XXL Nutrition

DNA-pionier: "Afrikanen dommer dan westerlingen"

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
DNA-pionier: "Afrikanen dommer dan westerlingen"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wetenschapper James Watson

Rond een van de meest prominente wetenschappers ter wereld is een enorme rel ontstaan, zo meldt de gezaghebbende Britse krant The Independent. DNA-pionier en Nobelprijswinnaar James Watson heeft namelijk beweerd dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken.

De 79-jarige geneticus Watson heeft in 1962 de Nobelprijs voor geneeskunde gedeeld voor zijn aandeel in de ontrafeling van het menselijk erfgoed ("De dubbele helix") en leidt nu een van de meest vooraanstaande wetenschappelijke onderzoeksinstituten in de VS.

Verkeerd beleid
Voorafgaand aan een reeks lezingen in Groot-Brittannië en vooruitlopend op een werk dat hij volgende week publiceert, had de wetenschapper tegen de Sunday Times gezegd dat het beleid van het Westen ten opzichte van Afrika verkeerd is. Dat is immers gebaseerd op de veronderstelling dat zwarten even slim zijn als blanken, terwijl "testen" dit tegenspreken. Hij voegde eraan toe dat binnen een decennium genen zullen worden gevonden die verantwoordelijk zijn voor intelligentieverschillen bij mensen.

Sombere toekomst voor Afrika
Watson zei daarom ook "somber" te zijn over de toekomst voor Afrika. "Al ons sociaal beleid is gebaseeerd op het feit dat hun intelligentie (die van de Afrikanen) dezelfde is als de onze, waarbij echter alle testen zeggen dat dit niet echt het geval is".

Behoefte aan gelijkheid
Volgens de Nobelprijswinnaar bestaat er een natuurlijke behoefte aan gelijkheid tussen alle mensen. "Maar mensen die te maken hebben met zwarte medewerkers, ondervinden dat dit niet waar is". In zijn boek luidt het: "Er is geen gegronde reden om te anticiperen dat de intellectuele capaciteiten, die tijdens hun evolutie geografisch van elkaar gescheiden waren, bewezen zullen worden, identiek te zijn geëvolueerd. Ons verlangen om een gelijk denkvermogen als een universele erfenis van de mensheid in stand te houden, volstaat niet om het zo te maken".

"Erg"
Critici van Watson zeiden dat de man stevig van antwoord moet worden gediend. De Britse Gelijkheids- en Mensenrechtencommissie zei de zaak al "van alle kanten" te onderzoeken, aldus The Independent. Labourparlementslid Keith Vaz noemde het "erg een wetenschapper met zo'n faam zo'n ongegronde, onwetenschappelijke en extreem beledigende opmerkingen te zien maken. Ik ben er zeker van dat de wetenschappelijke gemeenschap ronduit zal verwerpen wat dokter Watsons persoonlijke vooroordelen lijken te zijn. Die opmerkingen herinneren aan de standpunten die er op de hoogste nievaus nog steeds kunnen bestaan".

Beschouwd als een wereldtopper in het onderzoek naar kanker en genetica, heeft Watson dikwijls controverse veroorzaakt met zijn standpunten omtrent politiek, coïtusualiteit en ras, aldus de krant. (belga/eb)

:eek:

Labourparlementslid Keith Vaz noemde het "erg een wetenschapper met zo'n faam zo'n ongegronde, onwetenschappelijke en extreem beledigende opmerkingen te zien maken"
Hoe weet hij dat het onwetenschappelijk is? Ik denk dat Watson hier een beetje meer verstand van heeft dan Vaz.

Verder denk ik niet dat het zo zeer gaat om het ras, maar eerder om het Afrikaans volk, dat uiteraard een lagere intelligentie zal hebben door de jarenlange achterstand die het heeft opgebouwd. Daarmee bedoel ik dat zwarten in Westerse landen ook heel vaak in staat zijn een universitair niveau te halen en het dus snel kan omkeren zodra externe factoren veranderen.

Ik zie niet in waarom dit meteen negatief moet opgevat worden, het toont wel aan dat de problemen in Afrika veel dieper zitten dan de meeste mensen denken. De bevolking leeft daar op een lager niveau, en moet de tijd krijgen zich over de jaren te ontwikkelen.

ach het is natuurlijk weer niet politiek correct dus mag men het niet zeggen ook al is het de realiteit misschien.

overigens wij westerlingen lopen weer achter op de chineesjes toch? :D

Bedoel je niet de Japanners? Chinezen zijn vooral goed in na-apen, hoewel ze nu ook economisch steeds sterker worden.

[edit] Hong Kong staat wel aan de top idd...

Ken dit soort verhaaltjes.In alkmaar had je vroeger de gigolo,een groep hardrockers die te dom voor school waren.En het kleine beetje wat opleiding had zat op de land en tuinbouw school.In hun kroegje had je allemaal van dat soort verhaaltjes over zwarte en over hitler.Het was ook hun schuld dat ze geen werk hadden.Hun kistjes hebben ze nog aan,alleen is het lange haar ingeruild voor een kale kop.Ben best wel benieuwt hoe jij aan dit soort stories komt.Ook ben ik benieuwt hoe de leiding van dutchbodybuilding over dit soort zaken denkt.Dit soort uitspraken kom je tegen op racistische forums.
En helaas steeds vaker op dit forum.

Ken dit soort verhaaltjes.In alkmaar had je vroeger de gigolo,een groep hardrockers die te dom voor school waren.En het kleine beetje wat opleiding had zat op de land en tuinbouw school.In hun kroegje had je allemaal van dat soort verhaaltjes over zwarte en over hitler.Het was ook hun schuld dat ze geen werk hadden.Hun kistjes hebben ze nog aan,alleen is het lange haar ingeruild voor een kale kop.Ben best wel benieuwt hoe jij aan dit soort stories komt.Ook ben ik benieuwt hoe de leiding van dutchbodybuilding over dit soort zaken denkt.Dit soort uitspraken kom je tegen op racistische forums.

Wat een load of crap :roflol:

Boo ****ing hoo

Dude het is maar een uitspraak. Is het dan echt zo raar?

Ook ben ik benieuwt hoe de leiding van dutchbodybuilding over dit soort zaken denkt.Dit soort uitspraken kom je tegen op racistische forums.
Zeggen dat het IQ van een bepaalde bevolking in een bepaald land lager is door genetische kenmerken als gevolg van jaren evolutie heeft niets met racisme te maken. Je spreekt pas over racisme als je dit gegeven zou gebruiken om minachting te uiten naar een ander ras.

Zodra die grens overschreden wordt zal er altijd opgetreden worden op dit forum, echter tot nu toe is dit een nieuwsbericht als een anders en mag altijd dmv goede argumentatie tegengesproken en/of gerelativeerd worden.

Ligt altijd gevoelig natuurlijk, is niet bepaald politiek correct. Je mag van alles onderzoeken en aantonen maar oh wee als het gaat over verschillen in rassen.

Niet dat ik al te veel waarde hecht aan dit soort uitspraken. Intelligentie, hersencapaciteiten, stimulanses voor intellectuele groei, er zijn wat dat alleen al aangaat nog zoveel vraagtekens.

Haha dit topic gaat gevuld worden met tere zieltjes :roflol:

Waar waren die gasten bij de 19034 topics onder de naam 'hebben n*gers meer aanleg dan blanken?'. Komop zeg, die mannen hebben allemaal een lul van 25 cm, die hebben helemaal geen intelligentie nodig man.

uit tests is gebleken dat de mitochondriale eva (een beetje de oermoeder waarvan alle nu nog levende mensen hun mitochondriaal dna hebben overgeërfd) zo'n 150 000 jaar geleden leefde, lijkt me sterk dat op zo'n korte tijdsspanne grote verschillen ontstaan zijn in de hersenstructuur van verschillende volkeren.

mocht er een klein gemiddeld verschil bestaan zou dit IMO nog altijd te verwaarlozen zijn. maarja verder onderzoek zal meer uitwijzen.

Erving van DNA? Is het niet zo dat erfelijk DNA vrijwel opgelost is na zo'n circa 5 generaties? (heb onlangs zoiets gelezen, geen flauw idee meer waar en hoe precies)

Omdat er eens niet zo een linkse zever verteld word als door de media is het ineens niet meer goed? Ik vind dat het gerust mag gezegd worden.

Haha dit topic gaat gevuld worden met tere zieltjes :roflol:

Waar waren die gasten bij de 19034 topics onder de naam 'hebben n*gers meer aanleg dan blanken?'. Komop zeg, die mannen hebben allemaal een lul van 25 cm, die hebben helemaal geen intelligentie nodig man.

Dat is trouwens ook bs.

Ja duh, was ook niet echt serieus bedoeld. Maar het onderwerp is schijnbaar te gevoelig voor sommige.

Terug
Naar boven