Zelda zei:
Alsof de media zo'n vertekend beeld scheppen. Laten de media niet zien dat allochtonen werken?
De helft van de nieuwslezers van het Journaal is verdomme allochtoon!! 
Allemaal positieve discriminatie overigens, dat kan ik je op een briefje geven.
Het is gewoon een uitvlucht om de media de schuld te geven omdat ze mensen confronteren met de waarheid. Don't blame the messenger.
Ik heb al eerder gezegd dat ik het ontzettend jammer vind voor de allochs die hun best doen maar niet aan de bak komen door de slechte reputatie die kleurlingen hebben, maar dat is nu even niet het punt. Het punt is dat de schuld uiteindelijk weer wordt gegeven aan de autochtonen, terwijl dat de enigen zijn die überhaubt zoeken naar een oplossing.
Het is eigenlijk gewoon lachwekkend dat die mensen er zo van overtuigd zijn dat het allemaal komt door die gemene discriminerende blanke boeman, terwijl zovelen hun school niet hebben afgemaakt en voor het criminele pad kiezen. Alleen jammer dat sommigen die frustraties vertalen in nog meer geweld en ander primitief gedrag.
Nee, het is absoluut geen uitvlucht, zo simpel ligt het niet.
Dat allochtonen elkaar opzoeken is aan de ene kant best te verklaren. Kijk de nederlanders die naar spanje op vakantie gaan, die zoeken elkaar ook op. Het perfecte voorbeeld dat soort, soort zoekt.
En ik geef de media niet de schuld, maar de media belicht het verkeerde deel. Hierdoor krijgen mensen snel de indruk dat alles slecht is. Terwijl dit niet zo is.
Als deze allochtonen niet werken... tja en dan? Denk je dat dat hun hele leven zo blijft? Op een dag komen ze er achter dat 750 euro aan een uitkering niet voldoende is. Ze komen heus wel aan de bak.
En het is ook niet zo dat alles te wijten is aan de "blanke boeman", het is gewoon een circel. One blames the other.
Als ze het criminele pad kiezen.. kerel, zeg eens eerlijk, dan ligt het toch er voor de hand dat de straffen te laag zijn. Bekijk het geheel eens. Ooit het vak bedrijfsprocessen gehad? Kan ik je een goed voorbeeld geven.
Binnen een bedrijf heb je verschillende processen, verschillende ketens. Jij kijkt naar EEN process, terwijl dit hele verhaal om verschillende processen draait. Het een zal niet lukken zonder het ander. En om deze processen op gang te krijgen heb je een Trigger nodig. Nou wat kan in dit geval, van de werkloze en criminele allochtoon een trigger zijn om het slechte pad op te gaan?
- een achterstand buurt?
- ouders die geen nederlands kunnen en een uitkerin hebben?
- niet geaccepteerd worden in de maatschappij?
- verkeerde vrienden kring?
- wetend dat je iets mag doen wat tegen de wet is, en er nog mee weg kunnen komen ook?
- opgepakt worden, een straf krijgen van 1 jaar, en dan playstationen op je cel?
- er zijn vast nog veel meer triggers...
Maar zo kan je zien dat het niet alleen aan die allochtoon hoeft te liggen.
Daarnaast is de regering medeschuldig. Niet dat ik de regering graag de schuld wil geven maar kijk:
- ze hebben het vanaf het begin verkeerd aangepakt qua integratie. Ze hadden denk ik niet verwacht dat het zo zou gaan.
- ze hebben de mensen meer een plek toegewezen om dicht bij elkaar te wonen
- scholing om te integreren was vroeger niet gratis. Waar zou jij voor kiezen? Eenv reemde taal te leren of geld sparen voor je kinderne om naar school te kunnen, of om eten te kunnen kopen.
Ik weet dat de nederlandse bevolking niet schuldig is aan het feit dat sommige allochtonen het criminele pad kiezen, maar ik weet ook dat die criminele allochtoon niet volledig schuld heeft. Het ligt dus puur aan de omgevingsfactoren. Stop die allochtoon met zijn gezin in een rijke buurt.. als hij geaccepteerd wordt door de rijke buurt, dan zal je een wereld van verschil zien. En hierbij speelt groepsgedrag een HELE grote rol. Ali laat zich opfokken door mohammed omdat mohammed zegt dat ali geen echte mocro is als hij die tas niet steelt...
En in het nieuws bericht staat:
Zelda zei:
Het aantal allochtonen met een vaste baan of een eigen bedrijf is de afgelopen tien jaar echter fors gestegen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit twee onderzoeken in de vijftig grootste gemeentes door het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
We hebben het hier dus niet over jochies van 16 jaar. Verderop in het bericht staat dat allochtone jongeren het nog moeilijker hebben. 40% is werkloos en zit thuis. Maar, er wordt hier niet gerept over opleidingen die ze doen. Wat als ze hbo doen? Ik doe ook hbo, vorig jaar kon ik niet werken omdat ik het zo druk had. Daarnaast was mijn studiefinanciering dermate hoog dat het niet nodig was om te werken. Mijn moeder heeft een uitkering, ze zit in de WAO, en mijn vader woont in Kroatie.. Er is dus maar 1 inkomen. Ik vul dat af en toe aan als mijn moeder niet genoeg heeft dan krijgt ze wat geld van mij zodat we samen die rekeningen kunnen betalen.
Wil je een gedeelte van mijn CV trouwens even zien?:
Werkervaring:
Tempo-Team Doetinchem (2001)
- Printing Partners (Productiewerk)
Capac Inhouse Services Doetinchem (2001)
- Bakkerij wiltink (lopende band)
- Imko B.V. (Productiewerk)
Randstad Doetinchem (2002)
- Avico-Kloosterboer Verpakkingen B.V. (Productiewerk)
- Mervo-Products B.V. (Productiewerk)
ALLEMAAL productie werk, ik heb nooit ander werk aangeboden gekregen. Hier heb jij je antwoord dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt. Kerel ik doe HBO, en ik krijg productie werk?? Maar ik nam er maar genoegen mee, liever wel werken dan niet werken.