MuscleMeat

Dieper dan 9% vp gaan

Ja klopt ze leren overal onzin; en om mijn tijd nu te besteden om alle studies uit te pluizen wat nu waar is..naah :p
Als t werkt is t goed toch :D

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 14:07 ----------

Serieus, wat probeer je? Ik zie het niet als moment opname, je hebt niet alleen cardio nodig, en ik zeg dat ik NIET WEET hoe dat zit maar dat ik aanhoud: bij CARDIO verbrand je NA 15 minuten vet.

Duidelijker nu..?

No shit sherlock, heb je daar een jaar voor gestudeerd?:o
Je bent ontzettend traag van begrip, ik hou het hierop.

Serieus, wat probeer je? Ik zie het niet als moment opname, je hebt niet alleen cardio nodig, en ik zeg dat ik NIET WEET hoe dat zit maar dat ik aanhoud: bij CARDIO verbrand je NA 15 minuten vet.

Duidelijker nu..?

Na een krachttraining van 2 uur niet toch? :D[/QUOTE]

Jawel: zoals je leest had ik het namelijk over CARDIO niet over KRACHTTRAINING.

Snappie?

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 14:27 ----------

No shit sherlock, heb je daar een jaar voor gestudeerd?:o
Je bent ontzettend traag van begrip, ik hou het hierop.

Huwh? Jaar wát gestudeerd?
Ik traag van begrip? Jij begint steeds over krachttraining terwijl ik t over cardio heb :p

Laatst bewerkt:
Je glycogeen hoeft niet uitgeput zijn om vet te verbranden. Zonder cardio en enkel krachttraining met een cutschema verbrand je ook vet zonder je glycogeen uit te putten. Je zult altijd vet verbranden vanaf het begin dat je cardio doet. Ik geloof wel dat de hoeveelheid vet die je verbrand na die 15 minuten meer is omdat vet moeilijker als brandstof is te gebruiken .

Na een krachttraining van 2 uur niet toch? :D

Het gaat niet over krachttraining, noch over cardio.
We hebben het over vetverlies, en als jij ervan overtuigd bent dat je alleen vet kan verliezen door minimaal 15 min aan cardio te doen dan ben je achterlijk.
Heb je al 10x gelijk gegeven in het opzicht dat je op DAT moment vet verliest, maar je moet je kop uit je hol halen om te begrijpen dat er meer bij komt kijken..
Je kan zoveel vet verliezen op dat moment als je wilt, zodra je een overschot hebt aan kcals verlies je geen gram. En dat terzijde, het is totaal niet nodig om minimaal 15 minuten aan cardio te doen wil je vet verliezen. Als je geen cardio doet, of maar 10 minuten en je kampt met een caloriedeficit dan verlies je ook vet. Misschien niet op DAT moment maar wel aan het eind van de dag.

Het gaat niet over krachttraining, noch over cardio.
Het gaat over vetverlies, en als jij ervan overtuigd bent dat je alleen vet kan verliezen door minimaal 15 min aan cardio te doen dan ben je achterlijk.
Heb je al 10x gelijk gegeven in het opzicht dat je op DAT moment vet verliest, maar je moet je kop uit je hol halen om te begrijpen dat er meer bij komt kijken..
Je kan zoveel vet verliezen op dat moment als je wilt, zodra je een overschot hebt aan kcals verlies je geen gram. En dat terzijde, het is totaal niet nodig om minimaal 15 minuten aan cardio te doen wil je vet verliezen. Als je geen cardio doet, of maar 10 minuten en je kampt met een caloriedeficit dan verlies je ook vet. Misschien niet op DAT moment maar wel aan het eind van de dag.

Lieve lieve schat..lees gewoon eens door wat ik zei. Ik denk niet dat je dat alleen kan met cardio..ik had het over cardio -.-'
Kort gezegd: ik had het wel over cardio icm vetverlies.
Niet over vetverlies opzich. Niet over krachttraining...

LEZEN

Lieve lieve schat..lees gewoon eens door wat ik zei. Ik denk niet dat je dat alleen kan met cardio..ik had het over cardio -.-'
Kort gezegd: ik had het wel over cardio icm vetverlies.
Niet over vetverlies opzich. Niet over krachttraining...

LEZEN

En OOK dan zit je fout, je hoeft niet persé een minimum te hanteren van 15 minuten om vet te verliezen.
Bijv. Als je 's ochtends 10 minuten doet, 's middags 10 en 's avonds 10. Je eet op 'onderhoud' en je creeërd een deficit dmv cardio. Zullen we wedden dat je dan vet verliest zonder dat jij je glycogeen volledig hebt aangesproken?

Die studie heeft weinig/niets te maken met het punt dat je ermee wil ontkrachten, daarnaast is het een van de meest nietszeggende scatterplots die ik ooit gezien heb, er is nieteens data voor getrainde personen tussen 40 en 60% van VO2 max, zelfde voor 40 en 50 en 50 en 60 voor ongetrainde individuen.
Om maar niet te spreken over het feit dat het gaat over "During exercise performed after an overnight fast,".
Waarom verbaast het me niet dat net jij erover neut? :D Had het verkeerde onderzoek vast (en er een kwartier naar mogen zoeken omdat ik het niet meer op m'n pc heb :rolleyes:)...

Deze pdf legt onder andere het crossover-principe uit vanaf pagina 34, waarbij tijdens sporten altijd én vet én koolhydraten gebruikt worden, maar afhankelijk van de intensiteit en duur meer van het één of meer van het ander... Bij een intensiteit lager dan 50% van je VO2max wordt meer vet dan koolhydraten gebruikt na +/- 35min. Da's waar de verwarring bij veel mensen zit. Ook ervoor verbrand je vet, ook erna gebruik je nog koolhydraten.

En hier valt te lezen dat bij rust 60% van je gebruikte energie uit vetreserves komt. Lijkt me niet logisch dat je lichaam eventjes volledig op glycogeen overschakelt van het moment dat je hartslag de lucht ingaat en weer 30min wacht voor het vet gebruikt...

Laatst bewerkt:
De gehele dag, wat je ook doet verbrand/gebruik je altijd een bepaald deel glucose en een bepaald deel vet. Afhankelijk van de activiteit die je uitvoert, verschillen deze percentages. Hoe intensiever de activiteit, hoe relatief meer "suikers" er gebruikt worden. Dit is puur de situatie in micro timing.

Voor vet verlies geldt dat je een tekort moet creeeren (minder binnen krijgen dan je nodig hebt). Dit is (voornamelijk) een hormonale kwestie. Als je bij wijze van spreken 500 kcal minder binnenkrijgt dan je verbruikt, zullen die kcals uit je voorraden gehaald worden. Globaal heb je 3 voorraden: spierglycogeen, leverglycogeen & lichaamsvet. Afhankelijk van de activiteit (zoals gezegd) wordt er "primair" een bepaalde bron aangesproken. Als je op je gat zit, is dit voornamelijk lichaamsvet en als je intensieve cardio doet, is dat voornamelijk glycogeen.

Bij het innemen van maaltijden (afhankelijk van de macronutrienten) wordt (hormonaal) bepaald waar de kcals heen gaan. Zo verdwijnen carbs gewoon je glycogeen-voorraden in, vooral als deze (deels) depleted zijn. Uiteindelijk kan je lichaam NOOIT meer kcals in je vetcellen wegstoppen dan er uigekomen zijn om je tekort weg te werken. Dit betekent dat je netto vet verliest.

Dat mensen op plateaus komen en dat stubborn bodyfat lastig aan te spreken is, heeft met de bloodflow en (hormonale) aanpassingen van het lichaam te maken (vertraagd metabolisme, minder/niet functioneren van bepaalde systemen, eventueel tissue breakdown, etc.). Verschillende tactieken kunnen in verschillende scenario's voor verschillende mensen goed werken. Er is niet 1 juiste weg, of 1 waarheid. Zodra mensen dat beweren (ja genoeg hier in dit topic), weet je al dat ze er geen kaas van gegeten hebben. Alles hangt af van context.

MOET je 15 minuten of meer aan cardio om vet te verliezen? Nee, dat MOET niet, maar kan ik sommige situaties wel voordeliger zijn.
MOET je op je gat zitten om vet te verliezen? Nee, dat MOET niet, maar kan in sommige situaties wel het meest voordelig zijn.
Moet je... ach, vul hier de rest zelf maar in.

Gast je zet jezelf voor lul door dingen te roepen die ik niet zeg en gewoon niet te lezen.
Ik zet mezelf pas voor lul als ik mezelf voor lul voel; en dat is niet (problem?)
tussendoortje:
hej, jij bent 1m66 en weegt 59kg en je ziet er super nice en mooi uit! Ik 1m65 en 47,5kg maar zie er nietzogoed uit kwa fysiek.. hoe kan dit?

De gehele dag, wat je ook doet verbrand/gebruik je altijd een bepaald deel glucose en een bepaald deel vet. Afhankelijk van de activiteit die je uitvoert, verschillen deze percentages. Hoe intensiever de activiteit, hoe relatief meer "suikers" er gebruikt worden. Dit is puur de situatie in micro timing.

Voor vet verlies geldt dat je een tekort moet creeeren (minder binnen krijgen dan je nodig hebt). Dit is (voornamelijk) een hormonale kwestie. Als je bij wijze van spreken 500 kcal minder binnenkrijgt dan je verbruikt, zullen die kcals uit je voorraden gehaald worden. Globaal heb je 3 voorraden: spierglycogeen, leverglycogeen & lichaamsvet. Afhankelijk van de activiteit (zoals gezegd) wordt er "primair" een bepaalde bron aangesproken. Als je op je gat zit, is dit voornamelijk lichaamsvet en als je intensieve cardio doet, is dat voornamelijk glycogeen.

Bij het innemen van maaltijden (afhankelijk van de macronutrienten) wordt (hormonaal) bepaald waar de kcals heen gaan. Zo verdwijnen carbs gewoon je glycogeen-voorraden in, vooral als deze (deels) depleted zijn. Uiteindelijk kan je lichaam NOOIT meer kcals in je vetcellen wegstoppen dan er uigekomen zijn om je tekort weg te werken. Dit betekent dat je netto vet verliest.

Dat mensen op plateaus komen en dat stubborn bodyfat lastig aan te spreken is, heeft met de bloodflow en (hormonale) aanpassingen van het lichaam te maken (vertraagd metabolisme, minder/niet functioneren van bepaalde systemen, eventueel tissue breakdown, etc.). Verschillende tactieken kunnen in verschillende scenario's voor verschillende mensen goed werken. Er is niet 1 juiste weg, of 1 waarheid. Zodra mensen dat beweren (ja genoeg hier in dit topic), weet je al dat ze er geen kaas van gegeten hebben. Alles hangt af van context.

MOET je 15 minuten of meer aan cardio om vet te verliezen? Nee, dat MOET niet, maar kan ik sommige situaties wel voordeliger zijn.
MOET je op je gat zitten om vet te verliezen? Nee, dat MOET niet, maar kan in sommige situaties wel het meest voordelig zijn.

Beter kon ik het niet uitleggen, karma on your way!

En OOK dan zit je fout, je hoeft niet persé een minimum te hanteren van 15 minuten om vet te verliezen.
Bijv. Als je 's ochtends 10 minuten doet, 's middags 10 en 's avonds 10. Je eet op 'onderhoud' en je creeërd een deficit dmv cardio. Zullen we wedden dat je dan vet verliest zonder dat jij je glycogeen volledig hebt aangesproken?

Laat mij lekker denken over die 15 minuten joh, ik heb t zelf niet eens over glycogeen....haal t er dan niet steeds bij.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 16:08 ----------

Thank god, iemand met verstand.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 16:09 ----------

tussendoortje:
hej, jij bent 1m66 en weegt 59kg en je ziet er super nice en mooi uit! Ik 1m65 en 47,5kg maar zie er nietzogoed uit kwa fysiek.. hoe kan dit?

Hoe dat kan? Jij weet niet hoe ik eruit zie ;) zo zit dat :D

enne.. waar in hemelsnaam haal jij [of jullie] al die onderbouwde informatie vandaan? sommige zitten hier echt vol met kennis! Of doen jullie ff snel googlen en dan antwoord geven?
Sommige mensen vinden de materie interessant en verdiepen zich er daardoor wat meer in. Zo weet jij waarschijnlijk veel beter dan ik hoeveel doelpunten Suarez heeft gemaakt en hoeveel spelers hij gebeten heeft het afgelopen seizoen.

Laat mij lekker denken over die 15 minuten joh, ik heb t zelf niet eens over glycogeen....haal t er dan niet steeds bij.

Het verbranden van glycogeen, daar is heel je theorie op gebaseerd. Slimmerik. Waar denk je dat die 15 minuten dan voor staan? Papegaai,lorre lorre en zelf niks snappen.

Het verbranden van glycogeen, daar is heel je theorie op gebaseerd. Slimmerik. Waar denk je dat die 15 minuten dan voor staan? Papegaai,lorre lorre en zelf niks snappen.

T*ring zeg, hoevaak moet ik zeggen dat ik t nergens op baseer en t gewoon denk omdat dat wordt geleerd bij sportopleidingen?
Ik heb er geen verstand van, ik zeg alleen wat ik heb gehoord.

:roflol: dan zeg dan ook niets en doe dan vooral niet alsof je alles weet

Laatst bewerkt:
Genoeg reden om de gemiddelde sportschoolinstructeur niet zo serieus te nemen.

Terug
Naar boven