AndroidHealthClinic

diepte bij squatten

Is een kloontje van Ciko.:p

ik heb het gevoel dat er een haat heerst tegen over de bodybuilders get over it

ontopic... gewoon die safety bar neer leggen op de diepste punt en helemaal zakke, kom je niet meer overeind dan laat je die barbell valle zo simpel is dat

tip: je kan ook tijdje parallel squatten omdat je hier meer gewicht aan kan en ook veel kracht kan winnen

peace

Er heerst hier gewoon een haat tegen fakers:p.

Ga jij alsjeblieft terug naar het homogedeelte van het forum. Dit is de PL SM sectie.

Er heerst hier gewoon een haat tegen fakers:p.

Jongens al het nu alweer zo moet.
Dan houdt ik er binnenkort ook mee op.

Bodybuilders trainen anders als sterkste mannen en powerlifters trainen ook weer anders.
Dat is niet zonder reden.
korfbal, rugby en voetbal zijn alle drie sporten met een bal. En toch trainen ze daar ook specifiek anders.

Dat donders kinderachtige gescheld moet eens afgelopen zijn!!!

Laat een ander eens in z'n waarde.
Zij trainen op een manier waarbij ze zich prettig voelen en laat ze!!

Jarno je hebt helemaal gelijk man. Misschien dat de moderators de teugels een beetje aan moeten trekken.

Zal me verder niet teveel met de discussie bemoeien. Waarom? Ik sluit me verder bij Leophyte aan, discussie zonder eind. Zelf squat ik wel altijd een stuk onder parallel, voor mij niet full, kom nogal diep, omdat ik dan zeker weet dat mijn beurten goed worden gekeurd op de wedstrijd (PL)

in het fitnesscentrum waar ik tegenwoordig train hebben ze een spiegel voor het squatrek, hierdoor is mn techniek en diepte flink verbeterd.

Sinds ik thuis train, waar ik geen spiegel heb, is mijn squattechniek flink verbeterd. In de gym hadden wij ook zo'n mooie spiegel ervoor, maar om de één of andere reden kon ik het niet laten om te kijken hoe diep ik zat en dat kan je techniek aardig vernken. Heel leuk dus zo'n spiegel, maar probeer gewoon omhoog te blijven kijken!

Sinds ik thuis train, waar ik geen spiegel heb, is mijn squattechniek flink verbeterd. In de gym hadden wij ook zo'n mooie spiegel ervoor, maar om de één of andere reden kon ik het niet laten om te kijken hoe diep ik zat en dat kan je techniek aardig vernken. Heel leuk dus zo'n spiegel, maar probeer gewoon omhoog te blijven kijken!
Ik kijk niet naar beneden hoor, gewoon recht naar voren. :)

je kan toch ook gewoon tussen paralel en full in squatten. doe ik ook altijd :D

Als gewichtheffer squat ik altijd diep. Dit doe ik nu zo'n 15 jaar en ik heb gelukig nooit last van mijn knieen gehad. Ik moet zeggen dat ik het met chigishev eens ben als hij zegt dat de aanleg van de atleet sterk meetelt hiermee. De lengte van de extremiteiten, bewegingsuitslag in de enkels en eerder knieletsel zijn slechts enkele factoren die in gedachte gehouden moeten worden naar mijn mening.

Laten we reeël zijn, hoeveel mensen op dit forum trainen voornamelijk omdat ze het leuk vinden of aan de resultaten verslaafd zijn? In dat geval maakt het toch niet uit wat je precies doet als je er maar lol in houd? Sta wel open voor ander invloeden, probeer alles uit en kijk hoe het voor je werkt. Deze site is een prachtige mix van kennis uit verschillende disciplines, maar het gevaar blijft ook hier dat we gaan roepen van ons eigen eilandje dat we gelijk hebben. Let's face it: squatten is beter dan niet squatten. Ik vind diep squatten beter dat deel squatten, maar dat komt door mijn invalshoek(:dieper zitten is dieper vangen in de snatch en clean). Voor een powerlifter is ATG zitten neit functioneel, dit gaat hem kilo's kosten in de wedstrijd. Gewoon lol maken met de variaties die mogelijk zijn; overhead, front, back, zercher, jump ect ect

Rex

Het gewicht waarmee je squath is niet zo van belang ,met 20 kg kan ik je al spierpijn laten krijgen ,het geheim zit hem in de uitvoering ,en daar weet de strongest alles van.

ik ben zelf geen fan van squaten met je hielen tegen je billen
maar als je squat moet je toch wel minimaal paralel gaan met je bovenbeen
want als je paralel gaat voel je de belasting in de grote bil spier het meest.

Terug
Naar boven