AndroidHealthClinic

Donor? Wat kies jij...

Peiling Peiling Stel jij jouw organen beschikbaar voor donatie na jouw dood?

• Ja, ik geef toestemming

Stemmen: 64 52,5%
  • nee, ik geef geen toestemming

Stemmen: 31 25,4%
  • Mijn nabestaanden beslissen

Stemmen: 8 6,6%
  • Ik weet het nog niet

Stemmen: 19 15,6%

• Totaal stemmers
    122
:roflol:
Hoe kk lomp ben je als je hier op een bodybuildboard tegen mensen die je niet kent gaat liegen over of je donor bent of niet.

Ben je wel eens in de snijzaal geweest?
Respectloos gaat het er daar echt niet aan toe hoor.

1. Heeft niets te maken met liegen.

2. In de praktijk is het wel anders.

Opzich zou ik met een aantal delen geen problemen hebben, alleen is het wantrouwen in dit moderne systeem waar iedereen tonnen goud heeft bij mij zo torenhoog dat belangenverstrengeling en kromheid z'n grenzen niet kent.

Moet je voorstellen dat je veel hebt aangekruisd, en je ligt in zeer kritieke toestand op de intensive care van een ziekenhuis dat een stevig tekort heeft aan donoren en tevens kampt met wachtende patienten.

Die artsen die bij jou een spoed operatie moeten uitvoeren krijgen in hun achterhoofd een dubbele mentaliteit 'Mocht het ons niet lukken, dan zijn er alsnog levens gered.'

Of erger zoals in de States, artsen die door wachtende steenrijke lui worden benaderd om bij geschikte donor patienten net even wat minder hun best te doen.

Daarom is het patienten dossier ook zo wack. En aangezien Nederland die kant dreigt uit te gaan bedrijf ik politiek op dit vraagstuk zoals het altijd gebeurd, is het niet in jou beland dan schuif je vooruit.

Als ik terminaal zou zijn enhet loodje a leggen, dan zal ik zeker doneren. Of als ik eenmaal stevig ouder ben. Ik wordt namelijk oud indien er zich geen speciale omstandigheden voordoen. Maar nu ik kern gezond ben en ik in het leven voorzichtig ben is beslissen onnodig.

De keuze gaat volledig naar mijn nabestaanden.
Zij zijn het tenslotte die met het gedachte moeten verder leven dat mijn organen in een ander zijn lichaam zitten.

Ik zelf ben nog niet zeker,

Sommigen mensen beweren trouwens dat artsen je eerder kapot laten gaan of minder hard voor je willen vechten als je donor bent omdat ze die orgaantjes van jou wel willen hebben, wat denken jullie hier van?

Aan de ene kant is het logisch dat zoiets zou kunnen gebeuren, aan de andere kant hebben ze een eed afgelegd om iedereen zo goed mogelijk te helpen...maar in deze zieke kanker maatschappij zou ik er niet versteld van staan dat er achter de schermen mensen gewoon aan hun lot worden overgelaten om zo aan meer organen te komen.

Dit is echter niet de reden voor mij waarom ik nog twijfel.

EDIT: zie nu dat marky iets wat daar op lijkt gepost heeft.

Al zou ik nu doodgaan hebben ze al niks meer aan mijn organen :roflol: dus nee.

Ben je wel eens in de snijzaal geweest?
Respectloos gaat het er daar echt niet aan toe hoor.

ja, en ik zal daar later zeker niet willen liggen

"Of erger zoals in de States, artsen die door wachtende steenrijke lui worden benaderd om bij geschikte donor patienten net even wat minder hun best te doen.""

dit zal echt niet voorkomen in nederland hoor

Dus als je zegt dat je wel donor bent, maar in het echt ben je het niet is dat niet liegen? Waar heeft het dan wel mee te maken?

Waar heb je het nou over? Welke praktijk?

Heeft louter te maken..met het in eerste instantie willen doen maar achteraf wanneer het er toch op aankomt men zich bedenkt.

Jah in de praktijk is het toch wel anders , ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die grappen hebben uitgehaald etc bij dissecties..

Jah in de praktijk is het toch wel anders , ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die grappen hebben uitgehaald etc bij dissecties..

Verachtelijk. Ik ken er helemaal geen die dat doen. Ben zelf ook al aantal keer op snijzaal geweest, en daar wordt gewoon met respect omgegaan met doden.

Hier in België is iedereen toch donor? Tenzij je zoon papierke op het gemeentehuis bent gaan invullen.

Grts

tja ik twijfel een beetje is mooi als j iemand kan helpen maar heb toen nee gezegt. maar stel dat ik het tog wil kan ik het altijd nog veranderen.

ja als ik daarmee iemands leven kan redden natuurlijk dat, als ze nog een of ander orgaan kunnen herbruiken natuurlijk dan

Al jaren donor, ze magen in me snijden wat ze willen...of shaorma van me maken ook goed.
Dood is dood...lekker boeie, en als iemand anders wat aan mijn organen heeft is dat mooi toch.

1 ding snap ik niet er zijn zo veel donors en waarom moeten mensen vaak 2 jaar op iets wachten of ze sterven onder tussen

Hier in belgie ben je automatisch donor of je moet het anders aangeven.

Heb toen gekozen voor "ik laat mijn nabestaanden beslissen" achteraf toch beetje k*t keuze :p

Terug
Naar boven