XXL Nutrition

depressief

??? Waar slaat dit nou weer op.

Hoeveel mensen hier houden zich 100% strict aan een schema het hele jaar door? Nog geen 1%. Genieten moet ook kunnen. En je aan een voedingsschema houden is alles behalve makkelijk, anders zag je veel meer gespierde buffels in de sportschool en had iedereen zijn droomlichaam.
Het trainen vind ik 10x makkelijker dan mij aan me voeding te houden.

Leuk dat het trainen vrijwel nutteloos is zonder de voeding daarbij.
Overigens vind ik je redenering van de depressie vrij apart.
Je bent depressief dóór het sporten?

Ik vind het een beetje apart, weet je zeker dat je hier over een depressie heeft en niet gewoon radeloos zijn op je sport?

Alles is redelijk simpel;

Zit je in een depressie (Hopelijk om meerdere achterliggende redenen)
Zoek contact op met een dokter, praat erover. Je zult dan doorgestuurd worden naar het GGZ.
Daar zul je verschillende gesprekken, trainingen, hulp, eventueel medicatie zoals anti depresiva krijgen toegedient.

Zit je gewoon in een sport dillema, kan ik helaas alleen bot, en kortaf zijn.
Niet zeuren, als het train- en voedingschema hier is gepost en mensen die er verstand van hebben en gereageert hebben dat het goed is.
Gewoon niet twijfelen, gewoon doen. Ookal twijfel je, gewoon doen. Het minstens 1 maand volhouden.
Puur aan je voedingschema houden, puur aan je trainingschema houden.
Je wilt het toch? Of niet?
Als je het wilt waarom geef je dan steeds op. Dan ben je gewoon niet gemotiveerd genoeg.
+Als je een dag keiveel vreet, boeie. Ga even een stuk hardlopen of doe wat om toch nog wat extra calorieen te verbranden.
Houd een iets langer tekort aan de aankomende dagen.

Als je problemen gaat maken van problemen die er eigenlijk niet zijn, en zo makkelijk zijn op te lossen kom je nergens.
Gewoon aan je voeding en training schema is oke. Af en toe cheaten is oke.
Door eens in de week te cheaten verknal je écht niet alle vooruitgang.

Laatst bewerkt:
Indd de een is er gevoeliger voor dan de ander, de een heeft weer een slechte serotonine aan maak dan de ander.
Veel roepen maar wat en snappen niet hoe het brein werk heb ik het idee, en weten niet wat depressies in houd als ze er zo makkelijk over denken. Zo heb ik al depressies die komen uit een te kort aan serotonine aan maak door het gevolg van een slecht werkende hypofyse , dat al van af mijn geboorte zo is, dus ik zal altijd ondersteuning moeten hebben van AD. Want als ik dat niet heb ben ik 24/7 somber en neerslachtig, maar niet zo heftig zoals bij sommigen het geval is.

Je moet wel voorzichtig zijn met medicatie. psychiaters zijn soms net
pillencowboys. Ze geven je graag medicatie om je rustig
te houden. seroxat, mirtazipine,effexor,citalopram en ga zo maar door.

Ik heb zelf jaren lang remeron geslikt voor slaapproblemen en depressie,
en ze weten niet eens hoe het nou precies werkt. vaak zijn deze medicaties
slechts pleisters. het beste wat je kan doen is hulp zoeken bij een huisarts die
je misschien door zal verwijzen naar een psychiater en dan kan je in therapie
gaan om het probleem op te lossen of enigszins handelbaar te maken

Er was laatst een documentaire over depressie in nederlands zeer interessant,
het schijnt dat 900.000 mensen aan de anti depresiva zit in nederland. ze zeggen
ook in de documentaire dat slechts 1/4 hier van echt anti depressive nodig heeft.

http://www.artsennet.nl/Nieuws/Op-tv/Uitzending/89513/Depressie-is-een-welvaartsziekte.htm

zeker kijken is zeer interessant.

Ik gebruik zelf geen medicatie meer nu. slaap wel slechter maar dat is niet zo'n probleem. ben
er voornamelijk uitgekomen door een doel te hebben in het leven en heel veel sporten. Merk dat
als ik gewoon keihard bezig ben en elke werkdag 3 kilometer of meer ren gepaard met krachttraining
dat het wel wat met je doet. Ik denk dat het merendeel van de depressie in stand gehouden word door
inactiviteit en de sleur en gevoel doelloos te zijn.

Je moet ook leren wat minder streng voor jezelf te zijn. heb het idee dat je veel te veel van de mensen
om je heen aantrekt. dat kan me tegenwoordig echt weinig boeien ren gewoon zonder shirt buiten als mensen
dat niet leuk vinden kijken ze maar lekker een andere kant op.

Zoals ik dus want mijn hypofyse werkt niet goed. En daarom is de aanmaak van hormonen verstoord. Echter wat mij op valt is dat sommigen echt zo deprie zijn dat ze negens meer zin in hebben en ook echt niet smeer doen maar bij mij is het meer een waas van een beetje neerslachtigheid, maar wel dingen willen doen want ik wil wel positief blijven denken en dat doe ik ook en dan gaat het altijd wel. Maar bvb ergens om moeten lachen wat anderen heel leuk vinden, d heb ik nog nooit gehad of erg moeten janken om iets, dat ken ik niet die gevoelens zijn er bijna niet bij mij. Verlieft worden ken ik ook niet echt. Ik heb die gevoelens wel eens maar dat komt zo weinig voor dat ik het al weer vergeten ben.

Laatst bewerkt:
Trainen als je depressief bent is gewoon niet te doen, ik ben zelf manisch-depressief maar ik krijg het echt niet uit de vingers op mijn depressieve dagen ik mis dan minimaal 30% kracht en de drive om door te gaan is niet aanwezig. Tijdens de manische periodes daarintegen kan ik volop dr inknallen met 300% inzet maar dat is dan ook weer typerend voor mijn ziektebeeld alles of niets. Gains, loss, gains, loss die cyclus heeft me in t begin echt zwaarmoedig gemaakt dan ben je net lekker op dreef stort je weer in en dan weer opnieuw moeten beginnen steeds weer, maar zoals al eerder iemand hier in dit topic zei why so serious? Sport nou maar gewoon lekker, doe je best en geniet er vooral van, dat je je niet aan je schema kunt houden is begrijpelijk ik eet soms dagen niets als ik echt zwaar down ben, ook al weet ik dat ik moet eten en is de keuken 10 meter verderop kom ik gewoonweg niet in beweging het wil niet.

Soms is het gewoon een kwestie van roeien met de riemen die je hebt en stom doorgaan, gaat het niet zoals het moet? dan moet het maar zoals het gaat!

Zoals al vaak wordt gezegd.. praat erover.. maar neem ook de tijd voor jezelf... ga rusten, ga lekker naar de sauna of schrijf het van je af in een dagboek.. en lekker boeien wat andere mensen zeggen.. als jij bb wilt doen dan doe je dat lekker! u can do it!

Terug
Naar boven