XXL Nutrition

DNA-pionier: "Afrikanen dommer dan westerlingen"

:) ik krijg al spijt van men negatieve karma, blijkbaar weet je het gewoon echt niet :roflol:

Ow wacht, omdat jij, Lorenzo tegen iemand anders zei "ben je achterlijk ofzo", daarom heb ik, jou Lorenzo negatieve karma gegeven. Dat was volgens mij wel je vraag

Je bent echt niet zo slim he?Lees het nog es een keer of 3.Het is maar goed dat ze jou niet mee hebben genomen in het onderzoek.Dan stonden wij er misschien nog wel slechter voor dan de Afrikanen.

Je bent echt niet zo slim he?Lees het nog es een keer of 3.Het is maar goed dat ze jou niet mee hebben genomen in het onderzoek.Dan stonden wij er misschien nog wel slechter voor dan de Afrikanen.

Ik ben net zoals jou maar een bodybuilder he;) ik weet zeker wat je bedoeld kerel, maar als je echt niet weet wat ik ermee bedoelde vond ik het wel de moeite om er een beetje de spot mee te drijven. Je krijrt wanneer ik kan wel weer pos karma om het goed te maken

Haha:P ja als die man het zegt zou het wel zo zijn:P

Maar ach waar hebben we het over. hebben ook minder intelligente mensen nodig willen we de samenleving draaibaar houden in al zijn facetten.
zo simpel is het

Ah daarom was er in Afrika al zo'n 5000 jaar geleden een beschaving te vinden die zo'n 1000 tot 2000 jaar vooruit lag qua kennis en ontwikkeling t.o.v. de meeste Europese volkeren. Kijkend naar de afbeeldingen uit die tijd waren die Egyptenaren een mix van blankere en donkere volkeren. Als die donkere volkeren dan zoveel dommer zouden zijn is het toch vreemd dat ze in Egypte zoveel ontwikkeling kenden in de oudheid terwijl er hier nog hoofdzakelijk barbaarse stammen leefden.

De redenen dat ze in Egypte (en Mesopotamie) zo spectaculair ontwikkelden had meer te maken met natuurlijke en geografische omstandigheden. Rondtrekkende nomaden vonden juist daar in de nijldelta van Egypte en tussen de Eufraat en de Tigris de omstandigheden om zich perfect te settlen en te ontwikkelen.

dat waren aliens erik ;)

De redenen dat ze in Egypte (en Mesopotamie) zo spectaculair ontwikkelden had meer te maken met natuurlijke en geografische omstandigheden.

En de reden dat 'wij' ons zo ontwikkeld hebben heeft dat niet? Net zo als de reden dat sommige volkeren amper ontwikkeling hebben gehad niet kan liggen in het feit dat ze zowel vrij afgezonderd als in vrij onherbergzame gebieden hebben gewoond?

Ontwikkeling lijkt gebonden zijn aan te contacten met andere culturen, ligging, klimaat en in veel gevallen ook oorlogen. Oorlogen zijn een perfecte aanjager van technologische ontwikkeling. Maar dan moet er natuurlijk wel ruimte zijn om als bevolking te groeien en daarmee zowel voetvolk als een intelligente top te vormen. Bijna alle veroveringstochten zijn daar op gebaseerd, lebensraum. Dat creeer je niet als je gelijk stuit op diverse natuurlijke barrieres en je alleen je buren constant de hersens inslaat met een paar knotsen.

Hahaha lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Denk jij nou echt dat iedereen bij de geboorte precies even slim is en dat verschil tussen LTS en WO alleen in opvoeding zit?

Ik denk niet dat er sprake is van intelligentie bij de geboorte... Opvoeding is een breed uit te leggen begrip, in deze context zie ik in opvoeding eigenlijk alles wat een opgroeiend mens meemaakt.

Overigens denk ik niet dat je kan stellen dat LTS naar WO enkel een intelligentiekwestie is. Ik denk dat motivatie, instelling, interesse en discipline belangrijkere factoren zijn.

En de reden dat 'wij' ons zo ontwikkeld hebben heeft dat niet? Net zo als de reden dat sommige volkeren amper ontwikkeling hebben gehad niet kan liggen in het feit dat ze zowel vrij afgezonderd als in vrij onherbergzame gebieden hebben gewoond?

Eh, ik ben redelijk vermoeid maar op welk punt ben je het eigenlijk niet met me eens? Je hoort mij niet zeggen dat ik vermoed dat Afrikanen van nature minder intelligent zijn dan blanken.

Alle volkeren zijn dommer dan westerlingen behalve de chinezen :D die zijn even slim.

En denk je daarbij in dat jij nogal op het gemiddelde drukt, mischien als jij je naturaliseert tot Chinees dat we dan ook hen voorbij gaan!

Eh, ik ben redelijk vermoeid maar op welk punt ben je het eigenlijk niet met me eens? Je hoort mij niet zeggen dat ik vermoed dat Afrikanen van nature minder intelligent zijn dan blanken.

Mijn antwoord was meer een aanvulling, maar wel in vragende zin. Niet direct aan jou gericht, maar meer om aan te geven dat inderdaad ligging en andere factoren belangrijk zijn bij de ontwikkeling van een soort of volk.

Verbaast me niets, kijk gewoon eens naar het aantal bekende mensen met een hoog IQ in de wereld. Je zal zien dat het bijna allemaal blanken zijn. Net zoals je bij de 100 meter vooral zwarten ziet. Racisme? Welnee, puur genetische aanleg.

Verbaast me niets, kijk gewoon eens naar het aantal bekende mensen met een hoog IQ in de wereld. Je zal zien dat het bijna allemaal blanken zijn. Net zoals je bij de 100 meter vooral zwarten ziet. Racisme? Welnee, puur genetische aanleg.

Eh, en de Aziaten dan?

En wat betreft je zinsnede "aantal bekende mensen met een hoog IQ'

We leven voornamelijk in het Westen, een westerse, wat je mischien zelfs blanke, cultuur zou kunnen noemen. Waarom zou een doorsnee persoon dan meer niet blanke 'slim bekend staanden' kennen dan blanken? Overigens zijn er niet zoveel intellectuelen die hun iq laten testen simpelweg omdat over het algemeen de mensen die op intellectueel gebied werk verrichten in welke sector dan ook IQ tests niet serieus nemen, vooral niet-westerse intellectuelen niet.

Ik denk eerder dat IQ testjes vooral denk-mechanismen testen die voortkomen uit de wortels van de westerse maatschappij.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol:

Je mag zeggen dat afrikanen lichamelijk behoorlijk verschillen van europeanen (huid/haar/oogkleur, lichaamsbouw, gezichtsbouw, fysiek,...) maar als je nog maar durft insinueren dat er verstandelijk ook een verschil zou zijn krijg je gedonder! Als diezelfde kerel morgen een studie publiek maakt waaruit blijkt dat aziaten idd meer denkvermogen hebben dan europeanen kraait er geen haan naar, maar spreek je "negatief" uit over een bevolkingsgroep die nu toevallig op het overgrote deel van deze aardkloot als minderheidsgroep geld ben je een racist.

Terug
Naar boven