AndroidHealthClinic

deadlift

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.390
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Bij deadlifts moet je trouwens sowieso na iedere herhalingen de halter op de grond leggen, overeind staan en weer overnieuw, zo haal je de spanning eraf en is de oefening dus effectiever en je krijgt geen grip problemen

dit las ik in een log van iemand, zo doe ik het normaal nooit. wie doen het nog meer op deze manier. ik wil het ook gaan toepassen namelijk.

wrm train je je grip niet?

Ik leg de stang na elke rep even neer. Spanning er af, zodat je geen gebruik kan maken van opgeslagen energie om weer omhoog te komen. (kan even niet op de naam komen).
Zo blijft het een echte 'dead' lift.

Ik leg hem ook altijd weer neer, om me vervolgens weer vol in te kunnen zetten voor de volgende rep. Ik doe hoogstens tijdens de warmpup 1 setje zonder hem neer te leggen.

static holds met een halter/dumbbells (niks aanders dan stang optillen en zo lang mogelijk vast houden) of aan een chin-bar hangen. maar er zijn al zat topics geweest over grip training.

Moob zei:
Ik leg de stang na elke rep even neer. Spanning er af, zodat je geen gebruik kan maken van opgeslagen energie om weer omhoog te komen. (kan even niet op de naam komen).
Zo blijft het een echte 'dead' lift.

Yup, zo doe ik hem ook.

Ik leg hem wel steeds op de grond maar tussendoor overeind gaan staan doe ik nooit.

Het is wel de bedoeling dat hij stilligt voor ik hem weer optil maar het komt nog wel eens voor dat ik teveel haast maak in een setje.Bouncen doe ik in ieder geval ook niet want dan komt het halter tot leven:eek:
en dat mag niet met deadliften;)

power straps zijn super handig bij het deadliften;)

luppie zei:
met welke oefening kan dat ??
met van die handtrain dingetjes, die terug buige nals je erin knjijpt, werkt erg goed, gewoon ff thuis doen ofzo

lekker knijpen, ook goed als je agressief bent!
mijn grip is er zeker op vooruit gegaan!!

dit soort dingen:
website_HG400&500_pics0004.jpg

ik leg hem dus niet tussendoor op de grond, als je iets anders traint gooi je toch ook niet na elke hh die stapel gewichten weer terug.
wanneer je gewoon beheerst die stang weer terug brengt naar net boven de grond en je haalt em vervolgens weer normaal omhoog maak je echt geen gebruik van je opgeslagen energie hoor!

Ik leg hem nooit neer, omdat:

- het volgens mij niet de bedoeling is om de spanning eraf te halen
- omdat ik niet aan de kunde van de grote bodybuilders ga twijfelen als het aankomt op de uitvoering van de oefeningen.

Klopt, als je voor de power traint zou het een toevoegende waarde kunnen hebben om hem even neer te leggen, anders gewoon de spanning erop houden net als met bankdrukken en alle andere oefeningen.!!!:cool:

grond raken, rug terug volledig aanspannen en opnieuw liften, anders te veel kans dat techniek om zeep geholpen wordt met blessures als gevolg

Probeer ook eens een stiff-legged deadlift. Goed voor je onderrug en goed voor je grip. Alleen moet je als het geicht veel zwaarder gaat worden je handen om en om houden en dat elke set omwisselen. Anders kun je dat gewicht niet in je handen houden omdat de stang eruit wil rollen.

Ik wissel de manier waarop ik deadlift af, de ene keer laat ik hem de grond net raken,
maar niet bouncen, en dan een nieuwe lift.
En de andere keer, laat ik hem een seconde of 1 a 2 rusten op de grond.

DEADlift is dus het gewicht doodleggen op de grond..........

je gaat toch ook niet BANKdrukken op een stoel ???

;)

Waar is 'de spanning erop houden' goed voor dan?

Terug
Naar boven