MuscleMeat

NK RAW 2013 Voorbereiding - Citius, Altius, Fortius

Succes man op het en op weg naar het NK!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks JP! Zie ik je daar?

Het weekend is voorbij, dus jullie hebben nog een verslag van me te goed. Wellicht heb je het e.e.a. al op mijn Facebook gelezen.

In 2012 heb ik ook meegedaan in -93kg, mijn cijfers waren 160/110/210, genoeg voor een laatste plek en 1 na laatste overall.

Dus 2013 heeft in het teken gestaan van afvallen en krachtbehoud. Dan kon ik eens gaan kijken in de -83 om te kijken of ik daar beter om mijn plek was. Het ging zo goed, tijdens de vetverliesfase dat ik besloot om voor de -74 te gaan.

De week voor het NK heb ik niet getraind, en geprobeerd zoveel mogelijk vocht te verliezen. Uiteindelijk ben ik ergens tussen de 3.5 en 4.0kg verloren.

Zaterdag ben ik ingewogen op 72.2kg. So far so good! ;)

Daarna gegeten en veel water gedronken.

SQ
Ik was nog niet echt wakker/gemotiveerd of in de wedstrijd mode. Gewoon op 135 geopend, zoals gepland en daarna 142.5 gedaan. Alle 2 goede beurten. Eigenlijk wilde ik voor de 3e 150kg doen, maar omdat ik nog niet in beast mode was, safe gespeeld op 147.5kg. Achteraf had 150kg makkelijk gekund. Dichtertje heeft deze beurt gefilmd:
http://www.youtube.com/watch?v=Agky7w1gzXY

Ik denk dat ik voorlopig even ga oefenen op de juiste diepte, dan kan ik denk ik nog wel 10+kg extra hebben. Deze diepte gaat natuurlijk nergens over! ;)

BE
Makkelijk geopend op hetzelfde als op het NK RAW bankdrukken in Oktober; 95kg.
Daarna 102.5kg gedaan, ook goed.
Daarna weer op safe gespeeld en 105kg gedaan. Was denk ik precies goed voor die dag.

DEAD
Ik stond 4e nu. Plaatsen 2, 3 en 4 lagen heel dicht bij elkaar. Ik moest meer tillen dan mijn tegenstanders om te winnen. Zij openenden met 185, ik had 180 gepland. BEAST MODE ON! ;)

Met Wim van TopFIT hadden we bekokstoofd om de andere te volgen en dan kijken wat ik moest tillen om 2e te worden.

Om de anderen nog wat zand in de ogen te strooien, opgewarmd tot 170 en volgehouden dat ik met 180 openende.

Maar 1 van mijn concurrenten rook onraad! Stiekem had hij zijn beurt verhoogd naar 187.5kg. Maar goed ik dus ook, ondanks het een redelijke stap is van 170 naar 187.5. Maar goede beurt!

2e beurt met mijn tegenstander meegedaan, 197.5kg. Ook goed.

Nu ging het erom. Ik moest meer tillen dan mijn concurrenten. Die hadden ingezet op 207.5kg, dus ik op 210kg.

De 207.5kg lukte voor beide niet, dus ik had 207.5kg nodig om te winnen, dus de beurt verlaagd van 210 naar 207.5. Het was dus een meevaller voor me omdat ik me voorbereid had op 210kg!
http://www.youtube.com/watch?v=H3XMTUFCV7o

Een mooie 2e plek gehaald. Meer kon ik niet halen die dag, en ik was dus erg blij dat het gelukt is.

Als ik terug kijk dan heb ik nu 20kg minder op mijn totaal maar ook 2 lichaamsgewichtsclasses lichter. En ik denk dat ik vooral op SQ en DEAD nog iets over heb, en op de SQ kan ik nog wel wat winnen door minder diep te gaan.

Op naar de volgende dus!

Verder leuke dag gehad. Veel opgetrokken met Dichtertje en Beowolf en zijn maat. :) Leuke gasten.

Proficiat!
Wat heb je precies gedaan als vochtverlies protocol?

220 had je ook wel getrokken zo te zien!
Voor squat zou ik sowieso een tikkie breder gaan staan, dan ga je automatisch wat minder diep denk ik.

Netjes gedaan man. Gewicht verliezen deed ik altijd echt op het laatst moment. Voor de weging nog goed naar de wc gaan, niet meer drinken en eten de dag van de weging. Na de weging goede energie op doen en knallen.

mooie wedstrijd! zeker als je nog 4kg gewicht verloren bent.

Proficiat!
Wat heb je precies gedaan als vochtverlies protocol?

Misschien dat ik er nog eens een artikel over schrijf, maar in het kort; minder carbs en water loading.

220 had je ook wel getrokken zo te zien!
Voor squat zou ik sowieso een tikkie breder gaan staan, dan ga je automatisch wat minder diep denk ik.

Thanks, ik had inderdaad besloten om wijder te gaan staan. Eerder had ik altijd het idee niet diep genoeg te komen, maar om die reden ga ik de box ook weer gebruiken. Ik zal wekelijkse de box sq af gaan wisselen met de normale sq. Is ook beter voor het herstel, omdat de box sq minder zwaar voor je CZS is. En zo hoop ik langer progressie te kunnen maken voordat ik een plateau raak.

Netjes gedaan man. Gewicht verliezen deed ik altijd echt op het laatst moment. Voor de weging nog goed naar de wc gaan, niet meer drinken en eten de dag van de weging. Na de weging goede energie op doen en knallen.

Thanks voor de complemten.

mooie wedstrijd! zeker als je nog 4kg gewicht verloren bent.

Jij bedankt man.

Mooie prestatie! Je ging idd erg diep op die squat.

Mooie prestatie man, proficiat!

Leuk om te lezen en goed gedaan kerel.

Ja, zou wel interessant zijn als je die approach even neerpent.

Shit is ****ing simpel Willem.
Koolhydraten eruit, groente omhoog, hele dag door water drinken, zout beperken en tot 12 uur voor de weging gewoon blijven eten en drinken.

Evt nog cafeïne erbij

Shit is ****ing simpel Willem.
Koolhydraten eruit, groente omhoog, hele dag door water drinken, zout beperken en tot 12 uur voor de weging gewoon blijven eten en drinken.

Evt nog cafeïne erbij

Thanks for putting that so eloquently, Ziyed.
En hoe ver out begin je daarmee? 5 dagen ofzo?

Thanks for putting that so eloquently, Ziyed.
En hoe ver out begin je daarmee? 5 dagen ofzo?

Hangt af van hoeveel je moet verliezen. 1-2kg kan normaal met de dag ervoor gewoon heel veel drinken, Kh & Na arm eten (maar dus wel nog eten) tot 12u voor wedstrijd

Als er echt veel gewicht moet verloren worden beginnen ze idd vaak veel vroeger en stoppen ze ook veel vroeger. Maar is niet echt aan te raden voor PL. Zie je meer in WL.

Was inderdaad een topweekend, leuke sfeer bij de lifters onderling, heel veel mooie lifts en records gezien.
Ook die Mathias Schlitte bij het armworstelen met een onderarm zo groot als mijn bovenbeen :eek: was een attractie op zich.

Was behoorlijk spannend voor de plaatsen 2-4 in de -74, goede strategie toegepast, maar ik denk zoals je zelf al zegt er meer in zit bij je lift en squat.
Imo is de -74 voor nu een mooie klasse voor je is maar het niet heel lang zal duren voordat je het mij lastig gaat maken in de -83 ;)

Goeie lifts makker!

Thanks mannen! Ik zal in het nieuwe jaar weer loggen :) stay tuned

Terug
Naar boven