AndroidHealthClinic

[Discussie]Tijd reizen/Teleporteren.

Wel interessant onderwerp :D

KM per uur, moet KM per seconde worden, enne kan je deze uitleggen sniper, zonder dat ik op je bash ofzo, maybe heb je wel een punt maar ik snap em niet:

tel iemand in een bus die 50 km per uur rijdt schiet een steen met een katapult met 20 km per uur. Dan zou je verwachten dat die steen 70 km per uur gaat. En dat klopt. Maar wát als de koplampen nou worden aan gedaan? Dan zou de snelheid van die steen toch de snelheid van het licht hebben?

Hij zelf ook niet. Die 50 km +20 klopt natuurlijk. Maar het aandoen van die koplampen heeft niks met die steen te maken. De snelheid van die koplampen(licht) gaat net zo snel als de snelheid van het licht, nou eigenlijk nog net iets sneller namelijk 50 km/u

Hij zelf ook niet. Die 50 km +20 klopt natuurlijk. Maar het aandoen van die koplampen heeft niks met die steen te maken. De snelheid van die koplampen(licht) gaat net zo snel als de snelheid van het licht, nou eigenlijk nog net iets sneller namelijk 50 km/u
Dat was volgens mij ook hetgene hij bedoelde. Alleen beetje k*t verwoord. :D

Die m staat toch voor miles per second hé? 1 mile is toch niet gelijk aan 1 km? Of vergis ik me...
Gewoon meter hoor..

Tijdreizen/Time travelling.

Een proef met het vliegtuig wijst uit dat het bewezen werkt!
Stel, het vliegtuig heeft een stopwatch aan boord. De vlucht Amsterdam > Parijs, duurt aan boord van het vliegtuig, precies 1 uur, 18 minuten, en 43 seconden vanaf het rijden tot het exacte moment van stilstaan. Als men op de grond, stilstaand, de tijd op meet, zal deze bijvoorbeeld 1 uur, 21 minuten, en 48 seconden zijn. Een zéér miniem verschil dus, maar wel o zo interessant aangezien een vliegtuig niet eens zo HEEL snel gaat!
(Ga dus nu na wat er gebeurt bij reizen op 60% van de snelheid van het licht, dit kan echt JAREN schelen voor persoon A en B.

leeg eens uit sniper.

• Topic Starter Topic Starter
Mile = ~1.6km.

Je reist op snelheid, bijv 800 km/uur. Hierdoor kom je dichterbij de snelheid van het licht (niet veel natuurlijk, maar je bent dichterbij die 300000 km/s dan bij 0 km/uur).
Daardoor zal voor de mensen in het vliegtuig de tijd slomer gaan.. ook al is het misschien een zeer fout voorbeeld qua tijd want het zal amper seconden schelen. Maar interessant is het zeker! Vergelijk het op zich bij de altijd lang durende saaie tijden, en altijd kort durende leuke tijden. Bijv.: Een wiskunde proefwerk duurt lang voor het gevoel, en een feestje kort.

Als je zegt dat het licht van de koplampen net iets sneller dan de snelheid van het licht gaat, dan ben je fout. De snelheid van het licht is constant, ongeacht de snelheid van de waarnemer of de lichtbron.

Je reist op snelheid, bijv 800 km/uur. Hierdoor kom je dichterbij de snelheid van het licht (niet veel natuurlijk, maar je bent dichterbij die 300000 km/s dan bij 0 km/uur).
Daardoor zal voor de mensen in het vliegtuig de tijd slomer gaan.1.. ook al is het misschien een zeer fout voorbeeld qua tijd want het zal amper seconden schelen. Maar interessant is het zeker! Vergelijk het op zich bij de altijd lang durende saaie tijden, en altijd kort durende leuke tijden. Bijv.: Een wiskunde proefwerk duurt lang voor het gevoel, en een feestje kort.

Eeuhmmm....1 min blijft 60 seconde en andersom. Dit heeft te maken met gevoelsmatige snelheid van tijd en niet met reizen in de tijd.

Daardoor zal voor de mensen in het vliegtuig de tijd slomer gaan.. ook al is het misschien een zeer fout voorbeeld qua tijd want het zal amper seconden schelen. Maar interessant is het zeker! Vergelijk het op zich bij de altijd lang durende saaie tijden, en altijd kort durende leuke tijden. Bijv.: Een wiskunde proefwerk duurt lang voor het gevoel, en een feestje kort.

Ik snap niet echt wat je bedoelt. Zit je niet gewoon in de war met verschillende tijdzone's?

Eeuhmmm....1 min blijft 60 seconde en andersom. Dit heeft te maken met gevoelsmatige snelheid van tijd en niet met reizen in de tijd.

Dit heeft niks met gevoelsmatigheid te maken. Ooit gehoord van astronauten die kort zijn weggeweest, maar terugkomen een paar jaar later o.i.d.?

Hij heeft wel gelijk. De tijd zal trager gaan voor een sneller object.
Maar nu sniperx: de tijd gaat voor de mensen in het vliegtuig trager. Maar stel nu dat je zegt dat het vliegtuig stilstaat en de aarde beweegt (dat mag, want snelheid is relatief), dan zou de tijd op aarde net trager moeten gaan. Wat nu?

Dit is ook wel bekend als de tweeling paradox.

Maar nu sniperx: de tijd gaat voor de mensen in het vliegtuig trager. Maar stel nu dat je zegt dat het vliegtuig stilstaat en de aarde beweegt (dat mag, want snelheid is relatief), dan zou de tijd op aarde net trager moeten gaan. Wat nu?

Klopt, de tweeling paradox. Maar die middelste zin snap ik niet echt. Over het stilstaan van het vliegtuig en dat de aarde beweegt.

Feit is dat hoe dichter men bij de snelheid van het licht komt, hoe langzamer de tijd gaat.

Nogmaals een vb.:

Stel,
Pietje zit in een stoel.
Henk gaat op een caroussel, en die caroussel draait op 80% van de snelheid van het licht.
Voor Henk: 3 uur, is dan voor Pietje bijv. maanden of jaren!

zeker, maar wilde zijn argumenten horen.
Aangezien

Vergelijk het op zich bij de altijd lang durende saaie tijden, en altijd kort durende leuke tijden. Bijv.: Een wiskunde proefwerk duurt lang voor het gevoel, en een feestje kort.

niet te vergelijken is met het gene wat hij bedoeld :)

Klopt, de tweeling paradox. Maar die middelste zin snap ik niet echt. Over het stilstaan van het vliegtuig en dat de aarde beweegt.

Feit is dat hoe dichter men bij de snelheid van het licht komt, hoe langzamer de tijd gaat.
Dan heb je de tweelingenparadox ook niet begrepen.

Stel 2 broers. De één wordt met zeer hoge snelheid de ruimte ingestuurd en keer later terug. Hij is nog jong, maar zijn broer is oud, omwille van het verschil in tijdsverloop.
Wat is volgens jou de paradox?

de tijd gaat helemaal niet slomer voor de mensen in het vlieguitg, hun atomen(weet ik veel hoe die shit heet), moeten een grotere baan afleggen om de kern waardoor hun zeg maar vertragen

Dan heb je de tweelingenparadox ook niet begrepen.

Stel 2 broers. De één wordt met zeer hoge snelheid de ruimte ingestuurd en keer later terug. Hij is nog jong, maar zijn broer is oud, omwille van het verschil in tijdsverloop.
Wat is volgens jou de paradox?

De paradox is dat zijn broer veel ouder zal zijn als hij terugkeert en hij zelf nog altijd jong... ???

Nogmaals een vb.:

Stel,
Pietje zit in een stoel.
Henk gaat op een caroussel, en die caroussel draait op 80% van de snelheid van het licht.
Voor Henk: 3 uur, is dan voor Pietje bijv. maanden of jaren!

Lijkt me niet. Ik heb er ook wel is over nagedacht. Ik denk dat als je sneller dan het licht gaat je hoogstens even onzichtbaar bent. Bijvoorbeeld: Eerst sta je op punt A, zichtbaar, en als je naar B gaat met grotere snelheid dan het licht, zien mensen je niet als je onderweg bent denk ik.

Interessant onderwerp :thumbs:

Terug
Naar boven