AndroidHealthClinic

Dodenherdenking

Je hoeft het niet te doen. Zolang je anderen maar wel die ruimte geeft. Als jij in de tuin van een rijtjeshuis de verjaardag houdt, geef je de buren niet die ruimte. Doe je dat binnen, dan wel.

Wat is er om 20:00 op 5 mei zo belangrijk, dat je anderen die ruimte moet ontnemen? Je eist dan letterlijk alle aandacht op.
Als je het goed leest dan geeft Steks aan dat ze om 20.00 naar binnen gingen om het te kijken op tv. Wie zou er zich dan storen aan eventueel geluid van het feestje wat onderbroken was om het op tv te bekijken?

Sowieso beetje vreemd als je je eigen niet even in gedachten kunt afzonderen zonder je te storen aan omgevingsgeluid bij iets wat je blijkbaar belangrijk vind. Maar dat is mijn mening.

Als je het goed leest dan geeft Steks aan dat ze om 20.00 naar binnen gingen om het te kijken op tv. Wie zou er zich dan storen aan eventueel geluid van het feestje wat onderbroken was om het op tv te bekijken?

Sowieso beetje vreemd als je je eigen niet even in gedachten kunt afzonderen zonder je te storen aan omgevingsgeluid bij iets wat je blijkbaar belangrijk vind. Maar dat is mijn mening.
Ik denk dat Gremlin het meer in het algemeen bedoelde dan dat hey sloeg op mijn voorbeeld.

Nu ik er weer aan terugdenk was dat trouwens wel raar. Op aandringen van mjjn schoonzus gingen we naar binnen om (voor mijn gevoel) even “gezellig” naar de uitzending om 20:00 te kijken. 10 minuten later zaten we weer buiten.

Laatst bewerkt:

Wanneer vinden ze nu eindelijk weer het volgende conflict waar ze hun woke deugneus weer uit kunnen hangen. Hongarije-orban kwestie is uit, oekraine is uit. Wrm blijft deze zo lang hangen.

In palestina zouden ze gwn stenen gooien naar deze regenboogparade.

Wanneer komen ze voor de gyms? Sporten is fatshaming 🫵. Kunnen we knokken bois.

Wanneer vinden ze nu eindelijk weer het volgende conflict waar ze hun woke deugneus weer uit kunnen hangen. Hongarije-orban kwestie is uit, oekraine is uit. Wrm blijft deze zo lang hang
Omdat je hier zo duidelijk het onderdrukker/onderdrukte-narratief op kan loslaten.

Al die progressieve meisjes gaan ook braaf op de knietjes in het gebed, wel achteraan natuurlijk. Toxic masculinity is erg, maar ze snakken naar onderwerping aan de "nobele wilde".

Omdat je hier zo duidelijk het onderdrukker/onderdrukte-narratief op kan loslaten.

Al die progressieve meisjes gaan ook braaf op de knietjes in het gebed, wel achteraan natuurlijk. Toxic masculinity is erg, maar ze snakken naar onderwerping aan de "nobele wilde".
Ja dat vind ik het frappante. Het opnemen voor een cultuur die jou het liefste al je rechten ontneemt en je wegsluierd. En in de meeste gevallen je nog het liefste van de daken flikkert ook.

Sommige culturen gaan ook echt never nooit mee in het progressieve. Volgens mij willen ze de savior uithangen ofzo die die haatbaarden tam gaan maken.

Die massacre op dat israelisch festival was ook mega savage , dat hadden ze zelf kunnen zijn. Als lijk achterop de haatbaard paradewagen.

Het is allemaal ernstig wat daar gebeurt en uiteraard zijn een hoop onschuldige burgers weer de dupe. Maar je gaat de boel echt niet redden daaro.

Laatst bewerkt:
Dat dat constant wordt gezegd zie ik weer als het niet willen inzien dat er ook mensen zijn die niet automatisch achter Israel staan in dat conflict.
Volgens mij zijn er genoeg mensen die niet achter Israël staan. Of die er een wat genuanceerdere blik op loslaten. Of die niet vallen voor de eenvoud van Palestijnen (en Hamas) goed en slachtoffer, Israël (en Joden waar ook ter wereld) fout en dader.

Als je op 4 mei om 20u een "palestijns nummer" moet draaien dan ben je de meeste nuance wel zo'n beetje verloren.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die niet achter Israël staan. Of die er een wat genuanceerdere blik op loslaten. Of die niet vallen voor de eenvoud van Palestijnen (en Hamas) goed en slachtoffer, Israël (en Joden waar ook ter wereld) fout en dader.

Als je op 4 mei om 20u een "palestijns nummer" moet draaien dan ben je de meeste nuance wel zo'n beetje verloren.
Ik had niet voor niets alleen dat stukje gequote.

Wat trouwens een reactie was op een post die niet ging over dat liedje wat gedraaid werd op 4 mei om 20:00.

Ik had niet voor niets alleen dat stukje gequote.

Wat trouwens een reactie was op een post die niet ging over dat liedje wat gedraaid werd op 4 mei om 20:00.
Als je naar studenten-bezetters en progressieve types luistert is dat wel het verhaal en/of de indruk die je krijgt.

Je kan dat narratief hier makkelijk op loslaten en veel mensen doen het ook. Het is nog simpeler dan SGP'ers die altijd achter Israël zullen staan. Om over rare kronkels van de Evangelicals nog maar te zwijgen.

Sowieso maar gwn geschreeuw in de leegte.

Groei je op in een welvarend land. Ga je al je energie verspillen aan een zandbak conflict 1000en kilometers verderop .

Ga dr heen dan als je jezelf nuttig wilt maken , genoeg slachtofferverpleging nodig daar.

Als je naar studenten-bezetters en progressieve types luistert is dat wel het verhaal en/of de indruk die je krijgt.

Je kan dat narratief hier makkelijk op loslaten en veel mensen doen het ook. Het is nog simpeler dan SGP'ers die altijd achter Israël zullen staan. Om over rare kronkels van de Evangelicals nog maar te zwijgen.
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar ook dit zie ik weer als het niet willen inzien dat er ook mensen zijn die niet automatisch achter Israel staan in dat conflict.

Het wil er bij sommigen maar niet in dat je ook zo’n kijk op een conflict kunt hebben zonder dat je gebrainwasht bent.

Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar ook dit zie ik weer als het niet willen inzien dat er ook mensen zijn die niet automatisch achter Israel staan in dat conflict.

Het wil er bij sommigen maar niet in dat je ook zo’n kijk op een conflict kunt hebben zonder dat je gebrainwasht bent.
Dat snap ik niet.

Ik snap best dat er een spectrum van meningen is, maar ik kan me de extremely beide kanten op niet voorstellen zonder "brainwashing". En als je of alle Palestijnen of Israelïs wil uitroeien, dan ben je, imho, behoorlijk van het padje af.

Dat snap ik niet.

Ik snap best dat er een spectrum van meningen is, maar ik kan me de extremely beide kanten op niet voorstellen zonder "brainwashing". En als je of alle Palestijnen of Israelïs wil uitroeien, dan ben je, imho, behoorlijk van het padje af.
Read very carefully I will post this only once.

Ik kan me indenken dat als je als Palestijn het gevoel hebt dat je je halve of hele leven in een openluchtgevangenis van Israel aan het doorbrengen bent het in jouw ogen het uitroeien van alle Israelïs een aantrekkelijke oplossing voor al je leed kan zijn.

Terug
Naar boven