Fitness Seller

depressief

xCOCONUT

Cool Novice
Waardering
1
Ik ben al 1,5 jaar depressief en ik krijg mezelf niet uit de depressie.
wil heel graag bodybuilding gaan doen, maar ik faal keer op keer met mijn dieet..
work outs gaan gewoon goed. Ik ga consequent trainen.
Ik heb wat spier opgebouwd, maar niet met clean bulk schema..

Ik voel me echt depressief dat ik deze afgelopen 1,5 jaar amper resultaten heb geboekt,
ik had mezelf helemaal voorgenomen om bodybuilding te gaan doen..
maar ik bedenk iedere keer rare dingen:
* mensen vinden bb voor vrouwen raar
* ik word gezien als obsessief als ik mijn dieet volg
* mensen zien dat ik geen progressie heb geboekt

Ik heb vaak spanningen die ik vast houd in mijn onderbuik, met angstige gedachtens zoals faalangst omdat ik niet in mijn schema's geloof ofz.
Veel mensen weten dus ook dat ik bb doe, maar niet dat ik mijn schema niet goed volg..
dus ik denk dat iedereen me uitlacht.. :(
Door die angst en spanningen veroorzaken cortisol en dan ga ik weer meer eten.. vaak eetbuien -.- ( niet extreem ongezond junk food maar wel veel eten )

ik ben het zo zat. ik wil zo graag bodybuilding doen.
Maar ik haat het hoe ik eruit zie, veel te hoog vp (25%), misschien vinden jullie van niet.. maar ik ben niet tevreden en ik wil heel graag naar 17%.
ik heb een boulimia/binge eat verleden.. en ben nu half jaar in therapie en overgeven doe ik zoiezo al niet meer.. maar die binge eat is soms nog wel een probleem en dat staat mijn cutfase natuurlijk enorm in de weg :eek:

hoe moet ik omgaan met emoties/gevoelens die stress veroorzaken, zonder dat ik ga eten?
hoe moet ik omgaan met honger?
hoe doen jullie dat jezelf accepteren, terwijl je eigenlijk een lager vp wilt?

allereerst is het mss handig om realistische doelen te hebben en te beseffen dat 17% er op het podium wel goed uitziet, maar niet bedoeld is voor vrouwen om langere tijd te handhaven, ivm menstruatie en hormonale problemen. Dus mss is het niet zo gek dat je lichaam hier tegen vecht.

mijn idee:
25% voor een vrouw; keurig!!
geen honger lijden maar eten, trainen, slapen, als een dolle.

en als je 10kg erbij hebt, weer eens vet% meten en evt gaan cutten.

edit: iedereen vindt ook dat ik raar eet. maar ik zeg altijd dat ik fitness doe en dat ik veel eet vanwege mijn hoge stofwisseling. bulken, cutten, eiwit, mensen hebben niet eens een idee wat er in een komkommer zit of in een ei. En als ze erover doorzeuren dan zeg ik dat alle dietisten mafkezen zijn en raar eten (wat ook de waarheid is). en ik ben dietist idd.

Laatst bewerkt:
uhm.
je zegt dat ik moet gaan bulken met een vp van 25% ?
dat is pas raar.
ik kan mezelf nu al niet accepteren, laat staan met een vp van 26% of nog hoger.

Richt je op 22 a 23 % eerst, dat gaat al een serieus verschil geven. Misschien al voldoende. En zou tussen de 20 a 22% blijven als je lager wil.

Meer cardio ;)

---------- Post toegevoegd 27 July 2013 om 20:20 ----------

allereerst is het mss handig om realistische doelen te hebben en te beseffen dat 17% er op het podium wel goed uitziet, maar niet bedoeld is voor vrouwen om langere tijd te handhaven, ivm menstruatie en hormonale problemen. Dus mss is het niet zo gek dat je lichaam hier tegen vecht.

mijn idee:
25% voor een vrouw; keurig!!
geen honger lijden maar eten, trainen, slapen, als een dolle.

en als je 10kg erbij hebt, weer eens vet% meten en evt gaan cutten.

edit: iedereen vindt ook dat ik raar eet. maar ik zeg altijd dat ik fitness doe en dat ik veel eet vanwege mijn hoge stofwisseling. bulken, cutten, eiwit, mensen hebben niet eens een idee wat er in een komkommer zit of in een ei. En als ze erover doorzeuren dan zeg ik dat alle dietisten mafkezen zijn en raar eten (wat ook de waarheid is). en ik ben dietist idd.

Het is geen man he :p

maar hoe motiveren jullie jezelf?
ik bedoel
als je jezelf niet aantrekkelijk vind?

ik heb al 500x gefaald met me dieet,
maar ik wil in mezelf geloven en op mezelf vertrouwen..
maar vertrouwen komt pas na mate de tijd ik dag in,dag uit me consequent aan me voedingsschema hou??

ik bedoel

maar vertrouwen komt pas na mate de tijd ik dag in,dag uit me consequent aan me voedingsschema hou??

Een dieet bestaat niet en falen ook niet. Alleen gebalanceerd eten en foutjes die je kan corrigeren.

Je hebt alleen het gevoel dat je faalt omdat je te strikt bent en je dieet ipv gezond en gebalanceerd eet.

Af en toe wat lekkers kan geheel geen kwaad als de rest van je voeding goed zit. En ja past je cardio erop aan.

Hou niet het uiteindelijke doel voor ogen maar wat je die dag bereikt hebt.

Laatst bewerkt:
ik doe gewoon mn best, en thats it. af en toe neem ik iets lekkers, maar daar voel ik me niet rouwig om, ondanks dat ik natuurlijk weet dat het niet super is voor de trainingen etc. het moet gewoon voor jezelf haalbare kaart blijven. en over het algemeen zijn bb best fanatiek (voor buitenstaanders al snel als obsessief betitteld) bezig met eten en drinken. vrouwen zijn denk ik wat dat betreft een stuk emotioneler als het niet lukt. Maar hey, het is allemaal niet in een dag klaar heh. bb is for life, en ik vind zelf dat als mn best doen niet genoeg is, dan hoeft het niet. meer kan ik niet doen. gelukkig is het genoeg. maar ik bedoel, als je best doen niet genoeg is...tjsa, dan gaat het wellicht stress opleveren heh.

en ben wel eens met bovenstaande, 20-22 tot 30% is prima. maar lager zou ik niet doen.
is wel wat persoonlijk, aanvoelen dus.

hoe moet ik omgaan met emoties/gevoelens die stress veroorzaken, zonder dat ik ga eten?

Allereerst, eten niet als troost gaan zien. Die negatieve gevoelens/stress komt vast deels vanuit het idee dat je nog niet bent waar je wil zijn qua lichaam en de onzekerheid die er bij komt kijken. Het is dus een vicieuze cirkel.

Hoe vaak train je? Hoe ziet je voedingschema eruit? Wanneer heb je stress en de neiging om te bingen?

Meditatie (20min per dag) kan een oplossing zijn ivm relaxatie en jezelf los maken van die negatieve gedachten. Je trekt je veel te veel aan van wat mensen mogelijk over je denken, je kent jezelf toch beter dan gelijk wie?

Ja, jullie hebben gelijk.
ik wil gewoon stikt zijn met mijn 4 dagen low carb dieet en als ik bijvoorbeeld met een vriendin iets leuks ga doen,
dan wil ik ook gewoon eens een ijsje halen en ervan genieten , i.p.v thuis een eetbui door stress omdat ik niks mag en '' o zo dik ben '' .

Mensen kennen mij als '' gezonde '' obsessief meisje die alleen maar gezond eet en nooit snoept. maar als dat zo was, dan was ik nu allang ripped, dus jullie hebben gelijk..
kan ik beter discipline hebben voor die 4 dag low carb, toch?
en als ik eens wat leuks ga doen dat ik ook gewoon een ijsje of een patatje mee mag eten van mezelf?

maar wel in mezelf blijf geloven, dat ik hoe dan ook progressie ga maken..
die jongen die ik ken uit de fitness is binnen 1 maand ripped, maarja misschien is dat voor mij gewoon niet haalbaar, want als ik echt streng dieet en niks meer mag dan ga ik juist van alles eten.. =S

Altijd handig om met je kloontje te reageren in je eigen topic. Ga je ook nog reageren op mijn PM, klonen is verboden op DBB.

Allereerst, eten niet als troost gaan zien. Die negatieve gevoelens/stress komt vast deels vanuit het idee dat je nog niet bent waar je wil zijn qua lichaam en de onzekerheid die er bij komt kijken. Het is dus een vicieuze cirkel.

Hoe vaak train je? Hoe ziet je voedingschema eruit? Wanneer heb je stress en de neiging om te bingen?

Meditatie (20min per dag) kan een oplossing zijn ivm relaxatie en jezelf los maken van die negatieve gedachten. Je trekt je veel te veel aan van wat mensen mogelijk over je denken, je kent jezelf toch beter dan gelijk wie?

ik had hem ff op me andere account gepost.
maar dit is mijn log waar mijn voedingsschema op staat
en ik doe een upper/lowerbody 3x per week, en voor mijn ontbijt
dan ga ik in het park wandelen 30-45 minuten om te ontspannen.

klik log van Muchacha

---------- Post toegevoegd 27 July 2013 om 18:41 ----------

Altijd handig om met je kloontje te reageren in je eigen topic. Ga je ook nog reageren op mijn PM, klonen is verboden op DBB.

Oke, sorry mijn excuus!
zal het niet meer doen.

ik had hem ff op me andere account gepost.
maar dit is mijn log waar mijn voedingsschema op staat
en ik doe een upper/lowerbody 3x per week, en voor mijn ontbijt
dan ga ik in het park wandelen 30-45 minuten om te ontspannen.

klik log van Muchacha

---------- Post toegevoegd 27 July 2013 om 18:41 ----------

Oke, sorry mijn excuus!
zal het niet meer doen.
Pizza & Mc donalds:
Caramelized%2BOnion%2B%2526%2BBacon%2BPizza.jpg

colabigmac.jpg

nee bedankt.
ik hou niet van junkfood.

ik bedoel

Heb jij geen mensen om je heen, je ouders bijvoorbeeld, die je regelmatig even een complimentje geven. Die even zeggen dat je er leuk uitziet, die even zeggen dat je iets goed hebt gedaan. Is goed voor je zelfvertrouwen. Zo hebben wij onze kinderen wel opgevoed. En zo behandelen wij onze vier kleinkinderen ook. Afkraken, zeuren, de grond intrappen kunnen we allemaal wel. Even iemand een complimentje geven is zoveel leuker. De glimlach op een ander zijn gezicht zien.

En je kan jezelf ook een complimentje geven. Waarbij het effect het grootst is als je het nog luidop uitspreekt ook. Is psychologie van de koude grond. En lijkt belachelijk. Zeker in een volle sportschool. Dan zou ik even een ander moment kiezen. Maar het werkt wel.

Door de week schoon eten en een cheatday of maaltijd inlassen. Ga je een andere dag wat leuks doen verschuif je een keer je cheatday.

---------- Post toegevoegd 27 July 2013 om 22:11 ----------

Iemand die je steunt is wel fijn om te hebben. Helemaal in jouw situatie.
Heb geen ervaring met eetstoornis. Ik zou zeggen kwestie van wennen aan nieuw eetschema/leefstijl. Maar gaat voor jou minder op denk ik.

Hallo xCOCONUT,

je strikt aan je diet houden is natuurlijk nooit makkelijk, er is altijd die verleiding.
Nochtans zit het allemaal in je gedachten, zowel de depressie als het niet kunnen houden aan je diet.
Natuurlijk dit is makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik natuurlijk ook wel.
Je kan proberen je ongeveer aan je diet te houden, wel zorgen natuurlijk dat je de juiste voedingsstoffen binnen hebt voor je lichaam zodat het kan herstellen en groeien.
Naar maatte je het meer en meer gewoon wordt kan je er proberen de zoetigheden uit te gooien.
En wat iemand anders over je denkt maakt niet uit "their opinion is irrelevant".
Het gaat omwat JIJ en alleen JIJ graag doet, ik vind het wel iets hebben als een vrouw traint ;)
En voor progressie kan je niet veel meer doen dan geloven, juist eten en trainen, en natuurlijk ook slapen.
Als je door je stress een eetbui krijgt eet dan iets dat gezond is, je zal minder honger hebben en je bent gevoed.
Het is eventjes karakter hebben en je bent de zoetigheden zo kwijt gespeeld.

Ik hoop dat dit helpt, als ik met iets kan helpen laat het me maar weten ;)

hoe moet ik omgaan met honger?
hoe doen jullie dat jezelf accepteren, terwijl je eigenlijk een lager vp wilt?

Eerst en vooral moet je jouw gevoelens ernstig nemen, tracht erover te praten met mensen die je echt vertrouwt, en waar je het gevoel bij hebt, dat je begrepen wordt.
Nooit iets opkroppen, gewoon alles eerlijk eruit gooien.

Zorg voor structuur in jouw leven, stel een schema op wat je gaat doen van activiteiten die dag.
Dit gaat jou duidelijkheid en een gevoel van veiligheid geven.

Stel doelen in jouw leven, 1 per keer. Werk langzaam naar dat doel toe. Eens je je eerste doel zal bereikt hebben, heb je des te meer motivatie om aan jouw 2de doel te beginnen. Krijg je een een pak zelfvertrouwen door.

Geniet elke dag van kleine dingen om jou heen, maak een wandeling in de natuur etc...
Verwen jezelf ook regelmatig met iets klein. (kan ook eten zijn).

En vooral veel bewegen, sporten helpt enorm goed tegen depressie.

PS: GO WITH THE FLOW! no stress, no worries! ;) succes! :)

Eerst en vooral moet je jouw gevoelens ernstig nemen, tracht erover te praten met mensen die je echt vertrouwt, en waar je het gevoel bij hebt, dat je begrepen wordt.

Zorg voor structuur in jouw leven, stel een schema op wat je gaat doen van activiteiten die dag.

Stel doelen in jouw leven, 1 per keer. Werk langzaam naar dat doel toe. Eens je je eerste doel zal bereikt hebben, heb je des te meer motivatie om aan jouw 2de doel te beginnen. Krijg je een een pak zelfvertrouwen door.

Geniet elke dag van kleine dingen om jou heen, maak een wandeling in de natuur etc...

Dit!

Vooral dit inderdaad, ik weet dat als je eenmaal zeer diep in een depressie zit, je niet eens kan bewegen (jawel dat kan ik heb het zelf meegemaakt). Maar sinds ik sport, gaat veel beter :D

Terug
Naar boven