XXL Nutrition

Stelling Democratie; echt de beste optie?

HardcoreNL als dictator is een optie!

kom we maken met DBB "DE OPLOSSING" en dan krijg ik 20% van de winst want ik heb het bedacht en bigt mag misschien 1% als hij mij super-ultra mod maakt met elite en alle shizzle

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

HardcoreNL als dictator is een optie!
meeeh ik heb liever een klassiek liefhebber als leider. de hele dag hardcore zie ik niet zitten.

Churchill heeft gelijk. Er moet zeker een betere oplossing zijn, weet alleen ook niet wat.

begin maar met een rationele, intelligente, niet op macht beluste dictator (onvindbaar i know:)) die allereerst alle achterlijkheid uit onze maatschappij helpt en vervolgens kunnen we na enkele decennia opnieuw beginnen nadenken over een democratie:)
zouden we een stuk verder staan dan nu.

alsof dat dat helpt, grootste deel van de universitairen is al even achterlijk als de rest vd bevolking, kritisch denken is hen compleet vreemd:)
Toch denk ik dat een democratie beter werkt naarmate het IQ omhoog gaat. Niet vanwege dat IQ, maar die mensen zijn gewoonlijk meer bezig met politiek en weten wat een vorige regering fout heeft gedaan en of er bekwame mensen zijn in de oppositie die het eventueel beter zouden kunnen doen. Hoger IQ, betere opleidingen, meer informatie, betere (neutrale) media zijn volgens mij belangrijk om de werking van de democratie te verbeteren.

toch denk ik dat een democratie beter werkt naarmate het iq omhoog gaat. Niet vanwege dat iq, maar die mensen zijn gewoonlijk meer bezig met politiek en weten wat een vorige regering fout heeft gedaan en of er bekwame mensen zijn in de oppositie die het eventueel beter zouden kunnen doen. Hoger iq, betere opleidingen, meer informatie, betere (neutrale) media zijn volgens mij belangrijk om de werking van de democratie te verbeteren.
+1

Toch denk ik dat een democratie beter werkt naarmate het IQ omhoog gaat. Niet vanwege dat IQ, maar die mensen zijn gewoonlijk meer bezig met politiek en weten wat een vorige regering fout heeft gedaan en of er bekwame mensen zijn in de oppositie die het eventueel beter zouden kunnen doen. Hoger IQ, betere opleidingen, meer informatie, betere (neutrale) media zijn volgens mij belangrijk om de werking van de democratie te verbeteren.

ja maar dat is logisch, hoe hoger het IQ hoe minder er links zijn

maar om te zorgen dat de mensen beter opgeleid worden moet er eerst een ander systeem komen (dictatuur? hier zijn verschillende varianten van waarvan ik denk dat er een paar wel zullen werken) want als we de democratie houden zal het zo blijven dat mensen slecht opgeleid worden

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

ja maar dat is logisch, hoe hoger het IQ hoe minder er links zijn
nee

meer mensen een hogere opleiding laten genieten betekent niet automatisch dat ze een hoger IQ gaan krijgen en niet even beinvloedbaar blijven door de media als jan modaal.
In amerika zijn er een shitload aan hoogopgeleide mensen die nog steeds christen zijn (om maar een voorbeeld te geven), zelf ken ik ook enkele studenten (natuurkunde, geneeskunde niet echt 1 vd makkelijkste richtingen) die ook gelovig zijn.
ik zeg nu niet dat ALLE gelovigen compleet achterlijk zijn, maar er scheelt toch wel serieus iets aan hun manier van denken en zijn op zijn minst toch redelijk beinvloedbaar te noemen door omgevingsfactoren:)

meer mensen een hogere opleiding laten genieten betekent niet automatisch dat ze een hoger IQ gaan krijgen en niet even beinvloedbaar blijven door de media als jan modaal.
In amerika zijn er een shitload aan hoogopgeleide mensen die nog steeds christen zijn (om maar een voorbeeld te geven), zelf ken ik ook enkele studenten (natuurkunde, geneeskunde niet echt 1 vd makkelijkste richtingen) die ook gelovig zijn.
ik zeg nu niet dat ALLE gelovigen compleet achterlijk zijn, maar er scheelt toch wel serieus iets aan hun manier van denken en zijn op zijn minst toch redelijk beinvloedbaar te noemen door omgevingsfactoren:)
het grootste deel ligt ook aan de opvoeding. als de ouders dus goed opgeleid zijn. zullen de kinderen dat hoogstwaarschijnlijk ook zijn (uitzonderingen daargelaten)

het grootste deel ligt ook aan de opvoeding. als de ouders dus goed opgeleid zijn. zullen de kinderen dat hoogstwaarschijnlijk ook zijn (uitzonderingen daargelaten)

Dat is dus weer een slechte afleiding joranr, je kans op succes wordt er wel door verhoogd. Je hebt dan namelijk betere mogelijkheden dan een man in Harlem bijv.

Dat is dus weer een slechte afleiding joranr, je kans op succes wordt er wel door verhoogd. Je hebt dan namelijk betere mogelijkheden dan een man in Harlem bijv.
dus ik zeg laten we beginnen met een systeem wat ervoor zorgt dat iedereen de juiste educatie krijgt + de juiste opvoeding. en daarna pas democratie. maar ik denk dat na verloop der tijd de mensen toch weer dommer gaan worden als de democratie weer word ingeschaft

dus ik zeg laten we beginnen met een systeem wat ervoor zorgt dat iedereen de juiste educatie krijgt + de juiste opvoeding. en daarna pas democratie. maar ik denk dat na verloop der tijd de mensen toch weer dommer gaan worden als de democratie weer word ingeschaft

Ohja en wie bepaalt wat goed is, een moslim zou zeggen islamitische opvoeding een andere weer dit bla bla. Dat kan dus niet hoe mooi het ook klinkt

Ik vind een groep van geleerden en experts die wordt geleid door 1 leider het beste

Want nu stemmen al die "gekken" zonder enig besef,
Was zelf nog op het journaal, zo'n allochtoonse vrouw werd geholpen tijdens het stemmen door haar man, achteraf wist ze voor de camera niet te vertellen waarop en waarvoor ze nou precies stemde.

En je weet zeker dat je het niet over jezelf hebt ?

klaaswitz kom erin!

Een goede opvoeding en scholing helpen om bepaalde zaken beter te begrijpen, dat kan een gevoelig effect hebben op latere politieke voorkeur/keuzes.

Gelovigen met een zeer hoog IQ verbazen mij ook wel eens, maar dan denk ik dat zij vooral geloven omdat het hen iets geeft om voor te leven, omdat het een vorm van traditie is die zij niet kunnen loslaten. Diep vanbinnen zullen ze wel hun twijfels hebben denk ik. Misschien is het vooral een hoop...

We worden allemaal beïnvloed maar populisme spreekt volgens mij toch vooral de sociaal zwakkeren / laaggeschoolden aan. Een politicus die meer denkt voor het algemeen belang en over langere termijn, die zal meer gewaardeerd worden door de nuchtere, bewuste kiezers.

Terug
Naar boven