XXL Nutrition

Doede de Jong financieel kapot gemaakt om wietplantjes (vonnis)

Hoger beroep en cassatie nog mogelijk, niks aan het handje. En als het even kan gaan we naar het internationaal gerechtshof verdomme:mad:
Vuile t*ring t*fus honde bij het om en de rechtbank

Want ?
Als je iets doet wat niet mag kan je er wel is straf voor krijgen,
ik zie het probleem niet zo...

In Nederland heb je meerdere wettelijk toegestane wietplantages. Hier wordt medicinale wiet geteeld.
Binnen de wetgeving ligt het heel simpel. Alles meer dan 5 plantjes is teelt ten doel te verkopen.
En dit zijn 5 plantjes per eigenaar, dus niet per gezinslid.
En als je gepakt wordt is het een combinatie van feiten. In de regel is het zo dat, als je gepakt wordt, men ervan uitgaat dat je 5 teelingen hebt volbracht.
Ook bekijkt men dan de gemiddelde verbruik van het laatste jaar. Overstijgt het de 3500kwh dan is dat voldoende als wettelijk bewijs. Tap je illegaal af dan moet ji zelf bewijzen dat het niet zo is.
En zo zijn er nog wat feiten die men meeneemt.
Je mag het belachelijk vinden of niet. Maar als je dit doet kan je ook altijd onderzoeken wat het je kost als je gepakt wordt. En ben je naïef erin gestapt, tja dan heb je gewoon pech.
En hoe de shop eraan komt. Nou heel simpel. Hij mag 500gram in bezit hebben. En elke gram die verkocht wordt mag hij aanvullen. Dat krijgt hij of koopt hij bij de thuis teler. (5 plantjes of minder)
Of hij koopt het via de kweekwinkel/growshop. En hoe zij eraan komen tja.
(dit was 5 jaar terug de uitvoering van de wetgeving)

Het zit raar in elkaar. Maar als je gepakt wordt moet je op de blaren zitten. En dan niet janken.

Je wist dat je HELEMAAL NIKS mocht hebben he ?

Want ?
Als je iets doet wat niet mag kan je er wel is straf voor krijgen,
ik zie het probleem niet zo...
Das heule ingewikkelde juridische materie, geen zin om dat uiteen te zetten. Dat ga jij, als simpele man van het volk, toch niet begrijpen.

Of hij heeft al de winst er gewoon doorheen gejaagd en baalt nu dat ze hem hard aanpakken? Geen idee hoeveel planten hij had of hoelang hij al bezig was, maar ik kan me voorstellen dat hij al jaren aan het kweken is in zijn boerderij en er aardig wat geld mee heeft verdiend. Zeggen dat je het niet voor het geld hebt gedaan maakt natuurlijk geen ene zak uit. Ja het hele systeem zit krom in elkaar, dat is nog geen reden om dan zelf maar te gaan kweken als hobby ofzo.

Ik ook en als ik dit topic niet gelezen had had ik het niet eens geweten. Ik snap niet hoe je last van dit soort dingetjes kunt hebben.
Het kost de overheid een hele hoop tijd en geld. Dat kan beter besteed worden. Als je het legaliseert levert het geld op. Volgens mij betaal jij belasting, dus in die zin heb je er ''last van''.

In Nederland heb je meerdere wettelijk toegestane wietplantages. Hier wordt medicinale wiet geteeld.
Binnen de wetgeving ligt het heel simpel. Alles meer dan 5 plantjes is teelt ten doel te verkopen.
En dit zijn 5 plantjes per eigenaar, dus niet per gezinslid.
En als je gepakt wordt is het een combinatie van feiten. In de regel is het zo dat, als je gepakt wordt, men ervan uitgaat dat je 5 teelingen hebt volbracht.
Ook bekijkt men dan de gemiddelde verbruik van het laatste jaar. Overstijgt het de 3500kwh dan is dat voldoende als wettelijk bewijs. Tap je illegaal af dan moet ji zelf bewijzen dat het niet zo is.
En zo zijn er nog wat feiten die men meeneemt.
Je mag het belachelijk vinden of niet. Maar als je dit doet kan je ook altijd onderzoeken wat het je kost als je gepakt wordt. En ben je naïef erin gestapt, tja dan heb je gewoon pech.
En hoe de shop eraan komt. Nou heel simpel. Hij mag 500gram in bezit hebben. En elke gram die verkocht wordt mag hij aanvullen. Dat krijgt hij of koopt hij bij de thuis teler. (5 plantjes of minder)
Of hij koopt het via de kweekwinkel/growshop. En hoe zij eraan komen tja.
(dit was 5 jaar terug de uitvoering van de wetgeving)

Het zit raar in elkaar. Maar als je gepakt wordt moet je op de blaren zitten. En dan niet janken.
Alle regels op een rij prachtig. Jammer dat de regelgeving achterlijk in elkaar zit en dus geen waarde heeft.

Of hij heeft al de winst er gewoon doorheen gejaagd en baalt nu dat ze hem hard aanpakken? Geen idee hoeveel planten hij had of hoelang hij al bezig was, maar ik kan me voorstellen dat hij al jaren aan het kweken is in zijn boerderij en er aardig wat geld mee heeft verdiend. Zeggen dat je het niet voor het geld hebt gedaan maakt natuurlijk geen ene zak uit. Ja het hele systeem zit krom in elkaar, dat is nog geen reden om dan zelf maar te gaan kweken als hobby ofzo.
Zie boven.

Daarnaast kweekt hij wiet op een biologische manier, is ook al een documentaire over geweest, dus zonder toevoeging van allemaal rommel. Het is dus ''gezonder'' dan de rommel die je vaak in de coffeeshop haalt. Dat is ook één van de redenen waarom het gelegaliseerd moet worden. Doede kan meteen beginnen wat dat betreft, hij heeft de kennis en de ervaring.

Misschien had hij beter eerst kunnen zorgen dat het werd gelegaliseerd voordat hij begon met kweken?
Ja ik ben het ermee eens dat de regelgeving achterlijk is, maar als je weet dat ergens een bepaalde straf op kan staan en je doet het toch, dan is het toch je eigen schuld? Ben je het hiermee eens of niet?

Het kost de overheid een hele hoop tijd en geld. Dat kan beter besteed worden. Als je het legaliseert levert het geld op. Volgens mij betaal jij belasting, dus in die zin heb je er ''last van''.
De overheid verspilt sowieso bakken met geld, dit kost waarschijnlijk amper wat.
Alle regels op een rij prachtig. Jammer dat de regelgeving achterlijk in elkaar zit en dus geen waarde heeft.

Dat is stoppen voor rood licht terwijl er niemand anders op het kruispunt is ook, maar als je dan door rijd moet je ook niet gaan jammeren als je een bekeuring krijgt want je weet van te voren dat je iets doet wat niet mag.

Misschien had hij beter eerst kunnen zorgen dat het werd gelegaliseerd voordat hij begon met kweken?
Ja ik ben het ermee eens dat de regelgeving achterlijk is, maar als je weet dat ergens een bepaalde straf op kan staan en je doet het toch, dan is het toch je eigen schuld? Ben je het hiermee eens of niet?
Dat klopt, maar wat veel mensen vergeten is dat hij niet ''toevallig'' gepakt is. Hij pleit al jaren voor legalisering en is zoals gezegd op ook tv geweest met zijn wietkwekerij. Een grote kas met wietplanten bij zijn boerderij. Je kan je inderdaad afvragen of dit de beste manier is om de discussie te starten, maar feit is wel dat het nu in het nieuws komt.

De overheid verspilt sowieso bakken met geld, dit kost waarschijnlijk amper wat.

Dat is stoppen voor rood licht terwijl er niemand anders op het kruispunt is ook, maar als je dan door rijd moet je ook niet gaan jammeren als je een bekeuring krijgt want je weet van te voren dat je iets doet wat niet mag.
Waarschijnlijk niet. Kijk hoeveel tijd en geld de politie erin moet steken. Daarnaast nog al die rechtszaken. Het voegt niets toe en je lost het probleem er niet mee op.

Zie boven.

Ach er zal geen rechter zijn die zijn vingers brand aan deze regelgeving. En dus krijg je dit soort uitspraken.
En zoals Meester Visser altijd afsluit "dit is mijn uitspraak in dit vonnis, en daar zult u het mee moeten doen".

Het feit dat mensen denken dat ze 5 planten mogen hebben is eigenlijk al leuk..
en dan komt die knuppel met 500+ planten...

zelfde geld voor het vervoeren van weed, MAG gewoon weg NIET !

Dat klopt, maar wat veel mensen vergeten is dat hij niet ''toevallig'' gepakt is. Hij pleit al jaren voor legalisering en is zoals gezegd op ook tv geweest met zijn wietkwekerij. Een grote kas met wietplanten bij zijn boerderij. Je kan je inderdaad afvragen of dit de beste manier is om de discussie te starten, maar feit is wel dat het nu in het nieuws komt.

Waarschijnlijk niet. Kijk hoeveel tijd en geld de politie erin moet steken. Daarnaast nog al die rechtszaken. Het voegt niets toe en je lost het probleem er niet mee op.

Zie boven.
om maar niet te spreken over hoeveel macht je de onderwereld geeft door zo'n ding als drugs illegaal te houden en de hoeveelheid overlast die daarmee gepaard gaat

Ik zie eerder de koffieshops dicht gaan dan dat het ooit gelegaliseerd wordt ivm de eu.
Maar ik snap niet waarom je je er zo druk over maakt, wat heb jij er voor last van?

Dan zou je je juist druk moeten maken, want jij hebt ook geen last van de coffeeshops en de gebruikers. Het gaat om het principe.

Met uitspraken zoals deze zet je jezelf te kijk als rechtstaat, daar zou je je zeker druk om moeten maken.

Het feit dat mensen denken dat ze 5 planten mogen hebben is eigenlijk al leuk..
en dan komt die knuppel met 500+ planten...

zelfde geld voor het vervoeren van weed, MAG gewoon weg NIET !
Ray, ga eens weg uit dit topic.
om maar niet te spreken over hoeveel macht je de onderwereld geeft door zo'n ding als drugs illegaal te houden en de hoeveelheid overlast die daarmee gepaard gaat

Dit ook ja. Heeft voor de Mafia toentertijd ook goed uitgepakt.

En terecht. Denk aan al die duizenden mensen die elke dag sterven tgv marijuana gebruik, levensgevaarlijk!

wacht eens even...
Nee, maar wel voldoende 'kwetsbare' jongeren die een psychose ontwikkelen. Om maar te zeggen dat het ook weer niet 100% onschuldig is.

Terug
Naar boven