- Waardering
- 2.213
Heb ze nog nooit gedaan, wil ze doen maar was bang dat ik ze echt helemaal verkeerd zou doen😅 zal volgende keer wel proberen
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb ze nog nooit gedaan, wil ze doen maar was bang dat ik ze echt helemaal verkeerd zou doen😅 zal volgende keer wel proberen
Licht beginnen en focus op techniek, kijk eventueel een berg filmpjes. Niet te diep willen gaan, diepte komt vanzelf.Heb ze nog nooit gedaan, wil ze doen maar was bang dat ik ze echt helemaal verkeerd zou doen😅 zal volgende keer wel proberen
Die overweging moet je zelf maken, er zijn genoeg mensen die rondlopen met kunstgewrichten door iets 'ongevaarlijks' als joggen.Hele simpele vraag: zijn deadlifts het waard voor het opbouwen van spieren? Ik zie hier veek discussie’s over. Heb zelf al wel wat ervaring met deadlifts, vond ze vroeger echt leuk maar had 1 keer een spier in mn rug slecht gestretched waardoor ik amper nog deadlifts doe
bevorderen wel een algemene krachttoename, dus op alle oefeningen, ja dusHele simpele vraag: zijn deadlifts het waard voor het opbouwen van spieren? Ik zie hier veek discussie’s over. Heb zelf al wel wat ervaring met deadlifts, vond ze vroeger echt leuk maar had 1 keer een spier in mn rug slecht gestretched waardoor ik amper nog deadlifts doe

Liever RDLs of stiff legged dan rackpulls als geblesseerd of bijna geblesseerd .Rows, rows, rows, rows en nog wat rows. Mss een rackpull als je echt mentaal de focus op rug kan leggen.
Thanks! Zal idd even filmpjes kijken en volgende leg day proberenLicht beginnen en focus op techniek, kijk eventueel een berg filmpjes. Niet te diep willen gaan, diepte komt vanzelf.
Ben zelf ook net begonnen met rdl en doe ze met 60kg (heel weinig). Ik vind het een mooie, uitdagende oefening die je echt vanaf 0 opbouwt.
Thanks, moet zelf mn form wel verbeteren ja. Heb wel eens af en toe dat mn kont niet mee omlaag gaat en dan trek ik veel gewicht met mijn onderrugDie overweging moet je zelf maken, er zijn genoeg mensen die rondlopen met kunstgewrichten door iets 'ongevaarlijks' als joggen.
Ja, deadlift is wat blessure gevoeliger, maar de oorzaak van blessures is altijd menselijk, je eigen fout dus.
Als je tijdens de uitvoering gefocust blijft en niet meer gewicht lift dan je aankunt (is zeker op dl verleidelijk) moet het goed komen. Als je merkt dat je onderrug vermoeid raakt is het moeilijk om goede vorm te houden, dus kun je vaak beter eerder stoppen met je set dan doorgrinden met verhoogd risico op blessures.
Met blessures krijg je vroeg of laat altijd wel te maken, ongeacht welke sport.
Thankss, zal dit ook toepassen in mijn deadlifats. Weer even laag beginnen om mn form 100% goed te krijgen en dan rustig aan omhoog. Ook 3 sets bij zware sets ipv 4 dan!Yeah supervraag! Deadliften helpt op lange termijn juist tegen mn blessures (extreme zenuwshit in mn rug). De dagen erna zijn wel beetje pijnlijk. Maar inderdaad zolang je je vorm en techniek vast houd is ie super goed voor je. Heb 2 maanden geleden acute spit gehad toen ik voor de 200 kg aan het trainen was. Dan was het daarna inderdaad uitkijken en:
Liever RDLs of stiff legged dan rackpulls als geblesseerd of bijna geblesseerd .
Nu ben ik weer gaan deadliften. Maar even geen singles. 6 herhalingen op 70 %, 3 sets.
En daarna ALTIJD ondersteboven hangen en stretchen. Als ik zwaar ga doe ik alleen 3 sets DL en aftercare.
Precies, dat zegt genoeg over de aard van de oefening. Ik heb vaker gelezen dat zelfs bejaarden zonder sportachtergrond veel profijt hebben van deadlifts. Al denk ik niet dat die doelgroep vaak 1rm traintDeadliften helpt op lange termijn juist tegen mn blessures

Ooit in een basic fit geweest?Ik heb nooit zo begrepen waar die blessure angst vandaan komt bij krachtsport en in het bijzonder bij deadlifts.
De kans op blessure is wel hoger dan meeste andere oefeningen zou ik zeggen, maar is het het waard om het te ‘masteren’ omdat het zo een goeie oefening schijnt te zijn
Maar slechte form =/= slechte oefening. Probleem is 9 van de 10 keer gewoon ego waardoor mensen hun form opofferen voor wat extra gewicht.Ooit in een basic fit geweest?
Dan is bovenstaand vrijwel meteen duidelijk….
Yes. Al moet ik toegeven dat ik niet ècht de discipline heb om het bij die zes herhalingen te houden. De laatste set werden er 12, omdat dat gewoon lekker voelt.Thankss, zal dit ook toepassen in mijn deadlifats. Weer even laag beginnen om mn form 100% goed te krijgen en dan rustig aan omhoog. Ook 3 sets bij zware sets ipv 4 dan!
Dat is exact de reden waarom ik bodybuilding ben gaan doen. Eerst lang met rows, pull ups, lunges, etc om mn rugprobleem heen getraind. En toen ik sterk genoeg was voor DLs leek het alles bij elkaar te trekken.Over het algemeen kun je stellen dat krachtsport juist een zeer blessure ongevoelige sport is en dat het op een juiste manier opbouwen van spiermassa ook nog eens blessures voorkomt.
Ik maak de gains van m'n leven sinds ik de deadlift master.De kans op blessure is wel hoger dan meeste andere oefeningen zou ik zeggen, maar is het het waard om het te ‘masteren’ omdat het zo een goeie oefening schijnt te zijn