Fitness Seller

Dichtertje op weg naar NK Raw

• Topic Starter Topic Starter
Ook uitermate vervelend dat het contactformulier van powerliftingbond.nl niet werkt. Ik heb nu al twee keer gezegd dat ik lid wil worden, maar ik krijg geen antwoord. Nu maar eens direct een berichtje gestuurd naar de voorzitter. Ik hoop dat het helpt.

Zelf ben ik bij TopFit in geldrop langsgeweest. Dan wordt je lid via hun en kom je uit voor Topfit tijdens wedstrijden. Je hoeft er niet te trainen of contributie te betalen.

Je kunt Wim eens mailen op info @ sportcentrumtopfit.nl

Succes hiero!

@Martijn
De secretaris van de bond heeft me nu verder kunnen helpen. Dat zit wel goed nu.

@Spencer
Dankjewel!

10/10/2013
Frontsquats
120x3
Bench press
75x6x6
Deadlift
195x3x3
Pullups
Bwx10x3

Vandaag voelde alles stijf dus best veel mobiliteitwerk moeten doen.
Ik had wel een paar setjes meer willen doen maar het zat er niet in.

Toch goed bezig man. Fijn dat je lid bent en dat we je zien op de wedstrijd :) Ik zal je binnenkort even wat laten weten om weer samen te trainen.

Goed plan.

11/10/2013
Lichte sessie met
Squats
Klokov press
Overhead squat
Bicep curls
Triceps extensions
Reverse grip curls

De sappen stromen weer lekker.

10/12/2013
Vandaag een riem geïntroduceerd in mijn training.

Squats
165x5 (belt)

Bench press
80x5x7

Deadlift
120x3

Mijn squat voelde al gelijk een stuk stabieler, was wel fijn.
Deadliften met een riem was wel lastig. In positie komen was oncomfortabel.

13/10/2013
Assistance dagje
Lateral raise 4x20
Rear delt fly 5x20
Snatch grip high pull from the hang 120x1,2,3

15/10/2013
Opwarming met strekken en lichte oefeningen.

Squat
165x5x5 (met riem)

Bench press
95x4 85x4x7

Sumo deadlift
120x1 (met riem)

Pullups
BWx10,10,8,8

Bij Sport Arena hebben ze nu een Eleiko powerlifting bar. Heel nuttig om te wennen aan de knurling.

Uitvoerig gebruik gemaakt van riem. Squat voelde een stuk stabieler.

95x4 op de bench press was foutje. Toch handig om te weten dat 95x5 zeker mogelijk is.

Hieronder nog filmpjes van 3e en 4e set. Volgens mij zitten ze tegen parallel aan. Maar ik moet toch letten op mijn diepte. En mijn knieën mogen wat verder naar buiten.

http://www.youtube.com/watch?v=lUGUJeZAJXU

http://www.youtube.com/watch?v=rmcOWBLPskM

Laatst bewerkt:
Ja. Heb je eens met je tenen wat rechter naar voren gesquat of voelt dit beter voor je?

Nooit echt geprobeerd, maar tenen naar buiten voelt beter aan. Dan lijkt het alsof er minder druk staat op mijn knieën en mijn heupen voelen ook veel fijner aan.

Opzich vind ik niet dat er niets mis is met de positie van mijn knieën. Vooral omdat ik nu ook meer gebruik maak van mijn quads.

Met je voeten naar voren gebruik je de heup spieren meer omdat er meer torsie op komt. Dus ja het is wat zwaarder voor je heupen, maar wel beter om meer kracht te genereren. Alleen als je niet in de juiste positie komt dan schiet het niet direct op natuurlijk :)

Denk dat je ook wat gemakkelijker op diepte gaat komen met je tenen wat meer naar binnen gedraaid, en misschien ook de voeten iets minder ver uit elkaar.

Ik hoor best vaak dat mijn knieën verder naar buiten moeten, maar ik druk ze juist naar buiten bij mijn sticking point. Voor mijn gevoel kom ik best krachtig "uit de hole".

Ik zal wat meer spelen met mijn techniek, want op dit moment wil ik constant op de juiste diepte komen.

@tymboo en johan
Dat zal ik eens proberen.

Je bent sterk zat op de squat! Maar zit nog meer in!!

17/10/2013
Begonnen met warming up

Squat
120x3x3

Bench Press
90x3x10

Deadlift
200x3
200x2

dumbell row
20x10
30x10
40x10x3

RDL
110x5
110x8

Squat gedaan met tenen naar voren. Kijken wat dit oplevert.

Smolov voor de bench gaat aardig.

Deadlift is toch een pr, maar techniek was minder. Mijn heupen mogen nog steeds wat lager, meer hipdrive en rug mag rechter. Ik denk dat ik ga deloaden naar 130-150kg en langzaam weer opbouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=RHd8PmKtd0Q

http://www.youtube.com/watch?v=YknzSO6qums

Sterk zat, nu die techniek nog.

Terug
Naar boven