Het weekend is voorbij, dus jullie hebben nog een verslag van me te goed. Wellicht heb je het e.e.a. al op mijn
Facebook gelezen.
In 2012 heb ik ook meegedaan in -93kg, mijn cijfers waren 160/110/210, genoeg voor een laatste plek en 1 na laatste overall.
Dus 2013 heeft in het teken gestaan van afvallen en krachtbehoud. Dan kon ik eens gaan kijken in de -83 om te kijken of ik daar beter om mijn plek was. Het ging zo goed, tijdens de vetverliesfase dat ik besloot om voor de -74 te gaan.
De week voor het NK heb ik niet getraind, en geprobeerd zoveel mogelijk vocht te verliezen. Uiteindelijk ben ik ergens tussen de 3.5 en 4.0kg verloren.
Zaterdag ben ik ingewogen op 72.2kg. So far so good!
Daarna gegeten en veel water gedronken.
SQ
Ik was nog niet echt wakker/gemotiveerd of in de wedstrijd mode. Gewoon op 135 geopend, zoals gepland en daarna 142.5 gedaan. Alle 2 goede beurten. Eigenlijk wilde ik voor de 3e 150kg doen, maar omdat ik nog niet in beast mode was, safe gespeeld op 147.5kg. Achteraf had 150kg makkelijk gekund. Dichtertje heeft deze beurt gefilmd:
http://www.youtube.com/watch?v=Agky7w1gzXY
Ik denk dat ik voorlopig even ga oefenen op de juiste diepte, dan kan ik denk ik nog wel 10+kg extra hebben. Deze diepte gaat natuurlijk nergens over!
BE
Makkelijk geopend op hetzelfde als op het NK RAW bankdrukken in Oktober; 95kg.
Daarna 102.5kg gedaan, ook goed.
Daarna weer op safe gespeeld en 105kg gedaan. Was denk ik precies goed voor die dag.
DEAD
Ik stond 4e nu. Plaatsen 2, 3 en 4 lagen heel dicht bij elkaar. Ik moest meer tillen dan mijn tegenstanders om te winnen. Zij openenden met 185, ik had 180 gepland. BEAST MODE ON!
Met Wim van TopFIT hadden we bekokstoofd om de andere te volgen en dan kijken wat ik moest tillen om 2e te worden.
Om de anderen nog wat zand in de ogen te strooien, opgewarmd tot 170 en volgehouden dat ik met 180 openende.
Maar 1 van mijn concurrenten rook onraad! Stiekem had hij zijn beurt verhoogd naar 187.5kg. Maar goed ik dus ook, ondanks het een redelijke stap is van 170 naar 187.5. Maar goede beurt!
2e beurt met mijn tegenstander meegedaan, 197.5kg. Ook goed.
Nu ging het erom. Ik moest meer tillen dan mijn concurrenten. Die hadden ingezet op 207.5kg, dus ik op 210kg.
De 207.5kg lukte voor beide niet, dus ik had 207.5kg nodig om te winnen, dus de beurt verlaagd van 210 naar 207.5. Het was dus een meevaller voor me omdat ik me voorbereid had op 210kg!
http://www.youtube.com/watch?v=H3XMTUFCV7o
Een mooie 2e plek gehaald. Meer kon ik niet halen die dag, en ik was dus erg blij dat het gelukt is.
Als ik terug kijk dan heb ik nu 20kg minder op mijn totaal maar ook 2 lichaamsgewichtsclasses lichter. En ik denk dat ik vooral op SQ en DEAD nog iets over heb, en op de SQ kan ik nog wel wat winnen door minder diep te gaan.
Op naar de volgende dus!
Verder leuke dag gehad. Veel opgetrokken met Dichtertje en Beowolf en zijn maat.

Leuke gasten.