AndroidHealthClinic

Dodenherdenking

Nja NL heeft dan nog het voordeel dat NATO zich ermee bemoeit en dat dan wellicht de normale burger niet nodig is.

Maar laten we vooral gewoon hopen dat er gewoon geen oorlog uitbreekt :D

Maar laten we vooral gewoon hopen dat er gewoon geen oorlog uitbreekt :D
Maak me er sowieso geen zorgen over want ik ben voorbereid op alle scenario's.

Nee, ik benoem ze beiden omdat ik mij afvraag wat er nu wèl en niet is:

Is er dienstplicht?
(Verplicht in dienst, toch? Nee is er niet).

Is er opkomstplicht?
Ja er is wel dienstplicht.

Nee er is geen opkomstplicht, die is opgeschort in de jaren 90.

Ah kijk, dienstplicht bestaat 102 jaar.

Dus nee, hoe de overheid omgaat met crisis situaties verandert niks aan de dienstplichtwet.

Ah kijk, dienstplicht bestaat 102 jaar.

Dus nee, hoe de overheid omgaat met crisis situaties verandert niks aan de dienstplichtwet.
En hoe gaat de overheid met de dienstplichtwet om in crisissituaties? De reden dat ik corona benoem is omdat ze toen in paniek reageerden en niet helemaal goed overdacht handelden. In een oorlogssituatie schat ik hun kunde tot kalmte en rust nog veel slechter in.

En hoe gaat de overheid met de dienstplichtwet om in crisissituaties? De reden dat ik corona benoem is omdat ze toen in paniek reageerden en niet helemaal goed overdacht handelden. In een oorlogssituatie schat ik hun kunde tot kalmte en rust nog veel slechter in.

Klopt, maar we weten al 102 jaar dat als er oorlog uitbreekt in Nederland, de burger kán worden opgeroepen voor dienst.

Dat ze de opkomstplicht opgeschort hebben en aangeven dat het niet nodig zal zijn, tja.. als je dat gelijk voor waar aanneemt en daarmee zegt; nee de normale burger hoeft nooit mee te vechten..dat is gewoon naïef.

Al denk ik er nu aan dat we met corona dit ook hadden kunnen verwachten want met de Spaanse griep waren er ook mondkapjes en lockdowns :D :o

Overigens mee eens dat overheid gewoon knudde is hoor, Engelse overheid ook.
Die hebben een heftige binnenlandse oorlog niet meegemaakt, dus logisch dat er eventueel paniek zou zijn..
Maar door die dienstplichtwet hoeven ze niet zo hard na te denken omdat het al een wet is zegmaar.

Als je vergeet wat dienstplicht is, ben je óf heel jong en het nooit geleerd, óf 17+ en de brief gewoon weggegooid, óf zo oud dat je dementie hebt en het vergeten bent.

Voor de rest geef ik de schuld aan de opvoeding :D
JE wist zelf ook niet of er wel of geen dienstplicht was😉

JE wist zelf ook niet of er wel of geen dienstplicht was😉

Nee, ik wist niet hoe het heette (wel dienstplicht, geen opkomstplicht - of geen dienstplicht, wel opkomstplicht).

Maar ik weet wel wat het, zonder de termen specifiek, inhoudt. Wat er eventueel kan gebeuren als er oorlog in NL uitbreekt.
Waarom NL 17 jarigen jongens (en nu ook meiden) een brief krijgen.

Als je nog nooit van dienst,- of opkomstplicht hebt gehoord, of van de bedoeling ervan, dan (zie vorige post).

Ik had dus in mijn hoofd;

Geen dienstplicht (je hoeft je niet te melden bij leger) maar wel opkomstplicht (als oorlog uitbreekt word je geroepen).

Dus daarom was ik even in de war.

Dus hadden ze ook jou kunnen verrassen als het er op aankomt. Bijna niemand is op de hoogte van de ins en outs mezelf incluis. Al ben ik wel persoonlijk voorbereid(prepper)

Nee, mij hadden ze niet kunnen verrassen. Dat de term allicht anders is dan ik dacht, maakt de werkelijkheid in de praktijk niet anders.

Terug
Naar boven