Heeft toch veel leiderschap getoond. Wat me nog bij staat:
Meteen aan het begin van z'n termijn de rampen met de orkanen op elke mogelijke manier bijgestaan en federale steun in de schijnwerpers zetten en zelfs eigenhandig helpen pakketten uit te delen waar voorgaande presidenten enorme blunders maakten.
Aanzienlijke knip in bureaucratie die het bedrijven moeilijker maakte te ondernemen wat het aantrekkelijker maakt om in de VS te blijven.
Handelsakkoorden Azië, Mexico Canada
Geen wereldoorlog gestart met Noord Korea
Gesprekken met NK
Troepen terug naar huis (maar ook weer niet

)
War on Opioids
Druk op China tegen Fentanol
Geen wereldoorlog gestart met syrie-rusland
Uitroeien IS in Syrie
Vorderingen in het midden oosten
Geen wereldoorlog gestart met Iran
Druk op Mexico tegen illegale migranten caravanen, national emergency at the us-mexico border. eens wat anders dan cartels laten bewapenen.
Stukje muur vervangen, steunen van border patrol en ICE
Prison reform i.s.m. Kim Kardashian

Motie voor vvmu en tegen ongelijke behandeling op universitaire campussen
Eerder dan WHO aanraadde grenzen dicht tegen corona
Weer meteen federale steun in mankrachten en middelen naar hotzones gestuurd, waar de ergste problemen zijn ontstaan onder falend democratisch leiderschap die z'n hulp afwees
Wil mensen weer aan het werk en zaken open for business waar democratische leiders hun mensen blijven onderdrukken
Wil ingrijpen tegen riots waar democratische leiders hun lokale politie inhouden of zelfs afbreken en federale hulp afwijzen
edit: ohja en right to try (experimentele medicijnen) vond ik ook wel een goede, wel wat moois van gezien voor veel jonge erg zieke mensen
Had hij een van die dingen anders moeten doen? (NK nuken?) Al die gevangenen loslaten vind ik wel een blunder en hij had z'n voornaamste issue van immigratie wel beter aan mogen pakken imho. Maar als je z'n populistische beleid verkeerd vind dan zou in 2018 1.74M US workers laten vervangen goed in de oren moeten klinken.