AndroidHealthClinic

Stelling Democratie; echt de beste optie?

skld

Advanced Bodybuilder
Waardering
117
Vetpercentage
10%
Mijn stelling is dat democratie niet de beste optie is omdat het meerendeel van de mensen 'Jan Modaal' is: gemiddelde mensen. Wat natuurlijk vrij logisch is.

Gemiddelde mensen zullen een wereld altijd gemiddeld houden en bepaalde partijen kunnen vrij gemakkelijk op de gemiddelde mens inspelen (Geert Wilders bijvoorbeeld: Jan Modaal loopt over straat en wordt bespuugd door een Marokkaan --> extra stem Wilders).

"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter" - Winston Churchill

Wat is volgens jou dan wel de beste oplossing?

Alleen stemrecht voor mensen met een IQ boven de ... vul maar in. :)

Ik begrijp je argument over "de gemiddelde mens" niet.

Dit topic werd al lang door Winston Churchill ter sprake gebracht ;)

'Winston Churchill zei tegen critici van de democratie: Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried. (Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na).'

Gewoon het logisch gevolg van evolutie dus, het is best mogelijk dat de huidige vorm nog zal evolueren. Het hangt er gewoon vanaf of er een beter alternatief aangetoond kan worden.

Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat binnen bijv. duizenden jaren er een systeem zal bestaan dat volledig gebaseerd zal zijn op een centrale computer die berekend wat de beste regering voor dat moment is...

Dit topic werd al lang door Winston Churchill ter sprake gebracht ;)

'Winston Churchill zei tegen critici van de democratie: Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried. (Democratie is de slechtste regeringsvorm, op alle andere methoden die al geprobeerd zijn na).'

Gewoon het logisch gevolg van evolutie dus, het is best mogelijk dat de huidige vorm nog zal evolueren. Het hangt er gewoon vanaf of er een beter alternatief aangetoond kan worden.

Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat binnen bijv. duizenden jaren er een systeem zal bestaan dat volledig gebaseerd zal zijn op een centrale computer die berekend wat de beste regering voor dat moment is...

Zolang ik die centrale computer mag programmeren vind ik het prima... :)

Wat Big T zegt. ( Quote van average voter geniaal natuurlijk)
(Parlementaire) democratie is de beste regeringsvorm die wij tot nu toe hebben bedacht.
Maar het is zeker niet de beste regeringsvorm.

Alleen stemrecht voor mensen met een IQ boven de ... vul maar in. :)
zeg maar eerder, enkel mensen toelaten in de regering met een IQ boven de...
Mwah, ik hoor mensen met een vrij hoog IQ (met als perfect voorbeeld mezelf) af en toe ook erg extremistische dingen roepen hoor :roflol:

bepaalde extremistische maatregelen zijn in veel gevallen meer dan noodzakelijk, alleen zijn de ietwat dommere mensen niet bereid zulke maatregelen te nemen omdat het in strijd is met hun 'gevoel' en daardoor het grote geheel niet kunnen zien

Ik ben ervan overtuigd dat het de minst slechte optie is die we op dit moment hebben.

Ik vind een groep van geleerden en experts die wordt geleid door 1 leider het beste

Want nu stemmen al die "gekken" zonder enig besef,
Was zelf nog op het journaal, zo'n allochtoonse vrouw werd geholpen tijdens het stemmen door haar man, achteraf wist ze voor de camera niet te vertellen waarop en waarvoor ze nou precies stemde.

Laatst bewerkt:
bepaalde extremistische maatregelen zijn in veel gevallen meer dan noodzakelijk, alleen zijn de ietwat dommere mensen niet bereid zulke maatregelen te nemen omdat het in strijd is met hun 'gevoel' en daardoor het grote geheel niet kunnen zien
Of je kan het ook anders formuleren: wat voor de ene extreem klinkt, klinkt voor de andere noodzakelijk. Ook extremisme is een relatief begrip, zeker in tijden die drastische maatregelen vragen om de welvaart te behouden.

daarom moet de oorzaak van het gevolg worden aangepakt. dus mensen moeten beter opgeleid worden. ik ben het op dit moment wel met de ts eens, omdat er zeer veel 'jan modaal' en zijn

daarom moet de oorzaak van het gevolg worden aangepakt. dus mensen moeten beter opgeleid worden. ik ben het op dit moment wel met de ts eens, omdat er zeer veel 'jan modaal' en zijn

alsof dat dat helpt, grootste deel van de universitairen is al even achterlijk als de rest vd bevolking, kritisch denken is hen compleet vreemd:)

Churchill heeft gelijk. Er moet zeker een betere oplossing zijn, weet alleen ook niet wat.

Terug
Naar boven