Fitness Seller

DG80 gaat ook sterk worden log.

Herstel van een deadlift 9 dagen is ook meer bro science van Dave Tate dan wat anders haha. Is bijna niet te meten en per individu verschillend. Aangezien je alleen spierherstel kunt meten en extreme CNS activiteit (verhoogde sympathicus, bloeddruk, hartslag in rust, etc).

dus jij neemt mijn kennis in twijfel:mad:
Snap jou punt wel...maar wie gaat die factoren allemaal nou meten voordat ie weer gaat trainen? maar was meer als een uitgangspunt bedoelt;)

Het zou mij niks verbazen als dl een wat langere hersteltijd heeft dan benchen. Je gebruikt nou eenmaal een groter % van je spiermassa. IK denk dat daardoor vooral je cns het nogal te verduren heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag (powerliften 60%)

Squatten
1x8x75kg
1x5x105kg
3x5x135kg

Bankdrukken
1x8x75kg
3x8x90kg

Deadliften
1x8x75kg
1x5x125kg
3x5x155kg

geen training op je verjaardag :D ?

Voor de mensen die het WK willen volgen, er is een livestream beschikbaar! Morgen om 09:00 is de openingsceremonie en om 10:00 zullen de eerste kilo's verplaatst worden! [Link niet meer beschikbaar]

Toch nog maar eens een verslagje van mijn wedstrijd typen!

Zaterdag 3 november (powerlifting!)

Donderdag en vrijdag heb ik meegeholpen in de platformcrew, sowieso leuk om alles van dichtbij mee te maken en bekenden van heel dichtbij te kunnen aanmoedigen. Zaterdag begon de wedstrijd al om 09:00, de avond van te voren mooi vroeg naar bed en zowaar al snel in slaap gevallen (was er de laatste week toch best veel mee bezig in mijn hoofd), en zaterdag dus mooi om 08:00 aanwezig in Kampen.

Squatten

Mijn openingsbeurt was 225kg, ik was wat laat op het plankier en toen ik daar aangekomen was stonden de steunen ook nog naar buiten. Dus de platformcrew snel de steunen naar binnen gezet, daardoor denk ik wel iets van mijn concentratie kwijt. Beurt wel gebogen maar verloor bovenin de balans, waarop de beurt dus afgekeurd. Baalde daar toch wel behoorlijk van.
2e beurt 235kg opgegeven, toch wat verhogen en nog steeds voor een safe beurt gaan, deze was wel heel geconcentreerd en was volgens mij een hele mooie beurt.
3e beurt 260kg, ging ook nog wel redelijk hard, al zie ik wel weer een hoop verbeterpunten.
Al met al gemengd tevreden, had voor mijn gevoel nog wel minimaal 10kg extra ingezeten.
http://www.youtube.com/watch?v=Bo1yGic2MpA

Bankdrukken
1e beurt 180kg goed
2e beurt 190kg goed
3e beurt 195kg goed
http://www.youtube.com/watch?v=7qKZnhnk57A&feature=relmfu

Durfde de 3e beurt niet 200kg op te geven, achteraf gezien denk ik wel dat die er in had gezeten.

Had zowaar een voorsprong van 12,5kg op mijn helaas enige tegenstander (Wesley18 op het forum)

Deadliften

1e beurt 255kg goed
2e beurt 280kg goed
http://www.youtube.com/watch?v=YgkEaQIuTv0&feature=relmfu
Wesley had zijn 2e beurt op 307,5kg net aan gemist, om boven zijn totaal te komen als hij zijn 3e beurt wel haalde moest ik 297,5kg tillen
3e beurt 297,5kg mis (heb hem wel getrokken maar er zat in het begin toch wel een duidelijk neergaande beweging in waarop hij afgekeurd werd.
http://www.youtube.com/watch?v=MBjUBJrfLaA&feature=relmfu

Voor mijn gevoel een technisch goede wedstrijd gedraaid, waar nog zeker ruimte in zit. Het was ook mijn eerste wedstrijd volledig in gear, vorige wedstrijden waren de squats en de deadlifts nog raw (op kniebandages na). Misschien binnenkort een ander bench en squatpak halen, misschien dat daar ook nog wel wat kilo's uit te halen is.

Albert nog bedankt voor het helpen en de coaching! En Jeroen, Thomas en Lucas bedankt voor het naar beneden trekken van mijn benchshirt.

Heb afgelopen weken ook nog wel getraind.

dindag 13-11-12 (powerliften)

Techniek ga ik proberen aan te pakken, knieën moet verder naar buiten en een iets smaller stance.
Squatten (raw)
2x8x75kg
1x8x105kg
3x8x135kg

Bankdrukken
1x8x75kg
1x8x105kg
2x8x125kg
1x10x125kg

Deadliften (raw, pronated grip)
1x8x75kg
1x8x125kg
3x8x175kg

------------------------------------------------------------------------------

Donderdag 15-11-12(ub)

Romanian deadlift
1x8x75kg
1x8x105kg
1x8x125kg
3x8x145kg

Stiff legged deadlift
3x8x105kg

T-bar rowing (stang in de hoek, gewicht is schijven)
1x8x25kg
1x8x50kg
1x8x75kg
3x8x105kg (VPR)

Clos grip pulldown
3x10x103kg

Cable one arm seated row (maar dan met 2 armen tegelijkertijd)
3x8x103kg

Military press
1x8x55kg
1x5x75kg
1x8x90kg
2x6x95kg

Cable triceps pushdown (2 cablestations aan elkaar gekoppeld, echte kilo's :P)
3x10x67,5kg

Netjes Dirk, zit stuk meer in ;) heb je al een idee wat de volgende wedstrijd zal worden?

Sterk man hoge gewichten en veel volume. nice

Sterk man hoge gewichten en veel volume. nice

In de voorbereiding voor de afgelopen wedstrijd op het laatst steeds minder assistance gedaan en dat ook nog eens minder zwaar. Dan is het wel weer leuk om wat meer te doen!

Maandag 19-11-12 (ub)

Wilde toch eens proberen of ik 200kg geared kon benchen.

Bankdrukken
1x8x75kg
1x3x105kg
1x1x135kg
1x1x155kg
shirt aan
1x1x180kg
1x1x200kg (liet hem te hoog zakken, kon hem voorbij de helft drukken maar mijn ellebogen liepen onder de bar vandaan, niet uit kunnen drukken dus)
1x1x200kg (te kort erop, lijn was beter maar wederom maar tot de helft.)

Wel jammer :(

Smal dumbbell drukken (bankje 45 graden omhoog)
1x8x34kg
3x8x42kg

Cable triceps push down (2 cablestations)
1x8x52,5kg
2x8x67,5kg
1x8x72,5kg

Skull crushers
3x8x65kg

Kneeling cable cruches
3x60x48,75kg

Laatst bewerkt:
Leuk die filmpjes;)

zie ik het goed 17x1x180

wel nice man.

Super om te zien hoe iemand anders het doet. Ziet er netjes uit en ook wel soepeltjes.

200 Komt wel man.

Erg nette wedstrijd D! Dikke gewichten getild en geduwd. Jammer van je laatste DL beurt, maar het zit er wel gewoon in.
Over je squat.. Knieën moeten meer naar buiten, wat bedoel je daarmee? Trekken je knieën naar binnen bij het duwen? Heb hier zelf ook wel wat last van dus ben benieuwd hoe jij dat wil aanpakken.

je verkracht het 5x5 en 3x3 systeem zo.....

in de tijd dat ik er kwam mocht je niet toppen stond doodstraf op

Terug
Naar boven