Fitness Seller

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Dan is het idee op zich toch niet slecht, maar is het probleem weer eens de uitwerking ervan?
Nou, het is überhaupt nog maar de vraag of je dit aan kinderen van groep 3 moet uitleggen. Ik gok dat het rond een jaar 12 misschien wat beter past, maar die inschatting laat ik graag aan hen over, die er meer verstand van hebben :p

Nou, het is überhaupt nog maar de vraag of je dit aan kinderen van groep 3 moet uitleggen. Ik gok dat het rond een jaar 12 misschien wat beter past, maar die inschatting laat ik graag aan hen over, die er meer verstand van hebben :p
Ik weet niet of Prins Andrew twitter heeft maar anders kan je em vast wel mailen.

• Haha
Waarderingen: Pren
“ Op een laagdrempelige manier laten we kinderen kennis maken met de onderwerpen seksuele oriëntatie, genderidentiteit en genderexpressie.”

Laagdrempelig is voor mij dat ze zeggen: standaard trouwt een man met een vrouw, voelt een jongen zich jongen en een meisje zich een meisje en gedraagt/kleedt die zich daar ook naar. Een paar mensen op de wereld zijn daar anders in, daar is niets mis mee zo lang ze niet verwachten dat je daaraan meedoet.

“ Op een laagdrempelige manier laten we kinderen kennis maken met de onderwerpen seksuele oriëntatie, genderidentiteit en genderexpressie.”

Laagdrempelig is voor mij dat ze zeggen: standaard trouwt een man met een vrouw, voelt een jongen zich jongen en een meisje zich een meisje en gedraagt/kleedt die zich daar ook naar. Een paar mensen op de wereld zijn daar anders in, daar is niets mis mee zo lang ze niet verwachten dat je daaraan meedoet.
En wat is de meerwaarde hiervan voor kinderen van 7 jaar oud?

En wat is de meerwaarde hiervan voor kinderen van 7 jaar oud?
Ze zitten toch op school om te leren?

Je kan je ook afvragen wat van andere zaken de meerwaarde is op die leeftijd.
Oriëntatie op jezelf en de wereld
Naast de hoofdvakken lezen, schrijven en rekenen, krijgen kinderen in groep 3 ‘oriëntatie op jezelf en de wereld’. Dit is een verzamelnaam voor de volgende vakken: aardrijkskunde (ruimte), geschiedenis (tijd), natuur & techniek en mens & samenleving.

Kinderen krijgen vanaf zes jaar steeds meer interesse in de wereld om hen heen. Het wereldbeeld van kinderen is op deze leeftijd vrij geordend. Ze zijn nieuwsgierig naar wat er in de wereld gebeurt, maar zijn nog niet snel van slag. Dit verandert pas rond het achtste levensjaar, wanneer het wereldbeeld van duidelijk geordend naar groter –en daarmee ook onoverzichtelijker – verandert.

In groep 3 leert een kind stap voor stap de wereld verder verkennen. Er komen veel onderwerpen aan bod, zoals: begrippen van tijdsaanduiding (verleden, toekomst, jong oud), het eigen lichaam, bouw en voortplanting van planten en dieren en godsdienstige feesten.

In dit overzicht van SLO (Stichting Leerplanontwikkeling) en Tule (Tussendoelen en leerlijnen) staan de kerndoelen en uitgewerkte leerlijnen voor ‘oriëntatie op jezelf en de wereld’. Klik eerst op het kerndoel en vervolgens op ‘groep 3 en 4’.

Kunstzinnige oriëntatie
In groep 3 krijgen kinderen ook het vak kunstzinnige oriëntatie. De school besteedt aandacht aan: beeldende vorming, dans, drama, muziek en cultureel erfgoed. Zo leren kinderen experimenteren met verschillende materialen en technieken voor hun werkstukken. Ook leren zij geconcentreerd te luisteren naar – korte, betekenisvolle – muziekfragmenten.

In dit overzicht van SLO en Tule staan de kerndoelen en uitgewerkte leerlijnen voor ‘kunstzinnige oriëntatie’. Klik eerst op het kerndoel en vervolgens op ‘groep 3 en 4’.

Kunstenaars zouden kunnen worden ingezet als bouwvakkers. Heb genoeg van die moderne stratenmakers op zee.

Er is een verschil tussen pragmatische kennis zoals bètavakken en techniek, welke goed zijn voor de ontwikkeling, en cultuurmarxistische achterlijkheid zoals genderstudie onzin.

De 1 is goed voor je ontwikkeling, de ander overbodig, laat staan voor die leeftijd.

Er is een verschil tussen pragmatische kennis zoals bètavakken en techniek, welke goed zijn voor de ontwikkeling, en cultuurmarxistische achterlijkheid zoals genderstudie onzin.

De 1 is goed voor je ontwikkeling, de ander overbodig, laat staan voor die leeftijd.
Ben jij niet onderdeel van het bewijs dat het niet overbodig is?

Ik word ook zo moe van alle mensen die het steeds over acceptatie en respect hebben. De moreel verhevenen die anderen er wel even op wijzen wie en wat ze moeten accepteren en respecteren. "De maatschappij moet en zal ons accepteren en respecteren. We gaan door tot ons doel is bereikt, al moeten we in elke straat een genderfluïde regenbooggaybrapad aanleggen."

f**k dat en f**k die deugkneuzen, ik moet helemaal niks. Ik bepaal zelf wie en wat ik accepteer en respecteer. En deze achterlijkheid accepteer ik niet en respecteer ik ook niet. Ik laat deze mensen gewoon met rust, leef en laat leven, maar val mij niet lastig met je achterlijke wanstaltige opvattingen over het leven en seksualiteit.

Kut voor je dat je geestesziek bent, niet mijn probleem.

Laatst bewerkt:
Ik word ook zo moe van alle mensen die het steeds over acceptatie en respect hebben. De moreel verhevenen die anderen er wel even op wijzen wie en wat ze moeten accepteren en respecteren. "De maatschappij moet en zal ons accepteren en respecteren. We gaan door tot ons doel is bereikt, al moeten we in elke straat een genderfluïde regenbooggaybrapad aanleggen."

f**k dat en f**k die deugkneuzen, ik moet helemaal niks. Ik bepaal zelf wie en wat ik accepteer en respecteer. En deze achterlijkheid accepteer ik niet en respecteer ik ook niet. Ik laat deze mensen gewoon met rust, leef en laat leven, maar val mij niet lastig met je achterlijke wanstaltige opvattingen over het leven en seksualiteit.

Aan de drank op een maandag?
Screenshot_20220114-195409_WhatsApp.jpg

Maar mogen kinderen op school dan alleen maar kennis nemen van opvattingen over het leven en seksualiteit die in lijn liggen met jouw ideeën, of helemaal niet?

Wat men (thuis) aan zijn kind leert zal mij aan mijn reet roesten, het gaat mij ook niets aan. Net als met religie, ik vind het achterlijk, maar wat men zijn kind wil leren is hun keuze.

Maar lesstof is klassikaal, niet individueel. Dus dan heeft mijn kind er ook mee te maken. Daarnaast beschouw ik dit gedachtegoed als gevaarlijk voor de samenleving, met name voor de jongeren.

Kijk naar Amerika, naar universiteiten. Dat hele woke geleuter is een bedreiging voor de gehele vrije Westerse samenleving. Het staat compleet haaks op het vrije denken dat ons zo dierbaar is. Daarnaast maak het mensen dom en zwak.

Dat hele zwakke gedoe van "ja maar het is een vrije samenleving dus kan je dit soort dingen toch ook aan kinderen leren?" is het exploiteren van juist die vrije samenleving om er een gedachtegoed doorheen te rammen die dus totaal niet vrij is.

Nazi gedachtegoed gaan we toch ook niet leren op scholen, ondanks die vrije samenleving. Ja, op de middelbare school, met de kanttekening erbij dat het slecht is.

Ik ben zeer vrij en liberaal van gedachte, maar over dit onderwerp zeer conservatief. Je kan niet zomaar zijn wat je wilt zijn omdat je je zo voelt. Als je een vagina en een baarmoeder hebt dan ben je een vrouw en niet een persoon met een baarmoeder.

Dat hele taalgebruik maakt de samenleving stuk, hetgeen dan ook het doel is.

Wat men (thuis) aan zijn kind leert zal mij aan mijn reet roesten, het gaat mij ook niets aan. Net als met religie, ik vind het achterlijk, maar wat men zijn kind wil leren is hun keuze.

Maar lesstof is klassikaal, niet individueel. Dus dan heeft mijn kind er ook mee te maken. Daarnaast beschouw ik dit gedachtegoed als gevaarlijk voor de samenleving, met name voor de jongeren.

Kijk naar Amerika, naar universiteiten. Dat hele woke geleuter is een bedreiging voor de gehele vrije Westerse samenleving. Het staat compleet haaks op het vrije denken dat ons zo dierbaar is. Daarnaast maak het mensen dom en zwak.

Dat hele zwakke gedoe van "ja maar het is een vrije samenleving dus kan je dit soort dingen toch ook aan kinderen leren?" is het exploiteren van juist die vrije samenleving om er een gedachtegoed doorheen te rammen die dus totaal niet vrij is.

Nazi gedachtegoed gaan we toch ook niet leren op scholen, ondanks die vrije samenleving. Ja, op de middelbare school, met de kanttekening erbij dat het slecht is.

Ik ben zeer vrij en liberaal van gedachte, maar over dit onderwerp zeer conservatief. Je kan niet zomaar zijn wat je wilt zijn omdat je je zo voelt. Als je een vagina en een baarmoeder hebt dan ben je een vrouw en niet een persoon met een baarmoeder.

Dat hele taalgebruik maakt de samenleving stuk, hetgeen dan ook het doel is.
Ik snap je visie en die scheelt niet eens heel veel van mijn initiële reactie.

Toch denk ik dat het goed is als dit soort zaken op de juiste wijze worden behandeld in het onderwijs. Of de Astra-methode het meest geschikt is, daar kan ik niet over oordelen, een belangrijk punt daarbij is hoe de docent er mee omgaat.

Ik kan ook dat hele genderfluïde gedoe niet begrijpen, maar ik kan homoseksualiteit ook niet begrijpen, dat laatste negeren we gelukkig al langere tijd niet meer, waarom zouden we dat met andere zaken die nog wat verder buiten onze comfortzone wel doen?

Ik dacht dat jij tegen indoctrinatie was, maar blijkbaar alleen als het om gedachtegoed gaat waar jij je niet in kunt vinden. Als het in lijn met jouw ideeën is vind je volgens mij wel prima. Mijn (en ook jouw) kinderen zullen heel veel dingen te horen krijgen op school waar ik het niet mee eens ben. Vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, levensbeschouwing en maatschappijleer zullen zaken belichten vanuit een ander perspectief dan ik zelf doe en daar ben ik blij om. Als mijn kinderen op die punten alleen maar informatie meekrijgen die in lijn ligt met hoe mijn vrouw en ik en over denk worden ze daar niet beter van.

Tot slot hoop ik dat mijn kinderen opgroeien in een omgeving waarin ze zichzelf kunnen en mogen zijn, als dat binnen de normen van de samenleving valt zou dat heel fijn zijn, zo niet dan hoop ik dat samenleving ze niet veroordeeld zolang ze anderen niet tot last zijn.

Terug
Naar boven