XXL Nutrition

deadlift

jeff1979 zei:
Ik leg hem nooit neer, omdat:

- het volgens mij niet de bedoeling is om de spanning eraf te halen
- omdat ik niet aan de kunde van de grote bodybuilders ga twijfelen als het aankomt op de uitvoering van de oefeningen.

:roflol: :roflol: :roflol:

Als je het hebt over trainingsvideo's van BB'ers, dan zou ik maar heel snel beginnen met twijfelen.

Fenomeno zei:
Probeer ook eens een stiff-legged deadlift. Goed voor je onderrug en goed voor je grip. Alleen moet je als het geicht veel zwaarder gaat worden je handen om en om houden en dat elke set omwisselen. Anders kun je dat gewicht niet in je handen houden omdat de stang eruit wil rollen.
Kan je me uitleggen waarom je elke set je grip zou moeten wisselen?

onderarmen trainen voor grip....? misschien meer static holds, zal al beter zijn he

bikerbabe zei:
onderarmen trainen voor grip....? misschien meer static holds, zal al beter zijn he
Ik dacht gewoon,mijn onderarmen zijn het meeste ontwikkelt van alles,en ik heb nooit grip-problemen,maar ik knijp wel altijd in m'n halters,dusss...
dachtik onderarmen....zei toch dachtik:rolleyes: ;)

BBD zei:
Waar is 'de spanning erop houden' goed voor dan?

bump.

Als ik mixed grip zou gebruiken, dan zou ik zeker mijn handen wisselen elek set, aangezien je bij een mixed een kleine rotatie van de ruggengraat hebt. Is dit heel ernstig? Nee, denk het niet. Is voorkomen beter dan genezen? Denk het.

bikerbabe zei:
Kan je me uitleggen waarom je elke set je grip zou moeten wisselen?

Stel het gewicht op de stang wordt zwaarder en zwaarder. Als je de stang vast gaat pakken met de knokkels van bijde handen van je af wil de stang eruit rollen. Gewoon omdat je de hoeveelheid gewicht niet meer aan kunt. Als je je ene hand de knokkels daar je toe doet je een soort klem maakt, meer weerstand op de stang. Dit voorkomt de stang van uit je handen glippen. Wissel het om na elke set. Links voor, rechts achter en dan weer rechts voor, links achter, ect etc.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

kijk, ik doe powerliften dus ik weet goed genoeg dat je om en om moet nemen omdat de stang anders wegrolt, de vraag is eerder waarom je zegt van te wisselen. je hebt namelijk 1 grip waar je je goed bij voelt, als je dan gaat wisselen voelt het alsof dit een beetje wringt, dus mijn vraag is eigenlijk waarom je zou wisselen elke set?

ik wissel niet, maar kan me voorstellen dat je misschien ook je onderarm traint bij het vasthouden. Bij grotere gewichten gaat dat denk ik wel uitmaken, dan wordt je ene onderarm misschien veel sterker als je het vaak doet. Iemand die dit kan ondersteunen of verwerpen?

bikerbabe zei:
kijk, ik doe powerliften dus ik weet goed genoeg dat je om en om moet nemen omdat de stang anders wegrolt, de vraag is eerder waarom je zegt van te wisselen. je hebt namelijk 1 grip waar je je goed bij voelt, als je dan gaat wisselen voelt het alsof dit een beetje wringt, dus mijn vraag is eigenlijk waarom je zou wisselen elke set?

Lees mijn vorige post maar.

En ik vraag me nog steeds af waar de spanning op houden goed voor is? (derde maal, hopelijk scheepsrecht?)

Heb vandaag ge-deadlift en het gewicht telkens neergelegd. Het bevalt me een stuk beter. Kan nu meer gewicht pakken en gecontroleerd mijn reps maken omdat ik geen last meer heb van de grip.

BBD zei:
bump.

Als ik mixed grip zou gebruiken, dan zou ik zeker mijn handen wisselen elek set, aangezien je bij een mixed een kleine rotatie van de ruggengraat hebt. Is dit heel ernstig? Nee, denk het niet. Is voorkomen beter dan genezen? Denk het.

klopt, goed gezegd. Plus rotatie (pro en supinatie) van de ellebogen waardoor de spieren in de onderarmen / biceps (supinator) anders belast worden.

Zal ook nog wel een effect hebben op de rotatie in de schouder en effect op de scapula, maar weet niet of dat heel erg belangrijk is, vrees van niet.

Plus natuurlijk dat de vingers afzonderlijk heel anders belast worden wanneer omdat de druk heel anders verdeeld is wanneer je overhands of onderhands lift.

dus als ik altijd dezelfde grip gebruik groei ik scheef ???

ik denk toch wel dat het wat uithaalt om grip om te wisselen, als is het maar om sterke hand even te laten rusten of coordinatie in zwakke hand te verbeteren of wtever.

natuurlijk gebruik je wel altyd dezelfde sterke grip voor de zwaarste deads :p

Terug
Naar boven