MuscleMeat

oud Mensa columnist spreekt zich uit!

Ja dus.... wat wil je hiermee zeggen?

Dat je een hele intelligente jongen bent?

Naast de gewone IQ test zou Mensa misschien kunnen overwegen een 'gezond verstand' test toe te voegen. Benieuwd hoeveel 'procent' van hun elitaire clubje dan nog slaagt.

Mensa is te belachelijk voor woorden. Haha. "Ik voel me zo hoogbegaafd."

:roflol::roflol::roflol: M'n sympathie voor mensen die zo casual mogelijk brengen dat ze bij mensa zitten is niet-bestaand.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat vrijwel iedereen die uitslag krijgt om zo mensen te trekken die bereid zijn die dertig euro te lappen voor de echte test.

(Ik heb exact dezelfde brief gehad ooit, gewoon een copy/paste geval)
Mensa is gewoon één grote scam om een groepje nerds zonder leven zichzelf beter te doen voelen?

Mensa is gewoon één grote scam om een groepje nerds zonder leven zichzelf beter te doen voelen?

Geen flauw idee eerlijk gezegd. Voor sommigen zal Mensa vast wel op die manier een uitkomst zijn. Ik geloof wel dat zij er baat bij hebben dat er veel mensen zich aanmelden voor de toelatingstest, zover ik weet worden ze niet gesubsidieerd door de overheid ofzo..

Ik heb er zelf wel mijn vraagtegens bij, zo doe je een test van een paar uur en op basis daarvan zou je tot een select groepje superintelligenten behoren. Zover ik weet duren intensieve psychologische tests naar je capaciteiten iets langer dan een paar uur meerkeuzevaagjes beantwoorden.

Ik vraag me ook wel af wat ze precies doen bij die bijeenkomsten, mischien dat Slettiebettie ons hier meer over kan vertellen :)

De info van mensa wekt vooral de indruk dat de leden een aantal keren per jaar bijeenkomen en dan gezellig met z'n allen gaan babbelen over wereldproblematiek, elkaar moppen vertellen die in hun dagelijkse leven door anderen niet begrepen worden en associatiespelletjes waarin ze hun kennis en snelle denkvermogen kunnen ventileren..

citaat uit het stuk:
De clanstructuur van de jood maakt dat hij in de eerste plaats loyaal is aan zijn eigen volk en dat hij joodse interesses en weelde altijd op anderen laat primeren.

Het gaat mij te ver om over "de jood" te praten. Maar een land als Israel bewijst wel de stellling van loyaliteit aan eigen 'volk' en clanstructuur. En ja, dat vind ik Apartheid en dus fout!

Ik vraag me ook wel af wat ze precies doen bij die bijeenkomsten, mischien dat Slettiebettie ons hier meer over kan vertellen :)

De info van mensa wekt vooral de indruk dat de leden een aantal keren per jaar bijeenkomen en dan gezellig met z'n allen gaan babbelen over wereldproblematiek, elkaar moppen vertellen die in hun dagelijkse leven door anderen niet begrepen worden en associatiespelletjes waarin ze hun kennis en snelle denkvermogen kunnen ventileren..
Tja, per regio (bijvoorbeeld regio Rotterdam en omstreken) kunnen de leden eens per maand samenkomen om in het cafe een beetje te babbelen. Misschien gaan ze samen naar de film, naar de dierentuin, een potje poolen of bordspelletjes doen. Deelname is vrij, onderwerpen zijn vrij. Oftewel, ze bespreken dezelfde onzin als ieder ander mens zou doen in het cafe of op een verjaardag. Dus ook wie met wie doet en dat die ene tante er wel erg snollerig uit ziet... Het enige verschil is dat de grappen wat sneller gaan en wat meer van je denkvermogen vragen,en dat mensen nog meer van de hak op de tak springen.

Mensa zegt ook niets meer te zijn dan een gezelligheidsvereniging voor hoogbegaafde en hoogintelligente mensen.
Ze richten zich wel op problemen rond het hebben van een hoog IQ, maar dat beperkt zich (voorlopig?) tot kinderen op de basisschool.

• Topic Starter Topic Starter
Geen flauw idee eerlijk gezegd. Voor sommigen zal Mensa vast wel op die manier een uitkomst zijn. Ik geloof wel dat zij er baat bij hebben dat er veel mensen zich aanmelden voor de toelatingstest, zover ik weet worden ze niet gesubsidieerd door de overheid ofzo..

Ik heb er zelf wel mijn vraagtegens bij, zo doe je een test van een paar uur en op basis daarvan zou je tot een select groepje superintelligenten behoren. Zover ik weet duren intensieve psychologische tests naar je capaciteiten iets langer dan een paar uur meerkeuzevaagjes beantwoorden.

Heb al eens een uitgebeide test ondergaan van iets van 4-5 uur opgesplitst in verschillende dagen.

Mensa stelt niks voor, m'n ouders zitten er beide ook in. Je krijgt een mooi mensa-pasje en je kan met andere "hoogbegaafden" "leuke" dingen doen. Ik geloof dat je IQ boven de 135-140 moet zijn om erin te komen. Binnen de mensa heb je ook weer 2 groepen, dacht ik.. 1 van de <5% slimste mensen in Nederland en 1 van de <1% slimste mensen in Nederland.

Ik heet John ‘Birdman’ Bryant

Haha, epic self ownage..

Ik ken maar één birdman.. en zn voor + achternaam zijn niet John Bryan..

birdman1.jpg

Terug
Naar boven