XXL Nutrition

DNA-pionier: "Afrikanen dommer dan westerlingen"

Was dat niet die knaap die samen met zijn maatje Crick de structuur van het dna gejat heeft, en daar ook nog een nobelprijs voor kreeg???,

Eens een filmpje van die kerel gezien op school, grotere flapdrol vind je niet

uit tests is gebleken dat de mitochondriale eva (een beetje de oermoeder waarvan alle nu nog levende mensen hun mitochondriaal dna hebben overgeërfd) zo'n 150 000 jaar geleden leefde, lijkt me sterk dat op zo'n korte tijdsspanne grote verschillen ontstaan zijn in de hersenstructuur van verschillende volkeren.

mocht er een klein gemiddeld verschil bestaan zou dit IMO nog altijd te verwaarlozen zijn. maarja verder onderzoek zal meer uitwijzen.

Ik denk, dat de laatste decennia de hersenen al enorm geëvolueerd zijn. Als je ziet waar de mens een eeuw geleden stond in de ontwikkeling en nu, denk ik, dat we een behoorlijke sprong gemaakt hebben.
Ik denk, dat 2e wereldlanden een groot deel van die ontwikkeling gemist hebben en dus daardoor een achterstand kunnen hebben ontwikkeld in hun denkvermogen.
Om een simpel voorbeeld te geven hoe snel mensen bijvoorbeeld ene bepaalde taal aanleren: laat een bejaarde eens een smsje lezen van je, die geschreven is in sms-taal en ze snappen er geen hout van.;)

Ik denk, dat de laatste decennia de hersenen al enorm geëvolueerd zijn. Als je ziet waar de mens een eeuw geleden stond in de ontwikkeling en nu, denk ik, dat we een behoorlijke sprong gemaakt hebben.
Ik denk, dat 2e wereldlanden een groot deel van die ontwikkeling gemist hebben en dus daardoor een achterstand kunnen hebben ontwikkeld in hun denkvermogen.
Om een simpel voorbeeld te geven hoe snel mensen bijvoorbeeld ene bepaalde taal aanleren: laat een bejaarde eens een smsje lezen van je, die geschreven is in sms-taal en ze snappen er geen hout van.;)

Denk je dat dat echt te maken heeft met beter denkvermogen?

IQ heeft imo niks met ras of huidskleur te maken.

alleen hebben bepaalde bevolkingsgroepen een grotere intellectuele achterstand dan andere en bij sommige valt dit gewoon iets zwaarder op.

het vormen van je geest en je manier van redeneren zal eerder van je afkomst en de omgeving waarin opgroeit afhangen.

ik las ooit ergens het volgende :

"dat je dom geboren bent, daar kun je niks aan doen... maar dat je dom blijft dat heb je in eigen handen".
klopt natuurlijk niet helemaal, maar er zit wel iets van waarheid in.

Lijkt me idd eerder te wijten aan de ontwikkeling van technologie en schaalvergroting van de wetenschappen. Evolutie gaat echt niet ff plaatsvinden in 100 jaar.

idd de huidige mens mag dan msschn al enkele 100 000 den jaren leven, het echte grote verschil qua levenswijze tussen huidige primitieve volkeren en hoogstaandere beschavingen is daarmee vergeleken maar een recent fenomeen.
Om nog mar te zwijgen over de Noord Europese volkeren die tot de late middeleeuwen nog leefden als primitieve barbaren en vooral konden genieten van technologische ontwikkelingen uit het nabije Oosten en het Middellands zeegebied.
Ik denk nog altijd dat externe factoren de grootste trigger zijn geweest tot de hudige technologische en wetenschappelijke explosie van de laatste eeuwen.

Lijkt me idd eerder te wijten aan de ontwikkeling van technologie en schaalvergroting van de wetenschappen. Evolutie gaat echt niet ff plaatsvinden in 100 jaar.

Lijkt mij ook zo ja, ik denk echt niet dat wij slimmer zijn dan de mensen 100 jaar geleden. Toen zijn anders ook wel grote uitvindingen gedaan zene :eek: Wat er nu allemaal is komt door die uitvindingen dus....... Ik vind dat die bewering niet echt juist is

Schijnt ook zo te zijn met bodybuilders.Een hoog testosterongehalte gecombineerd met een laag IQ is de perfecte combinatie voor een bodybuilder.Hoe slim moet je wezen om spullen in je lichaam te spuiten wetend dat je er niet rijker van wordt.He,eigenlijk denk ik dat bodybuilders dan dommer dan Afrikanen zijn.Vandaar dat ik het allemaal niet meer snap

"dat je dom geboren bent, daar kun je niks aan doen... maar dat je dom blijft dat heb je in eigen handen".

Beetje offtopic mischien maar persoonlijk geloof ik er niets van dat mensen met een bepaalde intelligentie potentieel worden geboren, althans niet doorslaggevend. Ik denk dat intelligentie zich ontwikkeld na de geboorte, gestimuleerd door omgevingsfactoren. Wat het ook precies moge zijn.

Schijnt ook zo te zijn met bodybuilders.Een hoog testosterongehalte gecombineerd met een laag IQ is de perfecte combinatie voor een bodybuilder.Hoe slim moet je wezen om spullen in je lichaam te spuiten wetend dat je er niet rijker van wordt.He,eigenlijk denk ik dat bodybuilders dan dommer dan Afrikanen zijn.Vandaar dat ik het allemaal niet meer snap

:roflol:

Beetje offtopic mischien maar persoonlijk geloof ik er niets van dat mensen met een bepaalde intelligentie potentieel worden geboren, althans niet doorslaggevend. Ik denk dat intelligentie zich ontwikkeld na de geboorte, gestimuleerd door omgevingsfactoren. Wat het ook precies moge zijn.

Hahaha lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Denk jij nou echt dat iedereen bij de geboorte precies even slim is en dat verschil tussen LTS en WO alleen in opvoeding zit?

Lijkt mij ook zo ja, ik denk echt niet dat wij slimmer zijn dan de mensen 100 jaar geleden. Toen zijn anders ook wel grote uitvindingen gedaan zene :eek: Wat er nu allemaal is komt door die uitvindingen dus....... Ik vind dat die bewering niet echt juist is

Wat betekent eigenlijk amaai zene.Je geeft me nagatieve karma,maar weet eigenlijkniet wat je met amaai zene bedoeld.Meschien komt het omdat ik aan bodybuilding doe.Volgens onderzoeken ben je dan niet zo slim.

Wat betekent eigenlijk amaai zene.Je geeft me nagatieve karma,maar weet eigenlijkniet wat je met amaai zene bedoeld.Meschien komt het omdat ik aan bodybuilding doe.Volgens onderzoeken ben je dan niet zo slim.

Voor de opmerking ben je achterlijk of zo omdat iemand het niet met je eens is ;) men vriend de bodybuilder

:roflol:

ik heb zo'n stinkend vermoeden dat DM uit Antwerpen komt :D

Ow wacht, omdat jij, Lorenzo tegen iemand anders zei "ben je achterlijk ofzo", daarom heb ik, jou Lorenzo negatieve karma gegeven. Dat was volgens mij wel je vraag

Terug
Naar boven