Fitness Seller

Dodenherdenking

Read very carefully I will post this only once.

Ik kan me indenken dat als je als Palestijn het gevoel hebt dat je je halve of hele leven in een openluchtgevangenis van Israel aan het doorbrengen bent het in jouw ogen het uitroeien van alle Israelïs een aantrekkelijke oplossing voor al je leed kan zijn.
Om het niet ingewikkelder te maken wilde ik het over mensen in het Westen hebben en hun houding tav het conflict.

We dwalen al genoeg af in jouw topic.

Ik irriteer mij aan al die bekende koppen op tv met de mond vol over vrijheid. Bv zo’n Rutte. En ondertussen jagen ze ons keihard de oorlog in. Zogenaamd omdat het niet anders kan. Om te kotsen. Meer dan dat eigenlijk. Ik kan er gewoon niet meer naar kijken.

Voor de rest altijd wel 2 minuten stil. Mijn opa was beroepsmilitair. Die stond altijd in vol ornaat voor de tv. Daar denk ik altijd aan als ik zoals gister in de gym sta of onderweg ben. Dat is groter dan mijn ik. Dan staak ik alles even. Ook omdat hij mij zeker te weten een hoek zou geven als ik dat niet zou doen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik irriteer mij aan al die bekende koppen op tv met de mond vol over vrijheid. Bv zo’n Rutte. En ondertussen jagen ze ons keihard de oorlog in. Zogenaamd omdat het niet anders kan. Om te kotsen. Meer dan dat eigenlijk. Ik kan er gewoon niet meer naar kijken.

Voor de rest altijd wel 2 minuten stil. Mijn opa was beroepsmilitair. Die stond altijd in vol ornaat voor de tv. Daar denk ik altijd aan als ik zoals gister in de gym sta of onderweg ben. Dat is groter dan mijn ik. Dan staak ik alles even. Ook omdat hij mij zeker te weten een hoek zou geven als ik dat niet zou doen.
Wat bedoel je precies met jagen de oorlog in?

Als je de tv herdenking op de dam niet zo aanspreekt zou je ook eens kunnen kijken bij een lokale herdenking.
Bij ons in het dorp wordt er wel een mooie vorm aan gegeven met scouts en muziek door middelbare school jeugd.
Het is iets minder strak geregisseerd maar altijd wel netjes/stijlvol en druk bezocht, daar verbaas ik me altijd weer over zoveel mensen voor zo'n klein dorp.

De dam oogde maar als een droevig tafereel. Lekker zware politiecontrole bij de ingang.

Zo weinig mensen maar welkom en van te voren aanmelden. De helft ! Beschermen van Anne frank beeld.

En dan onze zure politieke kopstukken weer eventjes zien🤢

En dan is het veilig verlopen maar dat die shit nodig is voor de herdenking is al mega triest. Waar zijn we nou mee bezig, dit is Nederland waar we Inheemse demonstraties moeten vrezen tijdens een herdenking van onze historie. Kan er met mijn kop maar moeilijk bij.

Hier in het dorp hele mooie herdenking,, mooi vormgegeven. Geen vrees voor gekke dingen. Maar ja de samenstelling is hier dan ook vooral nederlands.

Laatst bewerkt:

Waarom zenden ze niet meer uit vanuit de waalsdorpervlakte?

Kunnen we niet verplicht elke dag ergens twee minuten stilte doen? Ik zou de gemiddelde mens van nu nog veel meer momenten van stilte en reflectie gunnen.

Hoeveel van de mensen die je vraagt of ze voor de vaderlandse vrijheid zouden willen meevechten als het er vandaag de dag nodig zou zijn kunnen deze vraag beantwoorden met een "ja"?

Is het vrijwillig dan? (Als er oorlog in NL uitbreekt)
Wanneer het de overheid niet meer uit komt, niet meer. Blik maar terug naar Corona tijd.

Men hoeft maar een crisis situatie uit te roepen en zeg maar dag dag tegen je grondrechten.

Ik bedoelde meer dat er toch 'dienstplicht' (opkomstplicht) in NL is :o
Heeft niks met hoe deze overheid met Corona omging te maken.
Heeft er alles mee te maken als je wilt weten hoe jouw overheid reageert op en in crisis situaties.

Heeft er alles mee te maken als je wilt weten hoe jouw overheid reageert op en in crisis situaties.

Nee, want dienstplicht/opkomst plicht bestaat toch al..nja..decennia, eeuwen? Geen idee.

Als het klopt dat opkomstplicht niet vrijwillig is, dan is het al jaren bekend dat als er oorlog in Nederland is, de normale burger moet meehelpen.
Dat staat al vast.

Dat is geen 'shit wat doen we nu in deze crisis situatie?' - ze weten dat al.

Ik bedoelde meer dat er toch 'dienstplicht' (opkomstplicht) in NL is :o
Heeft niks met hoe deze overheid met Corona omging te maken.
En hoeveel mensen ontlopen de dienstplicht door naar een ander land te vluchten. Kijk maar naar Rusland en Oekraïne. En als ik de Nederlandse karaktertrekken een beetje goed inschat zullen die percentages vele malen hoger zijn in Nederland🤣

@BB_ zal dat wel weten?
(Over opkomstplicht)

Terug
Naar boven