MuscleMeat

Dichtertje op weg naar NK Raw

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt gelijk. De volgende keer kan ik maar beter niet zo gierig zijn en me inhouden.

Nog niet hersteld van het deadliften, maar dat moet maar...

14/09
Squat 150x5x4
BP 100x3
rear delt flyes 10x20x3

Ging beter dan verwacht.

Overigens heb ik ook filmpjes van mijn lifts.
Hoe is mijn depth trouwens? Voor mijn gevoel zijn ze dieper, maar zo te zien zijn ze maar net parallel.

http://www.youtube.com/watch?v=rnufTiBkBFI

http://www.youtube.com/watch?v=AC-DnFa6lWk

http://www.youtube.com/watch?v=pPzElA1PzYQ

EDIT:

Zulke depth wordt toch 100% als parallel beschouwd toch?

16ixu35.jpg

Laatst bewerkt:
Zulke depth wordt toch 100% als parallel beschouwd toch?

Lijkt dat het gewoon onder par is alleen ik zie dat je erg veel naar voren gaat met je knieën. Probeer meer naar achter te zitten en trek je rug goed hol. Je knieën mogen niet voorbij je tenen komen.

Mocht je moeite hebben met het naar achter zitten. Zet er een krukje o.i.d. onder en tik het krukje kort aan. Alsof je op de wc gaat zitten :p.

Bij het banken tuc je je armen heel goed. Ik zie wel dat je je polsen er niet goed recht onder het halter hebt. Is hier een speciale reden voor?

Zo heb ik het geleerd. Het is niet per defenitie slecht maar zo verdeel je meer last op je quads, heupen en hamstrings. Je hebt zoals je vast al weet meerdere stijl squats. PL stijl squat en OLY squat. Waar ze bij de PL squat meer naar achter gaan zitten. Het is eigenlijk voor ieder wel anders maar ben van mening dat het bij PL squats meer uit je lift kan halen.

Bedankt voor jullie commentaar.

Mijn squat stance is vrij nauw is en mijn torso redelijk rechtop. Zo heb ik mijzelf squatten aangeleerd. Daarom eindigen mijn knieën ook vrij ver naar voren. Ik denk niet dat ze naar voren schieten.
Om nog meer uit mijn lift te halen denk ik dat mijn stance iets wijder mag en dat ik verder naar achter moet zitten ja.

En mijn bench...
Ik kom er nu ook achter dat mijn polsen naar achter gebogen zijn. Dit moet ik toch maar zien te fixen.

EDIT:

Nog een aanvulling. Soms heb ik het gevoel dat ik op mijn tenen kom. In mijn derde set is dat goed te zien. Ik moet dus het gewicht over mijn hele voet verspreiden.

Laatst bewerkt:
Je drukt veel vanuit je quads ja waardoor je ook op je tenen komt? Zo leer ik ook squaten (en ook om die kont naar binnen te duwen) is meer oly style. Verder ziet je squat (eerste reps) er wel mooi uit v/d zijkant imo. Echt goed squaten is pittig hoor maar komt wel met de tijd.

Bedankt voor je reactie. Misschien kom ik op mijn tenen omdat ik te weinig enkelflexibiliteit heb, maar ik betwijfel het.
Ik denk dat je met oly style flink ver kunt komen...

http://www.youtube.com/watch?v=-nI-RMQps4M

Iig hier is de sessie van vandaag

15/09
OHP 70x5x3
Snatch Grip High Pull from the hang 100kg voor 8 reps totaal
Feet elevated inverted rows 50 reps totaal

17/09
BP 90x3x2 80x5x2
SQ top set van 170kg x2 met riem // PR
BP 80x3 80x4
pullups 50 reps
tricep pushdowns 50 reps
Romanian DL's 100x5x3

Squats zien er technisch goed uit.
Ik ga nu deloaden en over een paar weken 170x3 proberen.

Ik probeer mijn BP grip een stukje wijder te maken om mijn polsen recht te houden. Pink raakt de ring aan. Ik merk nu dat mijn polsen recht blijven. Het blijft wel even wennen.

http://www.youtube.com/watch?v=kUXagtJjQFE&

Squats zijn nog niet diep genoeg hoor. Bij de 2 filmpjes van 150 zit ze er op. En bij de 170 zitten ze nog een stukje boven parallel.

Je zou gelijk kunnen hebben...
Alhoewel mijn tweede rep lijkt in orde.

51rbk8.jpg

34t4fvk.jpg

aha een gezicht en beeld bij een klant! :)
Zijn idd allebei te hoog (centimeter of 5). Proberen je knieën meer naar buiten te drukken, want ze wijzen nu naar binnen. Verder ook de spotters wat lager zetten want onmogelijk om zo op diepte te komen.

btw: voor jouw stijl zou ik een paar gewichthefschoenen kopen

Laatst bewerkt:
Ik zie je topic nu pas! Leuk, ik ga volgen. Ik zie je sowieso dat weekend :D

Bedankt voor de reacties.
Fatsoenlijke schoenen staan ook op mijn verlanglijstje ja.

19/09
deadlifts 180x3x5
bench press 80x7 80x6 80x5 80x5 80x9
pullups 47 reps
one arm barbell rows: sets van 10 tot het zwaar werd

20/09
herstelsessie met lichte squats en klokov press

Ik ben best tevreden met de deadlifts. Hopelijk haal ik 200x3 zonder riem over een paar weken.
Daarna nog een cyclus met riem ter voorbereiding van NK raw.

21/09
Squats 140x5 150x5 155x5 155x4
Bench Press 80x5 85x4 90x3 85x5 85x5

22/09
Standing Overhead Press 70x3 75x3 75x3
Snatch Grip High Pull 100kg voor 14 reps in totaal
Inverted Rows 50 reps totaal

Ik ben blij met mijn nieuwe wijdere bench press grip. Ook hiermee kijken of ik over een paar weken tot een PR kan komen.

Damn sterk man... Ik ga je ook volgen!

Bedankt :)

24/09
Squat 155x5x4 155x8
Bench Press 80x3 85x3 90x3 95x3 90x3 85x5
Pullups Lichaamsgewicht voor 47 reps totaal
tricep pushdown 100 reps totaal
Afgesloten met lichte sumo deadlifts. Iets wat ik toch wil leren.

155kg op de squat heeft nog nooit zo licht gevoeld. Volgende week 160x5x5 proberen.

Toevoeging:
net na de training woog ik 77kg. Ik denk dat ik geen moeite ga doen om in -74 te passen en voor -83 ga. Uiteraard ga ik niet een paar kilo extra bulken.

Laatst bewerkt:
26/09
Deadlift 185x3x5
Bench press 80x5x5 60x10x2
Pullup BW 48 reps in totaal
Chest supported rows 4 sets van 10 reps

De deadlifts gaan goed. Mijn oorspronkelijke idee was om over een paar weken 200x3 te doen en dan te deloaden.
Nu denk ik dat ik zelf ietsje verder kan gaan. Maar dat bepaal ik dan wel.

3x 200 moet wel lukken denk ik. Je gaat niet meer voor de records?

Terug
Naar boven