MuscleMeat

Doe jij aan vechtsport?

Peiling Peiling Doe jij aan vechtsport?

• Totaal stemmers
    398
kickboxen en straks ook mixed martial arts

Grapjas.. dr zijn int oosten 2 soorten vechtsTen... Interne en Externe sTen.

Een shaolin grand master .. is gewoon een meester in het interne deel... en een muay thai'er die al vanaf zijn 4de leefdijd tegen bamboo aan trapt, trainde zn externe deel en totaal niet zn interne deel).

het is idd wel waar dat shaolin grand masters ook wel externe trainingen ondergaan, maargoed, ik vind het een beetje tussen appels en peren vergelijken.

ten 2e, het hangt allemaal af van de technieken van de vechters, met de juiste techniek zou je van een thai boxer hendig kunne winnen... bijv. Jeet Kune Do, Hua Fist (kung fu), Wing Tsun (wat veel mensen niet geloven )

het is idd wel waar dat Muay Thai 1 van de meest gevaarlijkste vechtsTen is.. het is egt bedacht voor de kill !! ... een shaolin monnik is niet getraind met de bdoeling voor een moord/zware beschadiging aan de ander, maar alleen voor zelfbescherming.

ik hoop dat je t een beetje snapt xD

leuk verhaaltje jochie, maar mij ging het erom dat een shoalin meester of weet ik veel wat een muay-thai'er die ook vanaf jongs af aan niet snel neer krijgt, of wat die gast meende te zeggen.

en muay thai is NIET bedacht voor de kill het werd gebruikt voor zelfverdediging door de boeren toen die tijd iig lang geleden.
En het is idd vergelijken tussen appels en peren.
maar zoals ik al zei het ging er mij om dat die shaolin met zijn speer tegen zijn keel hem niet makkelik neer krijgt.

Laatst bewerkt:
dude.. hoe weet jij nou of een muay thai boxer zou verlieze van een shaolin monnik?.. ( en vergeet niet dat iedreen anders is) hoe the hell weet jij dat nou??.. en Muay thai is egt wel bedacht voor de kill... breken, stampen meppen en drukpunten... maar vooral t breken..

een shaolinmeester is een freaking MONNIK !!! en die shit van speer op de keel.. das puur show of dude... van de 1000 mensen die zo als hem trainen kan dr maar 1 (bij wijze van zeggen) maar de echte pure sT houde ze geheim en laten ze zeker niet bekend maken aan de westerse media...

jaa dus het is net zo'n bullshit zijn als wat dominiquosj zegt over dat die shaolin de muay-thaier neer krijgt omdat ie een speer op zijn keel kan houden..

Ja en het is ook wel een beetje bedacht voor de kill, de boeren vochten tegen die soldaten(had me er een keer in verdiept voor een werkstuk laaaaaang geleden, maar het zit er nog een beetje in:p) om zich te verdedigen.

Ik weet heus wel dat iedereen anders is..dat zei ik in die andere post ook al, ik ging er ging gewoon op die andere post van hem in.

Ninjutsu

Nog niet zo lang geleden mee begonnen...newbie dus.
Heb nu nog maar 1 uur per week les...wordt meer in de toekomst.
Zit er wel over na te denken om ook op judo te gaan.

Laatst bewerkt:
ik heb (16 jaar terug) 4 jaar Ju-Jutsu gedaan en nu doe ik Aikido.
Ik doe aikido omdat dit een krijgskunst is waar men over de keuze beschikt om de tegenstander al dan niet uit te schakelen. En steeds de meest "vriendelijke" manier van uitschakelen volgen.
Om deze reden is Aikido dan ook technisch heel moeilijk, want een verkeerde - ongecontrolleerde beweging kan onherstelbare schade toebrengen.

Ik heb een aantal jaar Shotkan Karate gedaan en doe nu bijna 4 jaar Ryo-Un-Kai Bogu Karate. ( www.ryounkai.nl )

ik doe kickboks en wil graag over stappen naar thaibox
deze sport ligt me echt is int begin wel werken voor fysiek enzo
mzzls:cool:

Ik ga in de zomervakantie beginnen met krav maga (of hoe je het ook schrijft).
Lijkt me best vet.

Ik doe nu (sinds 2 weken) op dinsdag kickbox en op donderdag bujutsu bij ons in de fitness... beiden doe ik meer als vervangende cardio dan echt als zelfverdediging... want ben voor de moment toch geen zak waard in een gevecht :)

Vind het wel tof, maar uiteraard spijt dat ik er niet eerder aan begonnen ben wss door drempelvrees... Met een iets gespierder lichaam lijkt die drempel beetje minder hoog precies.

ik doe aikido de traditionele samurai vechtsport met zwaarden heel vet

Ik boks, nu zo'n drie/vier jaar. Het bevalt me goed. Heeft me van een klein dik pest ventje naar een iets minder dik, iets minder klein, pest ventje gemaakt. Daarvoor heb ik een aantal jaartjes gejudot. Voor op straat weet ik nu hoe ik correct en hard stoot. Maar echt ''vechten'' leer ik er (nog) niet van. HAHAHA maarja ik ben nog ook wel 15.

Een echte meester vecht NIET voor een filmpje tegen een mma vechter ofsow. Maar tis idd appels met peren vergelijken. Ook word niemand van ons hier meer een echte shaolin meester maar met een beetje talent en harde training kun je wel een goede thai bokser worden. Dus voor ons is thai boksen beter maar dat zegt zeker niet dat thaiboksen kung fu;s ass kicked!

Rugby maar heb toch voor optie 3 gekozen.

zo als me naam al doet vermoeden doe ik aan klassiek ballet:D

nee, serieus, judo rules gewoon bigtime:D

heb een aantal jaar aan judo gedaan maar had er geen zin meer in....

Ik doe al 5 jaar aan kung fu in lanaken. verder ben k recentelijk ook begonnen met boksen muay thai en ben nog aan t zoeken voor jiu jitsu. K vind t wel lastig om alles apart te moeten doen maar er is geen MMA school hier waar ik woon. helaas :(

Terug
Naar boven