- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lauw zei:Goede post Zelda.
Wat ik me trouwens afvraag: mensen nemen beslissingen op basis van ervaring. Dus als een ondernemer besluit geen allochtoon aan te nemen waar ligt dat aan? Aan zijn eigen negatieve ervaring, ligt het aan de media? Of is het gewoon ouderwetse vreemdelingenangst?
RubenSossa zei:![]()
Allochtonen hebben net zoveel kans op een baan dan autochtonen! Wanneer ze correct Nederlands spreken, zich fatsoenlijk kunnen gedragen en een bepaalde opleiding hebben gedaan dan is er GEEN probleem!
Maarja, dat zijn natuurlijk veel te veel eisen die je dan van je mede-landgenoten stelt..
En hou idd eens op met dat gejammer en dat medelijden! Make's me sick!![]()
DBC01 zei:Extra geld vier steden voor Marokkaanse jongeren
DEN HAAG - De vier grote steden mogen de komende twee jaar 5 miljoen euro extra verdelen waarmee ze maatregelen kunnen nemen om Marokkaanse jongeren op het rechte pad te houden. De jaren daarna krijgen ze van het Rijk structureel 6 miljoen euro voor dit doel.
Dat heeft minister Donner van Justitie onlangs aan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht laten weten. Het ministerie heeft dat dinsdag naar buiten gebracht.
Crimineel gedrag
Aanleiding voor het extra geld is de relatief hoge mate van crimineel gedrag onder de Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst. Donner noemt dit een "hardnekkig en persistent probleem, dat wordt beïnvloed door enerzijds sociaal-economische factoren van een deel van de populatie en anderzijds door culturele factoren."
Volgens de bewindsman is een opeenhoping van problemen ontstaan die zich voordoet in delen van de grote steden. Hij wil dat de steden een bestuurlijke en strafrechtelijke aanpak in gang zetten.
Veelplegersbeleid
Het is een aanvulling op het veelplegersbeleid dat de afgelopen jaren in gang is gezet, waarbij criminelen die vaker in de fout gaan sneller en intensiever worden aangepakt.
Samen met de hoofdofficieren van justitie moeten de gemeenten maatwerk gaan bedenken voor de Marokaanse jongeren. Ook moeten volgens hem nadrukkelijk de Marokkaanse gemeenschap en buurten bij de plannen worden betrokken.
Het extra geld wordt verdeeld op basis van het aantal Marokkaanse inwoners van 12 tot 24 jaar per stad. Amsterdam krijgt met 2 miljoen euro verreweg het grootste deel van het geld (44 procent). Rotterdam krijgt ruim 1 miljoen, Den Haag 750.000 en Utrecht 690.000 euro.
Prestatieafspraken
Donner wil dat de grote steden aanvullende prestatieafspraken met het Rijk over de besteding van het extra geld. Ook worden de effecten gemonitord.
NU.nl
Zolang er nog steeds tomeloos veel geld wordt gestoken in het begeleiden van jonge allochtonen op halfzachte manier, die het als een kroon op hun wandaden zien om zo 'aangepakt', heb ik nergens medelijden mee.
Wat mij wel steekt is dat de allochtoon die laat zien dat het anders kan, géén subsidie, geen hulp en dus géén baan krijgt.
Raar trouwens dat er -wederom- in dit zoveelste nieuwsbericht alléén geld gaat naar Marokkaanse jongeren, andere groepen blijven buiten beeld. Zou het dan toch waar zij wat zovelen hier liever in de doofpot zien verdwijnen?
DBC01 zei:
Je discrimineert nogeens een fiks aantal Marokkanen trouwens.
Want de herriemakers in Spanje, Frankrijk, Belgie, Nederland etc etc etc zijn vaak géén Marokkanen maar Berbers. En dát is weer een ander verhaal.
Stop een Berber in een vliegtuig naar Casablanca en hij wordt er niet blijer van. Te verstedelijkt en teveel controle van de geheime politie die uitstekend werk doet en altijd op zoek is naar criminele en terroristische uitwassen.
Mensen als Samir A. zijn niet bekeerd in Marokko, daar krijg je de kans niet voor met zoveel geheime politie. Er zijn trouwens maar 2 gebiedsdelen ter wereld waar Burka's worden gedragen: In de meest extreme landen als Iran, Iraq en....het vrije west-Europa waaronder Nederland!
Ik dwaal af.
![]()
DBC01 zei:Omdat er in de Marokkaanse cultuur een gedachtegang heerst die weleens vaker uiteengezet is. Interessante manier van denken trouwens. Die denkwijze is dat alles wat er in een gemeenschap gebeurt, in de eigen gemeenschap dus, gepleegd door één der eigen mensen, altijd met óf de mantel der liefde óf zwijgzaamheid wordt bedekt/opgelost.
Voorbeeld: Als er een jonge Marokkaan overlijdt ten gevolge van een criminele daad (zoals met met Germaine C. die de dader van haar tasjesroof klem reed) zal er geen Marokkaan zijn die zal toegeven dat de overledene het aan zichzelf te danken heeft, slechts goede zaken worden over hem verteld.
Een leuk Marokkaans gezegde is dat als een melkfles gevuld is met whiskey, er gewoon MELK in de fles zit, snappie![]()
Dani zei:Mijn ervaring is helaas anders. Mijn opdrachtgevers zijn tot nu toe allemaal afgehaakt zodra ze bij voornaam 'Abduhlla' of 'Ali' zagen staan. En dan heb ik het over goed opgeleide jongens. De reden: 'ja toch een ander soort volk heh'. Dan kun je lullen als brugman maar winnen kun je het niet. Is mij iig nooit gelukt.
Natuurlijk wordt er gediscrimineerd door werkgevers. De vraag is of er gediscrimineerd wordt op basis van racisme of puur uit economisch oogpunt.axestream zei:Ik vind het trouwens grappig dat men hier beweert dat er niet of nauwelijks gediscrimineert wordt door werkgevers.
dj_phreak zei:Natuurlijk wordt er gediscrimineerd door werkgevers. De vraag is of er gediscrimineerd wordt op basis van racisme of puur uit economisch oogpunt.
axestream zei:Ik vind het trouwens grappig dat men hier beweert dat er niet of nauwelijks gediscrimineert wordt door werkgevers. Kijk hier eens naar de reacties en zie wat men vind van zgn. "allochtonen". Dan kom je mij niet wijsmaken dat er geen werkgevers zijn die er precies hetzelfde over denken.
Helaas is discriminatie niet iets wat je even simpel met een paar grafieken kunt aantonen dus blijft het altijd in de sfeer van "het zal wel in hun hoofd zitten".
Zelda zei:De oplossing: laat zien dat er genoeg allochtonen zijn die wél hard willen werken en wat kunnen. Dat is wat helpt, niet lopen jammeren dat je gediscrimineerd wordt.

spiertje16 zei:soms sagefrancis als ik jouw post lees krijg ik echt het gevoel van dat je echt veel woede in je hebt

Homer17 zei:Yeah right, als je burka's bedoelt in de zin van :
![]()
dan heb je het gruwelijk mis, aangezien daar níemand mee loopt... En het heeft niet eens iets met de Islam te maken als ik een aantal imams in Iran mag geloven, meer iets wat de Arabieren erin gebracht hebben.
Welkom in het Nederland van 2006 Homer! 
De Chinezen bijvoorbeeld die hier geboren zijn studeren/werken anders net zo hard als hun ouders die hier heen geemigreerd zijn.SageFrancis zei:Dutchvince: De reden dat die mensen hier willen werken is omdat hun lonen in eigenlanden zo F*CKING laag zijn... allochtonen die hier geboren zijn weten niet beter en worden verwend.
Zelda zei:Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen. Hier gaat het niet om discriminatie, maar een rationele beslissing op grond van feitelijke informatie.
- Een discotheek die alleen maar sterke kerels als portiers inhuurt discrimineert toch ook geen oude omatjes omdat die niet worden aangenomen?
- De playboy neemt zet ook alleen maar vrouwen op de cover, discrimineren ze daarom mannen?
De zogenaamd gediscrimineerde bevolkingsgroepen worden niet aangenomen omdat ze volgens de cijfers meer kans hebben om achteraf niet geschikt te blijken. Net als de omatjes in de disco en de mannen in playboy. Heeft niks met discriminatie te maken.
Lauw zei:Goede post Zelda.
Wat ik me trouwens afvraag: mensen nemen beslissingen op basis van ervaring. Dus als een ondernemer besluit geen allochtoon aan te nemen waar ligt dat aan? Aan zijn eigen negatieve ervaring, ligt het aan de media? Of is het gewoon ouderwetse vreemdelingenangst?