Fitness Seller

Doe jij aan vechtsport?

Peiling Peiling Doe jij aan vechtsport?

• Totaal stemmers
    398
hmmm ... ja, naast kracht training 5 ochtenden à 2 uur in de week, doe ik ook nog aan een vechtsport, muay thai, freefight, kickboxen, of hoe men het ook noemen wil, 2 avonden in de week, sinds januari. Binnenkort meerdere keren [read: 4] ... dus een vol programma.

Ik doe die tak van vechtsport eigenlijk alleen maar om de explosieve kracht, agressie op te wekken, om dan meer gewicht te kunnen hanteren. De techniek van het kickboxen heeft geen prio, is wel meegenomen.

Judo, geen BB :)
Gwn krachttraining

Hoi hoi
Ik ben net begonnen met muay thai, naast het BBen omdat ik al sinds ik klein was(ben ik nog maar dan wat ouder:D )al weg was van vechtsporten.
Alleen was mijn vader er zwaar op tegen dus was er nooit aan begonnen, die vond/vind het een turkensport, er zitten er maar 2 bij mij in de groep dus dat valt best wel mee.
Nou werken we samen in een restaurant dus denk wel dat het niet zo lang duurt voor hij het weet(ziet vanzelf wel blauw oog ofzo)
Ben benieuwd of hij nog veel gaat zeuren....denk het wel;)
want we hebben een open keuken en ziet er niet zo mooi uit voor de klanten natturlijk.
1e les beviel me goed, was goed kapot aan het eind, ik heb namelijk totaal geen conditie en was de eerste 30 minuten te fanatiek met me energie omgegaan waardoor het aan het eind bijna kotsen was van vermoeidheid haha
Dit was een conditietraining, volgende week hoop ik mooi te gaan sparren en kijken wat er van komt.. ben zo stijf als een hark dus een highkick komt er vast niet aan te pas(van mijn kant dan:D )

ik doe al 7 jaar muay thai/Thaibox

heb 2 jaar thaiboksen gedaan.
lang geleden al.
FF denken...........1990-1992.
heb Chris Dolmans laatste gevecht nog gezien in A,dam.

ik mis de optie:

Ja, en daarnaast BB:P

10 jaar Shaolin kempo = 1ste dan
2 jaar Freestyle Combat
1 jaar Judo

Ik ben gestart met Kempo omdat ik het een completere sport vond dan Karate of Judo (de enige andere vechtsporten die bij mij in de buurt te doen waren). Freestyle combat & Judo ben ik gaan doen om mezelf beter voor te bereiden op wedstrijden. Grondvechten, locks & submissions zijn in het kempo niet echt overvloedig aanwezig, en aangezien 90% van de gevechten die ik deed op de grond eindigden...

Ik heb ook enkele stages gevolgd van BJJ, MMA, Thai boksen en Krav Maga.

Ben nu al zo'n 2 jaar met alles behalve bodybuilding gestopt. Clubs vielen uit elkaar, leraars die zich het geen **** meer interesseerden...
Ik heb een paar maanden bij andere clubs getraind maar het niveau was zodanig laag (techniek, discipline en conditie) dat ik het gewoon heb opgegeven.

Ik ben gestopt met boksen, het valt gewoon niet te combineren met bodybuilding, je mist gewoon de snelheid bij het boksen en als je dan nog kan trainen met boksen, dan train je als een p*ssy met bodybuilding :o

thaiboks 3 a 4 keer in de week, onder andere bij de welbekende vos gym. BB doe ik al tijden niet meer, train nu vooral op sterker worden zonder als doel te hebben veel groter te worden. Train volgens defranco's wsbb schema. Goed te combineren met thaiboksen imo.

ik heb 8 jaar muay thai gedaan.
maar door schouder blessure kan ik HELAAS niet meer trainen..
ben toen met bb begonnen om wat op kracht te komen, heb toen een schouder blessure opgelopen waar door ik me dekking amper hoog kan houden..

Jij bent gek! een chinese shaolin meester kan zich een speer op de nek duwen en stenen met z'n kop breken. Maar de mensen wat zich in europa meester noemen zijn dit niet en hun ass word gekickt. Een echte shaolin meester zou nooit wedstrijden doen + in MMA enz. moet je handschoenen dragen en daarmee gaat de snelheid van kung fu ofzo. verloren. Alleen voor westerlingen is Muay Thai ofzo. beter, aangezien wij ook moeten werken en dus geen tijd hebben om ons hele leven te trainen.

okay laten we het dan op zijn oosters namen, een shaolin master tegen een muay thai'er die al vanaf zijn 4de leeftijd tegen bamboo aan trapt in een ring zetten zonder handschoenen/scheen beschermers.

die muay-thaier KICKED zijn ass driedubbel zo hard, die mr. maiagi krijgt ellebogen/knieen die zijn hoofd doorboren.

btw. een speer en een steen slaan niet terug;)

Laatst bewerkt:
okay laten we het dan op zijn oosters namen, een shaolin master tegen een muay thai'er die al vanaf zijn 4de leeftijd tegen bamboo aan trapt in een ring zetten zonder handschoenen/scheen beschermers.

die muay-thaier KICKED zijn ass driedubbel zo hard, die mr. maiagi krijgt ellebogen/knieen die zijn hoofd doorboren.

btw. een speer en een steen slaan niet terug;)

Grapjas.. dr zijn int oosten 2 soorten vechtsTen... Interne en Externe sTen.

Een shaolin grand master .. is gewoon een meester in het interne deel... en een muay thai'er die al vanaf zijn 4de leefdijd tegen bamboo aan trapt, trainde zn externe deel en totaal niet zn interne deel).

het is idd wel waar dat shaolin grand masters ook wel externe trainingen ondergaan, maargoed, ik vind het een beetje tussen appels en peren vergelijken.

ten 2e, het hangt allemaal af van de technieken van de vechters, met de juiste techniek zou je van een thai boxer hendig kunne winnen... bijv. Jeet Kune Do, Hua Fist (kung fu), Wing Tsun (wat veel mensen niet geloven:p )

het is idd wel waar dat Muay Thai 1 van de meest gevaarlijkste vechtsTen is.. het is egt bedacht voor de kill !! ... een shaolin monnik is niet getraind met de bdoeling voor een moord/zware beschadiging aan de ander, maar alleen voor zelfbescherming.

ik hoop dat je t een beetje snapt xD

2e Dan Jiu-Jitsu :D

(Maar train niet meer tegenwoordig :( )

ik zit sinds een maand op worstelen (vrije sT). dat is leuk joh, en dan komt de krachttraining ook nog een van pas als ik op de training al die zweterige mannen probeer op te tillen :)

Nou ja, ik ben nog niet echt aan optillen toegekomen, behalve bij techniektraining dan. Met sparren ben ik nog degene die opgetild wordt. Om daarna bruut te worden neergegooid met een verwurging op de koop toe... stelletje rotzakken :(

kickbos later ben ik in aanraking gekomen met bb nu niet meer erg inensief trainen gewoon 1 keer perweek bij houden

mooie highlight. Mooie sport ook, en zeer effectief.

Terug
Naar boven