Fitness Seller

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

jamesz zei:
Op mijn universiteit zitten zoooveel allochtonen en op de andere universiteiten en hogescholen hier in a'dam ook, waarvan heel veel marokanen. Maar als de gemiddelde nederlander aan een marokaan denkt, komt er toch direct het beeld van de rellende werkeloze stelende jongeman, die geen respect heeft voor westerse normen waarden.
Ik begrijp wel waar het vandaan komt, maar kijk eens wat verder.

Neeheee, Nederlanders discrimineren niet en hebben ook geen vooroordelen. :)

D. zei:
Dan blijft het nog een kwestie van simpele wiskunde. Vooral in deze tijd. Je kunt legio mensen krijgen, allochtonen en autochtonen. Ook erg veel goede mensen, je hebt ruim de keus. De kans dat je bij een willekeurige allochtoon problemen krijgt is groter dan bij een willekeurige autochtoon. Dit zijn trouwens niet alleen problemen die bij de allochtoon zelf liggen of bij de werkgever, maar als jij weet dat een allochtoon iets minder goed aardt bij werknemers, klanten etc, dan kies je toch voor een autochtoon? Het gaat om het geld, werknemers en externe contacten moeten tevreden zijn. Je kunt de moraalridder uithangen, een goeie turk selecteren maar uiteindelijk kost het je geld omdat er altijd mensen in je bedrijfsomgeving zullen zijn die het niet pikken, hoe slecht ook.

Waarom zou een turk met all gewenste kwalificaties eerder voor problemen zorgen dan een autochtoon met dezelfde kwalificaties? Dit zal misschien alleen voorkomen met ongeschoold of heel laaggeschoold werk. Het feit alleen al dat hij of zij voldoet aan de vereisten (diploma's bezit) en zich ter beschikking stelt duiden er niet echt op dat er problemen zullen komen lijkt mij.

Ervan uitgaande dat de turk ook met dezelfde sociale omgangsvormen is opgegroeid dus los van een diploma "the whole package" heeft. Jij, als vooruitstrevende werknemer zult geen reden zien om die jongen niet aan te nemen en in plaats van daarvan een blanke. Hun kwaliteiten, prestaties etc. zijn idem.
Maar wat als er een grote opdracht binnenkomt, je iemand de golfbaan op moet sturen om deze binnen te slepen, maar de vvd'er die jou spul wil kopen heeft het niet zo op turken? Dan kan achmed met zijn zachte huidje er neits aan doen, jou kost het geld en klaas had hem misschien wel ingekopt. Maar dit legde ik net ook al uit, toch?

D. zei:
Ervan uitgaande dat de turk ook met dezelfde sociale omgangsvormen is opgegroeid dus los van een diploma "the whole package" heeft. Jij, als vooruitstrevende werknemer zult geen reden zien om die jongen niet aan te nemen en in plaats van daarvan een blanke. Hun kwaliteiten, prestaties etc. zijn idem.
Maar wat als er een grote opdracht binnenkomt, je iemand de golfbaan op moet sturen om deze binnen te slepen, maar de vvd'er die jou spul wil kopen heeft het niet zo op turken? Dan kan achmed met zijn zachte huidje er neits aan doen, jou kost het geld en klaas had hem misschien wel ingekopt. Maar dit legde ik net ook al uit, toch?

Als iedereen zo redeneert verandert er nooit wat terwijl de groep "allochtonen" toch steeds groter wordt. Slechte koopkracht van de steeds groter wordende groep heeft een negatief effect op de economie. Kortom, zo naai je jezelf nog veel erger.

D. zei:

Wat je hier boven schetst is wel een heeel extreem geval, ik bedoel gewoon meer de huis-tuin&keuken-turk. Waarom die bij voorbaat afwijzen als ie voldoende gekwalificeerd is?
En hoezo kost het jou geld? Ben je headhunter van beroep of werk je gewoon bij een uitzendbureau :D
Het gaat mij gewoon om de aanname.

@ axe, je hebt helemaal gelijk hoor. Maar korte termijndenken om het eigen handeltje veilig te stellen gaat voor de meeste mensen toch voor een collectieve verbetering. Ik praat het ook niet goed, ik geef even weer hoe dingen in elkaar steken.

@ jamesz Ik denk dat ook in minder extreme gevallen hiervan sprake is, bijvoorbeeld de acceptatie onder collega's. Hoe dan ook is de kans gewoon groter dat je met een allochtoon problemen krijgt! Of jij hier nu iets aan kan doen, de allochtoon of de omgeving doet er niet toe. De kans is groter en dat is voor veel mensen een reden, dat keur ik niet goed maar het is wel logisch.

haha dat je eerder problemen krijgt is toch een vooroordeel, ik heb het over de allochtoon met diploma op zak, die moeilijker aan de bak komt dan zijn nederlandse medemens. Die zijn juist gemotiveerd, ik ken er zat, juist vanwege dit vooroordeel komen zij zo moeilijk aan de bak.

Het enige nadeel is dat als er een stel allochtonen zijn die leuk denken te zijn en de boel mollen, grote bek hebben, en niet willen werken.. dat ze dan meteen de hele allochtone bevolking beinvloeden als we kijken naar het beeld dat de gemiddelde nederlander van een allochtoon heeft.

I don't blame y'all, maar haal die oogkleppen eens af.
Bijvoorbeeld:
De reden dat turken alleen maar turks praten met elkaar is:
1. een buurt in een stad die alleen maar bestaat uit turken -> check doetinchem.
2. Kijk rotterdam, alle allochtonen op een kluitje!! jeuuuj!
3. Op school, alle turken, marokkanen, antillianen etc. allemaal bij elkaar.

Ze zitten altijd bij elkaar, altijd. Dit hoeft niet zozeer hun fout te zijn. Het feit dat er buurten zijn met alleen maar allochtonen is meer aan de gemeente en overheid te wijten.

Het feit dat allochtonen altijd in de pauzes bij elkaar zitten.. tja ik weet niet waar dat aan ligt, ik heb zo'n vermoeden dat ze geen behoefte hebben om bij nederlanders te gaan zitten(want die hebben toch altijd maar een gedachte over allochtonen.. en ze hebben toch rare normen en waarden). Zo denken nederlanders dus ook over allochtonen, WIE KAN MIJ VERTELLEN WAT WE HIER AAN KUNNEN DOEN?

De gene die met het antwoord komt(NORMAAL ANTWOORD), die heeft the one bilion dollar question beantwoord en mag van mij part minister president worden.

En dan alleen nog even dit WEER als voorbeeld:
[Link niet meer beschikbaar]

Dit is zo belangrijk, mensen vergeten deze mensen.
Vandaag zag ik weer wat op ned 1 2 of 3. Een turks gezin was vergeten de administratie kosten van een verblijfsvergunning te betalen, van een paar jaar terug ofzo. Ging om een klein bedrag, gevolg: vader moeder en 2 kinderen mogen blijven, 3de kind wordt waarschijnlijk het land uitgezet.

Snap je mijn punt nu? ik snap dit hele zeikbeleid niet meer. IPV dat ze iets tegen tuig allochtonen doen, gaan ze goede allochtonen uitzetten. What the? Whu?.. eh? he????

jamesz zei:
haha dat je eerder problemen krijgt is toch een vooroordeel, ik heb het over de allochtoon met diploma op zak, die moeilijker aan de bak komt dan zijn nederlandse medemens. Die zijn juist gemotiveerd, ik ken er zat, juist vanwege dit vooroordeel komen zij zo moeilijk aan de bak.
Nee, dat je problemen krijgt is geen vooroordeel maar een gevolg ervan. Allochtonen met diploma's zijn niet gemotiveerder. Vandaag werden hier nog cijfers gepost waaruit bleek dat opgeleide allochtonen passiever zijn bij het zoeken naar werk.
Dat gemotiveerde allochtonen vanwege bestaande vooroordelen moeilijker aan de bak komen, klopt helemaal en voor hen is het doodzonde.

Over de allochtonen die met zijn allen bij elkaar zitten. Ze groeien niet op in de sociale manieren van omgang, andere normen en waarden die blanken gewend zijn en passen daarom minder goed in het door autochtonen gedomineerde bedrijfsleven.

D. zei:
Nee, dat je problemen krijgt is geen vooroordeel maar een gevolg ervan. Allochtonen met diploma's zijn niet gemotiveerder. Vandaag werden hier nog cijfers gepost waaruit bleek dat opgeleide allochtonen passiever zijn bij het zoeken naar werk.

Dan zijn juist degenen die zich wel aanmelden voor zo'n sollicitatieprocedure, juist veel gemotiveerder, aangezien zij niet tot de groep passieven behoren.
Anders hadden ze zich niet aangemeld.

SageFrancis zei:
De gene die met het antwoord komt(NORMAAL ANTWOORD), die heeft the one bilion dollar question beantwoord en mag van mij part minister president worden.

Spreiding zal wel tot wat meer wederzijds begrip en flexibliteit leiden, alleen om nou verplicht te gaan spreiden is ook weer zo lastig..

jamesz zei:
Dan zijn juist degenen die zich wel aanmelden voor zo'n sollicitatieprocedure, juist veel gemotiveerder, aangezien zij niet tot de groep passieven behoren.
Anders hadden ze zich niet aangemeld.
Yep en dat maakt het ook zo doodzonde, want ik ben ervan overtuigd dat daarmee veel capaciteiten onbenut blijven.

jamesz zei:
Spreiding zal wel tot wat meer wederzijds begrip en flexibliteit leiden, alleen om nou verplicht te gaan spreiden is ook weer zo lastig..
Inderdaad, dus geen bilion dollar voor jou en je wordt ook geen nieuwe jan-peter!!

krijg ik wel een poedelprijs :eyebrow:

Ja, ik zag dat ze bij de Mickey D nog op zoek waren naar werkloze allochtonen:D

ik ben geen allochtoon :rolleyes:

SageFrancis zei:
Het enige nadeel is dat als er een stel allochtonen zijn die leuk denken te zijn en de boel mollen, grote bek hebben, en niet willen werken.. dat ze dan meteen de hele allochtone bevolking beinvloeden als we kijken naar het beeld dat de gemiddelde nederlander van een allochtoon heeft.

I don't blame y'all, maar haal die oogkleppen eens af.
Bijvoorbeeld:
De reden dat turken alleen maar turks praten met elkaar is:
1. een buurt in een stad die alleen maar bestaat uit turken -> check doetinchem.
2. Kijk rotterdam, alle allochtonen op een kluitje!! jeuuuj!
3. Op school, alle turken, marokkanen, antillianen etc. allemaal bij elkaar.

Ze zitten altijd bij elkaar, altijd. Dit hoeft niet zozeer hun fout te zijn. Het feit dat er buurten zijn met alleen maar allochtonen is meer aan de gemeente en overheid te wijten.

Het feit dat allochtonen altijd in de pauzes bij elkaar zitten.. tja ik weet niet waar dat aan ligt, ik heb zo'n vermoeden dat ze geen behoefte hebben om bij nederlanders te gaan zitten(want die hebben toch altijd maar een gedachte over allochtonen.. en ze hebben toch rare normen en waarden). Zo denken nederlanders dus ook over allochtonen, WIE KAN MIJ VERTELLEN WAT WE HIER AAN KUNNEN DOEN?

En dan alleen nog even dit WEER als voorbeeld:
[Link niet meer beschikbaar]

Dit is zo belangrijk, mensen vergeten deze mensen.
Vandaag zag ik weer wat op ned 1 2 of 3. Een turks gezin was vergeten de administratie kosten van een verblijfsvergunning te betalen, van een paar jaar terug ofzo. Ging om een klein bedrag, gevolg: vader moeder en 2 kinderen mogen blijven, 3de kind wordt waarschijnlijk het land uitgezet.

Snap je mijn punt nu? ik snap dit hele zeikbeleid niet meer. IPV dat ze iets tegen tuig allochtonen doen, gaan ze goede allochtonen uitzetten. What the? Whu?.. eh? he????

Hmm deels waar.
Maar vergeet ook niet dat een groot deel van de allochtone mannen naar 10 jaar h**ren en snoeren in NL een vrouwtje ophalen uit het geboorteland (die dus geen woord NL) spreekt. Kinderen worden dus weer 2 talig opgevoed en blijven lekker de cirkel rondmaken.
Plus spreiding? Ze trekken toch naar elkaar toe. Was vroeger al, en zal zo blijven. En ze vinden het toch maar al te prettig dat NL-ers ze niet verstaan.
Hele tijd nederlands praten en zodra er een NL-er in de buurt gaat de taalknop om.
Plus als je in de rij van de supermarkt staat kunnen ze imo gewoon nederlands praten hoor, niet dat het me boeit waar ze het over hebben :)

Zeg niet iedereen, maar wel veel.

RichardV zei:
Hmm deels waar.
Maar vergeet ook niet dat een groot deel van de allochtone mannen naar 10 jaar h**ren en snoeren in NL een vrouwtje ophalen uit het geboorteland (die dus geen woord NL) spreekt. Kinderen worden dus weer 2 talig opgevoed en blijven lekker de cirkel rondmaken.
Plus spreiding? Ze trekken toch naar elkaar toe. Was vroeger al, en zal zo blijven. En ze vinden het toch maar al te prettig dat NL-ers ze niet verstaan.
Hele tijd nederlands praten en zodra er een NL-er in de buurt gaat de taalknop om.
Plus als je in de rij van de supermarkt staat kunnen ze imo gewoon nederlands praten hoor, niet dat het me boeit waar ze het over hebben :)

Zeg niet iedereen, maar wel veel.

Je hebt gelijk ze trekken vaak naar elkaar toe, maar aan de andere kant werken sommige autochtonen hier ook aan mee. Als er teveel buitenlanders in de buurt komen wonen dan verhuizen ze en je raadt het...die huizen worden ook weer gekocht door allochtonen. Resultaat? Een buurt vol allochtonen.

Wat mij betreft mag de regering zich hier mee bemoeien en iedereen zoveel mogelijk spreiden.

• Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
Nah zelda toch? Ik heb betere conclusies van je gehoord.
Als de media eens laat zien dat er ook allochtonen zijn die WEL werken, daar moet je eens aan denken. Kerel, allochtonen kunnen zeggen wat ze willen zodra ze wat zeggen wat negatief is, DAT wordt dan wel op geschreven. Je moet lezen wat er NIET staat.

Alsof de media zo'n vertekend beeld scheppen. Laten de media niet zien dat allochtonen werken? De helft van de nieuwslezers van het Journaal is verdomme allochtoon!! :roflol: Allemaal positieve discriminatie overigens, dat kan ik je op een briefje geven.

Het is gewoon een uitvlucht om de media de schuld te geven omdat ze mensen confronteren met de waarheid. Don't blame the messenger.

Ik heb al eerder gezegd dat ik het ontzettend jammer vind voor de allochs die hun best doen maar niet aan de bak komen door de slechte reputatie die kleurlingen hebben, maar dat is nu even niet het punt. Het punt is dat de schuld uiteindelijk weer wordt gegeven aan de autochtonen, terwijl dat de enigen zijn die überhaubt zoeken naar een oplossing.

Het is eigenlijk gewoon lachwekkend dat die mensen er zo van overtuigd zijn dat het allemaal komt door die gemene discriminerende blanke boeman, terwijl zovelen hun school niet hebben afgemaakt en voor het criminele pad kiezen. Alleen jammer dat sommigen die frustraties vertalen in nog meer geweld en ander primitief gedrag.

Corazon zei:
Je hebt gelijk ze trekken vaak naar elkaar toe, maar aan de andere kant werken sommige autochtonen hier ook aan mee. Als er teveel buitenlanders in de buurt komen wonen dan verhuizen ze en je raadt het...die huizen worden ook weer gekocht door allochtonen. Resultaat? Een buurt vol allochtonen.

Wat mij betreft mag de regering zich hier mee bemoeien en iedereen zoveel mogelijk spreiden.

Hmm het woord kopen zal dan niet goed zijn. Ik ga echt niet verhuizen als er een buitenlander naast me woont.
Meeste alochtonen kopen haast niet.
Maar idd in de huursectoren doen de gemeentes het zeker niet slim. Daaarom is het ook van belang om in de plannen van nieuwbouwprojecten huur en koop te blijven verdelen!

Zelda zei:
Alsof de media zo'n vertekend beeld scheppen. Laten de media niet zien dat allochtonen werken? De helft van de nieuwslezers van het Journaal is verdomme allochtoon!! :roflol: Allemaal positieve discriminatie overigens, dat kan ik je op een briefje geven.

Het is gewoon een uitvlucht om de media de schuld te geven omdat ze mensen confronteren met de waarheid. Don't blame the messenger.

Ik heb al eerder gezegd dat ik het ontzettend jammer vind voor de allochs die hun best doen maar niet aan de bak komen door de slechte reputatie die kleurlingen hebben, maar dat is nu even niet het punt. Het punt is dat de schuld uiteindelijk weer wordt gegeven aan de autochtonen, terwijl dat de enigen zijn die überhaubt zoeken naar een oplossing.

Het is eigenlijk gewoon lachwekkend dat die mensen er zo van overtuigd zijn dat het allemaal komt door die gemene discriminerende blanke boeman, terwijl zovelen hun school niet hebben afgemaakt en voor het criminele pad kiezen. Alleen jammer dat sommigen die frustraties vertalen in nog meer geweld en ander primitief gedrag.

Nee, het is absoluut geen uitvlucht, zo simpel ligt het niet.

Dat allochtonen elkaar opzoeken is aan de ene kant best te verklaren. Kijk de nederlanders die naar spanje op vakantie gaan, die zoeken elkaar ook op. Het perfecte voorbeeld dat soort, soort zoekt.

En ik geef de media niet de schuld, maar de media belicht het verkeerde deel. Hierdoor krijgen mensen snel de indruk dat alles slecht is. Terwijl dit niet zo is.
Als deze allochtonen niet werken... tja en dan? Denk je dat dat hun hele leven zo blijft? Op een dag komen ze er achter dat 750 euro aan een uitkering niet voldoende is. Ze komen heus wel aan de bak.

En het is ook niet zo dat alles te wijten is aan de "blanke boeman", het is gewoon een circel. One blames the other.

Als ze het criminele pad kiezen.. kerel, zeg eens eerlijk, dan ligt het toch er voor de hand dat de straffen te laag zijn. Bekijk het geheel eens. Ooit het vak bedrijfsprocessen gehad? Kan ik je een goed voorbeeld geven.

Binnen een bedrijf heb je verschillende processen, verschillende ketens. Jij kijkt naar EEN process, terwijl dit hele verhaal om verschillende processen draait. Het een zal niet lukken zonder het ander. En om deze processen op gang te krijgen heb je een Trigger nodig. Nou wat kan in dit geval, van de werkloze en criminele allochtoon een trigger zijn om het slechte pad op te gaan?
- een achterstand buurt?
- ouders die geen nederlands kunnen en een uitkerin hebben?
- niet geaccepteerd worden in de maatschappij?
- verkeerde vrienden kring?
- wetend dat je iets mag doen wat tegen de wet is, en er nog mee weg kunnen komen ook?
- opgepakt worden, een straf krijgen van 1 jaar, en dan playstationen op je cel?
- er zijn vast nog veel meer triggers...

Maar zo kan je zien dat het niet alleen aan die allochtoon hoeft te liggen.

Daarnaast is de regering medeschuldig. Niet dat ik de regering graag de schuld wil geven maar kijk:
- ze hebben het vanaf het begin verkeerd aangepakt qua integratie. Ze hadden denk ik niet verwacht dat het zo zou gaan.
- ze hebben de mensen meer een plek toegewezen om dicht bij elkaar te wonen
- scholing om te integreren was vroeger niet gratis. Waar zou jij voor kiezen? Eenv reemde taal te leren of geld sparen voor je kinderne om naar school te kunnen, of om eten te kunnen kopen.

Ik weet dat de nederlandse bevolking niet schuldig is aan het feit dat sommige allochtonen het criminele pad kiezen, maar ik weet ook dat die criminele allochtoon niet volledig schuld heeft. Het ligt dus puur aan de omgevingsfactoren. Stop die allochtoon met zijn gezin in een rijke buurt.. als hij geaccepteerd wordt door de rijke buurt, dan zal je een wereld van verschil zien. En hierbij speelt groepsgedrag een HELE grote rol. Ali laat zich opfokken door mohammed omdat mohammed zegt dat ali geen echte mocro is als hij die tas niet steelt...

En in het nieuws bericht staat:
Zelda zei:
Het aantal allochtonen met een vaste baan of een eigen bedrijf is de afgelopen tien jaar echter fors gestegen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit twee onderzoeken in de vijftig grootste gemeentes door het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

We hebben het hier dus niet over jochies van 16 jaar. Verderop in het bericht staat dat allochtone jongeren het nog moeilijker hebben. 40% is werkloos en zit thuis. Maar, er wordt hier niet gerept over opleidingen die ze doen. Wat als ze hbo doen? Ik doe ook hbo, vorig jaar kon ik niet werken omdat ik het zo druk had. Daarnaast was mijn studiefinanciering dermate hoog dat het niet nodig was om te werken. Mijn moeder heeft een uitkering, ze zit in de WAO, en mijn vader woont in Kroatie.. Er is dus maar 1 inkomen. Ik vul dat af en toe aan als mijn moeder niet genoeg heeft dan krijgt ze wat geld van mij zodat we samen die rekeningen kunnen betalen.

Wil je een gedeelte van mijn CV trouwens even zien?:
Werkervaring:
Tempo-Team Doetinchem (2001)
- Printing Partners (Productiewerk)

Capac Inhouse Services Doetinchem (2001)
- Bakkerij wiltink (lopende band)
- Imko B.V. (Productiewerk)

Randstad Doetinchem (2002)
- Avico-Kloosterboer Verpakkingen B.V. (Productiewerk)
- Mervo-Products B.V. (Productiewerk)

ALLEMAAL productie werk, ik heb nooit ander werk aangeboden gekregen. Hier heb jij je antwoord dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt. Kerel ik doe HBO, en ik krijg productie werk?? Maar ik nam er maar genoegen mee, liever wel werken dan niet werken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven