MuscleMeat

Dieper dan 9% vp gaan

Na een krachttraining van 2 uur niet toch? :D

Jawel: zoals je leest had ik het namelijk over CARDIO niet over KRACHTTRAINING.

Snappie?

Moet je er dan volgende keer bijvertellen, zoals ik het nu lees heb je het algemeen cardio, DUS ook achter krachttraining ;)
---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 14:27 ----------

T*ring zeg, hoevaak moet ik zeggen dat ik t nergens op baseer en t gewoon denk omdat dat wordt geleerd bij sportopleidingen?
Ik heb er geen verstand van, ik zeg alleen wat ik heb gehoord.

Dus in principe heb je er geen verstand van, hoor je iets, vertel je dat hier en ga je je constant lopen verdedigen en zeggen dat je het juiste zegt?

u go girl. :o

:roflol:

Ga eens de dingen natrekken die je hoort. Als ze je op een sportopleiding vertellen dat je na het sporten milkshakes van de MC moet drinken voor de eiwitten, doe je dit dan ook klakkeloos omdat ze het op de sportopleiding zeggen?

Laatst bewerkt:
IF is ook een optie.

De gehele dag, wat je ook doet verbrand/gebruik je altijd een bepaald deel glucose en een bepaald deel vet. Afhankelijk van de activiteit die je uitvoert, verschillen deze percentages. Hoe intensiever de activiteit, hoe relatief meer "suikers" er gebruikt worden. Dit is puur de situatie in micro timing.

Voor vet verlies geldt dat je een tekort moet creeeren (minder binnen krijgen dan je nodig hebt). Dit is (voornamelijk) een hormonale kwestie. Als je bij wijze van spreken 500 kcal minder binnenkrijgt dan je verbruikt, zullen die kcals uit je voorraden gehaald worden. Globaal heb je 3 voorraden: spierglycogeen, leverglycogeen & lichaamsvet. Afhankelijk van de activiteit (zoals gezegd) wordt er "primair" een bepaalde bron aangesproken. Als je op je gat zit, is dit voornamelijk lichaamsvet en als je intensieve cardio doet, is dat voornamelijk glycogeen.

Bij het innemen van maaltijden (afhankelijk van de macronutrienten) wordt (hormonaal) bepaald waar de kcals heen gaan. Zo verdwijnen carbs gewoon je glycogeen-voorraden in, vooral als deze (deels) depleted zijn. Uiteindelijk kan je lichaam NOOIT meer kcals in je vetcellen wegstoppen dan er uigekomen zijn om je tekort weg te werken. Dit betekent dat je netto vet verliest.

Maar als je sport en je spreekt vooral je glycogeen voorraden aan, daarna vul je ze weer bij, en zo ga je door, dan zul je toch nooit snel vet verliezen zoals je bij sommigen ziet/hoort?

Of staat de opvulling van die voorraden en een kcal deficit los van elkaar?

Stel dat je voorraden leeg zijn en aangevuld worden door de carbs die je eet. Waar haalt je lichaam dan de energie vandaan voor je BMR + activiteiten als je carbs naar je glycogeenvoorraden gaan? Je mag raden. :) In ieder geval blijft er niets over om te verbranden en zal je lichaam putten uit de voorraden (vet voornamelijk) om aan de dagelijkse energie wensen te voldoen.

Hoe dat precies zit weet ik echt niet, ik geloof wel dat t constant wel bezig is, maar vetverbranding door cardio/met cardio begint pas na 15/20 minuten. Voor die tijd verbrand je eerst koolhydraten (ongeacht hoeveel je op hebt dus).
Vandaag wordt aangeraden om minimaal 30 (en max 50) minuten cardio te doen voor vetverbranden, want als ke er 15 minuten op staat heeft dat geen zin. Uiteraard wel voor kcal out, maar je wilt natuurlijk meer eruit halen dan alleen kcal
Dat je eerst kh's verbrand kan best zo zijn. Maar uiteindelijk komt het gewoon aan op kcal in vs kcal out. Zodra je dus meer kcal verbuikt dan je inneemt verbrand je indirect vet.
Echter vind dit dan geleidelijk over de dag plaats. Hoe je je kcal verschil creeert dat maakt dan niet uit (uiteraard heeft een combinatie van cardio en minder kcal eten de voorkeur). Maar anders kan ook.

Dat je eerst kh's verbrand kan best zo zijn. Maar uiteindelijk komt het gewoon aan op kcal in vs kcal out. Zodra je dus meer kcal verbuikt dan je inneemt verbrand je indirect vet.
Echter vind dit dan geleidelijk over de dag plaats. Hoe je je kcal verschil creeert dat maakt dan niet uit (uiteraard heeft een combinatie van cardio en minder kcal eten de voorkeur). Maar anders kan ook.

Ja dat bedoel ik dus ook :p

Bij voorkeur. Het HOEFT niet perse.
Naar mijn mening is een combinatie van cardio en een verlaging kcal beter tegenover alleen je kcal omlaag te schroeven. om te beginnen met het feit dat cardio anzich al heel gezond is voor je algehele conditie, daarnaast hoef je dan ook niet al te veel te missen in je voeding, het is namelijk bij het overgrote deel van de mensen zo dat ze ALLEEN door omlaag te gaan in kcal zonder daar cardio aan toe te voegen weinig vet verbranden, het gaat wel, maar stukken langzamer. Ja of je moet nog meer gaan snijden in je kcal, maar het is maar net de vraag is dat ook gezond?

Kortom een combinatie van beiden geniet de voorkeur, maar kun je het aan om je cardio te vervangen door nog minder te gaan eten, be my guest.

Bij voorkeur. Het HOEFT niet perse.
Naar mijn mening is een combinatie van cardio en een verlaging kcal beter tegenover alleen je kcal omlaag te schroeven. om te beginnen met het feit dat cardio anzich al heel gezond is voor je algehele conditie, daarnaast hoef je dan ook niet al te veel te missen in je voeding, het is namelijk bij het overgrote deel van de mensen zo dat ze ALLEEN door omlaag te gaan in kcal zonder daar cardio aan toe te voegen weinig vet verbranden, het gaat wel, maar stukken langzamer. Ja of je moet nog meer gaan snijden in je kcal, maar het is maar net de vraag is dat ook gezond?

Kortom een combinatie van beiden geniet de voorkeur, maar kun je het aan om je cardio te vervangen door nog minder te gaan eten, be my guest.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik was flink afgevallen door weinig kcal te eten (geen sport verder) maar mijn vet zit er grotendeels nog steeds :( (was jaar geleden overigens)

Hier ben ik het wel mee eens. Ik was flink afgevallen door weinig kcal te eten (geen sport verder) maar mijn vet zit er grotendeels nog steeds :( (was jaar geleden overigens)

Dan moet je nog meer afvallen! En sowieso krachttraining doen als je gaat afvallen, zodat je spierverlies kunt minimaliseren. Je zult gewoon een hoop van beide ingeleverd hebben waardoor het resultaat op de weegschaal tegenvalt met wat je in de spiegel ziet.

Dan moet je nog meer afvallen! En sowieso krachttraining doen als je gaat afvallen, zodat je spierverlies kunt minimaliseren. Je zult gewoon een hoop van beide ingeleverd hebben waardoor het resultaat op de weegschaal tegenvalt met wat je in de spiegel ziet.

Haha ik ga ook afvallen ja :P Waarom ben ik anders hier? :engel:
Nja het resultaat in de spiegel valt tegen met wat ik op de weegschaal zie :P maar ik snap je.

Terug
Naar boven