOKTER!!

lekker als je moeder denkt dat uitstraling komt van een verrekte spier.
@pheno in dat geval heb ik niks gezegd ;)

Ok, bedankt iedereen. Wist niet dat een hernia een gevolg zou kunnen zijn van 1x een verkeerde DL rep ;/

Dit kan het gevolg zijn van alles dus ook van 1 rep deadliften

Jep, het kan ook van de krant van de grond oprapen en van je veters strikken en van je vriendin op kamasutra trakteren. Anyway ga naar een dokter en laat ook hier even weten wat de dokter ervan gezegd heeft.

Ok, thanks all :) Toch maar afspraak maken bij de dokter dan ;/ Hernia moet per se operatief worden verwijdert, anders kom je niet vanaf, toch? Dat gaat mooi samen met mijn trainingsschema, jeej -_-'

Hernia kan vanzelf overgaan, alleen is niet te zeggen hoelang dit gaat / kan duren. En als je uitstraling hebt en je maakt je echt zorgen zou ik echt aandringen op een scan. Bij mij wouden ze t nooit doen en moest ik maar blijven afwachten, toen na half jaar toch een scan en was t een zware hernia.

Terug
Naar boven