Fitness Seller

Dreiging rellen door hoge werkloosheid allochtonen

Goede post Zelda. :thumb:

Wat ik me trouwens afvraag: mensen nemen beslissingen op basis van ervaring. Dus als een ondernemer besluit geen allochtoon aan te nemen waar ligt dat aan? Aan zijn eigen negatieve ervaring, ligt het aan de media? Of is het gewoon ouderwetse vreemdelingenangst?

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:

Wat ik me trouwens afvraag: mensen nemen beslissingen op basis van ervaring. Dus als een ondernemer besluit geen allochtoon aan te nemen waar ligt dat aan? Aan zijn eigen negatieve ervaring, ligt het aan de media? Of is het gewoon ouderwetse vreemdelingenangst?

Het ligt denk ik aan zijn eigen negatieve ervaring, én aan wat hij in z'n omgeving ziet, oa via de media. Maar ik denk niet dat de media het beeld vertkenen, wat je vaak hoort. Ik studeer toevallig zelf communicatiewetenschap en ik heb nog nooit een onderzoek gezien dat bewijst dat de media het allochtonenprobleem erger maken dan het is. De cijfers bevestigen immers ook wat je in de media hoort en ziet.

Neem als voorbeeld het programma opsporing verzocht, daar is het bijna een uitzondering als de dader géén lichtgetinte huidskleur heeft. En het lijkt me toch sterk dat ze daar expres alleen misdaden door buitenlanders behandelen. En waarom zouden ze ook? De publieke omroep is links genoeg om eerder juist alleen blanke misdadigers te laten zien.

toch zelda moet ik je daar tegen spreken

de media zorgt voor mening vorming en dit is iets wat vrij bekend is ( kijk naar het verleden )

edit--

enkele voorbeelden zijn

pim fortuiijn die door de buitenlandese media word neergezet als hitler fannaat terwijl hij zelf homo is!

en natuurlijk door meer en meer te berichten over slechte zaken als inbraken krijgen mensen de indruk dat het steeds erger word!

maar met meer mensen op deze aarde zijn inbraken natuurlijk ook hoger omdat het % inbraken mss wel het zelfde is maar het % mensen dus meer is!

Laatst bewerkt:
Ik las 't vanmorgen ook in ik meen de telegraaf, erg verontrustend.

RubenSossa zei:
:stupid:

Allochtonen hebben net zoveel kans op een baan dan autochtonen! Wanneer ze correct Nederlands spreken, zich fatsoenlijk kunnen gedragen en een bepaalde opleiding hebben gedaan dan is er GEEN probleem!

Maarja, dat zijn natuurlijk veel te veel eisen die je dan van je mede-landgenoten stelt..

En hou idd eens op met dat gejammer en dat medelijden! Make's me sick! :kots:

vraag me af wat de bron voor deze stelling is

DBC01 zei:
Extra geld vier steden voor Marokkaanse jongeren

DEN HAAG - De vier grote steden mogen de komende twee jaar 5 miljoen euro extra verdelen waarmee ze maatregelen kunnen nemen om Marokkaanse jongeren op het rechte pad te houden. De jaren daarna krijgen ze van het Rijk structureel 6 miljoen euro voor dit doel.

Dat heeft minister Donner van Justitie onlangs aan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht laten weten. Het ministerie heeft dat dinsdag naar buiten gebracht.

Crimineel gedrag

Aanleiding voor het extra geld is de relatief hoge mate van crimineel gedrag onder de Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst. Donner noemt dit een "hardnekkig en persistent probleem, dat wordt beïnvloed door enerzijds sociaal-economische factoren van een deel van de populatie en anderzijds door culturele factoren."

Volgens de bewindsman is een opeenhoping van problemen ontstaan die zich voordoet in delen van de grote steden. Hij wil dat de steden een bestuurlijke en strafrechtelijke aanpak in gang zetten.

Veelplegersbeleid

Het is een aanvulling op het veelplegersbeleid dat de afgelopen jaren in gang is gezet, waarbij criminelen die vaker in de fout gaan sneller en intensiever worden aangepakt.

Samen met de hoofdofficieren van justitie moeten de gemeenten maatwerk gaan bedenken voor de Marokaanse jongeren. Ook moeten volgens hem nadrukkelijk de Marokkaanse gemeenschap en buurten bij de plannen worden betrokken.

Het extra geld wordt verdeeld op basis van het aantal Marokkaanse inwoners van 12 tot 24 jaar per stad. Amsterdam krijgt met 2 miljoen euro verreweg het grootste deel van het geld (44 procent). Rotterdam krijgt ruim 1 miljoen, Den Haag 750.000 en Utrecht 690.000 euro.

Prestatieafspraken

Donner wil dat de grote steden aanvullende prestatieafspraken met het Rijk over de besteding van het extra geld. Ook worden de effecten gemonitord.

NU.nl

Zolang er nog steeds tomeloos veel geld wordt gestoken in het begeleiden van jonge allochtonen op halfzachte manier, die het als een kroon op hun wandaden zien om zo 'aangepakt', heb ik nergens medelijden mee.

Wat mij wel steekt is dat de allochtoon die laat zien dat het anders kan, géén subsidie, geen hulp en dus géén baan krijgt.

Raar trouwens dat er -wederom- in dit zoveelste nieuwsbericht alléén geld gaat naar Marokkaanse jongeren, andere groepen blijven buiten beeld. Zou het dan toch waar zij wat zovelen hier liever in de doofpot zien verdwijnen?

mij ook heel erg

DBC01 zei:
:D

Je discrimineert nogeens een fiks aantal Marokkanen trouwens.
Want de herriemakers in Spanje, Frankrijk, Belgie, Nederland etc etc etc zijn vaak géén Marokkanen maar Berbers. En dát is weer een ander verhaal.
Stop een Berber in een vliegtuig naar Casablanca en hij wordt er niet blijer van. Te verstedelijkt en teveel controle van de geheime politie die uitstekend werk doet en altijd op zoek is naar criminele en terroristische uitwassen.

Mensen als Samir A. zijn niet bekeerd in Marokko, daar krijg je de kans niet voor met zoveel geheime politie. Er zijn trouwens maar 2 gebiedsdelen ter wereld waar Burka's worden gedragen: In de meest extreme landen als Iran, Iraq en....het vrije west-Europa waaronder Nederland! :D

Ik dwaal af.

:hello:

Yeah right, als je burka's bedoelt in de zin van :

_1573897_011002islam150.jpg

dan heb je het gruwelijk mis, aangezien daar níemand mee loopt... En het heeft niet eens iets met de Islam te maken als ik een aantal imams in Iran mag geloven, meer iets wat de Arabieren erin gebracht hebben.

DBC01 zei:
Omdat er in de Marokkaanse cultuur een gedachtegang heerst die weleens vaker uiteengezet is. Interessante manier van denken trouwens. Die denkwijze is dat alles wat er in een gemeenschap gebeurt, in de eigen gemeenschap dus, gepleegd door één der eigen mensen, altijd met óf de mantel der liefde óf zwijgzaamheid wordt bedekt/opgelost.

Voorbeeld: Als er een jonge Marokkaan overlijdt ten gevolge van een criminele daad (zoals met met Germaine C. die de dader van haar tasjesroof klem reed) zal er geen Marokkaan zijn die zal toegeven dat de overledene het aan zichzelf te danken heeft, slechts goede zaken worden over hem verteld.

Een leuk Marokkaans gezegde is dat als een melkfles gevuld is met whiskey, er gewoon MELK in de fles zit, snappie ;)

daar heb je het fout
het is eerder wie durft ze aan te spreken
jij als beveiliger dbc weet zelf wel hoe moeilijk dat soort mensen in je omgang zijn
als je hun op de een of andere manier aanspreekt maken ze je zo erg belachelijk dat je denk **** it

Dani zei:
Mijn ervaring is helaas anders. Mijn opdrachtgevers zijn tot nu toe allemaal afgehaakt zodra ze bij voornaam 'Abduhlla' of 'Ali' zagen staan. En dan heb ik het over goed opgeleide jongens. De reden: 'ja toch een ander soort volk heh'. Dan kun je lullen als brugman maar winnen kun je het niet. Is mij iig nooit gelukt.

Ik vind het trouwens grappig dat men hier beweert dat er niet of nauwelijks gediscrimineert wordt door werkgevers. Kijk hier eens naar de reacties en zie wat men vind van zgn. "allochtonen". Dan kom je mij niet wijsmaken dat er geen werkgevers zijn die er precies hetzelfde over denken.

Helaas is discriminatie niet iets wat je even simpel met een paar grafieken kunt aantonen dus blijft het altijd in de sfeer van "het zal wel in hun hoofd zitten".

axestream zei:
Ik vind het trouwens grappig dat men hier beweert dat er niet of nauwelijks gediscrimineert wordt door werkgevers.
Natuurlijk wordt er gediscrimineerd door werkgevers. De vraag is of er gediscrimineerd wordt op basis van racisme of puur uit economisch oogpunt.

dj_phreak zei:
Natuurlijk wordt er gediscrimineerd door werkgevers. De vraag is of er gediscrimineerd wordt op basis van racisme of puur uit economisch oogpunt.

Over discriminatie in de zin van "onderscheid maken" heb ik het hier natuurlijk niet.

axestream zei:
Ik vind het trouwens grappig dat men hier beweert dat er niet of nauwelijks gediscrimineert wordt door werkgevers. Kijk hier eens naar de reacties en zie wat men vind van zgn. "allochtonen". Dan kom je mij niet wijsmaken dat er geen werkgevers zijn die er precies hetzelfde over denken.

Helaas is discriminatie niet iets wat je even simpel met een paar grafieken kunt aantonen dus blijft het altijd in de sfeer van "het zal wel in hun hoofd zitten".

Jah nou ja die discriminatie die jij aan geeft is gewoon een logisch gevolg van tal van slechte ervaringen met allochtonen. Dat is gewoon conditioneren. Nadat je 10x een slechte ervaring met buitenlanders hebt en vrijwel geen goede dan lijkt het me vrij logisch dat je een stereotype van bv een morokkaan vormt. Dit beeld wordt dan ook nog eens elke week bevestigd.

Ketting reactie. Wie is de gebeten hond? Wie is er schuldig?

Baas:"Ik neem geen allochtoon aan, ze komen altijd te laat en stelen"
Marokkaan:"Ik ga niet solliciteren omdat ik toch niet word aan genomen"

Dutchvince: De reden dat die mensen hier willen werken is omdat hun lonen in eigenlanden zo F*CKING laag zijn... allochtonen die hier geboren zijn weten niet beter en worden verwend.

Daarnaast, ik geloof dat het voornamelijk allochtonen in de randstad zijn.

Iedereen kent het verhaal van: Gister ging ik bellen om een stage plek te krijgen, zodra ik mijn naam zei was er opeens geen plaats. Ik heb 15 brieven gestuurd. Niemand had plek. Toen liet ik mijn vriendin bellen die zich voordeed als een student die opzoek was naar een stage plek. Wat gebeurde er? Ze mocht op gesprek komen.

Nou, deze situaties... ik heb mad respect voor alle mensen die WEL proberen en wel die k*t k*t K*T K*T GIERIGE K*T barriere van nederlander-allochtoon willen doorbreken.

F*ck k*t criminele allochtonen en f*ck k*t criminele nederlanders. Een pot nat.

Zelda zei:
De oplossing: laat zien dat er genoeg allochtonen zijn die wél hard willen werken en wat kunnen. Dat is wat helpt, niet lopen jammeren dat je gediscrimineerd wordt.

Nah zelda toch? Ik heb betere conclusies van je gehoord.
Als de media eens laat zien dat er ook allochtonen zijn die WEL werken, daar moet je eens aan denken. Kerel, allochtonen kunnen zeggen wat ze willen zodra ze wat zeggen wat negatief is, DAT wordt dan wel op geschreven. Je moet lezen wat er NIET staat.

En die discriminatie is er zeker wel, het probleem is dan alleen dat de een zich meteen erbij neerlegt en de ander doorvecht.
Same goes for me, ik heb schijt, als iemand mij niet aan neemt, dan zoek ik wel een ander. Netzolang tot ik er een vind. Hierdoor word ik geen "man" of een "nederlander". Hierdoor word ik een voorbeeld voor andere mensen die dan denken hmm, als hij het kan dan kan ik het helemaal. Doorzetters is wat deze maatschappij nodig heeft.

Die allochtonen waarover ik altijd iets lees of hoor.. van die pimpjes met scooters enzo.. shit die heb je hier in het oosten van nederland absoluut niet. Ik geloof dat de randstad echt fuuked is.

En aan de andere kant; ik denk dat sommige mensen eens moesten weten hoe het voelt om zo behandelt te worden. Het gaat niet alleen om werk. Het gaat om het geheel. Het voelt echt K*T, meesten snappen niet dat je buitenlander bent in nederland en buitenlander bent in land van herkomst, want je woont in nederland dus ben je een "nederlander".

Je kan het woordje allochtoon ook vervangen door 40+. Dan heb je bijna het zelfde verhaaltje.

Wat een frustratie, ben blij dat dat er eindelijk uit is. :D

Laatst bewerkt:
soms sagefrancis als ik jouw post lees krijg ik echt het gevoel van dat je echt veel woede in je hebt

spiertje16 zei:
soms sagefrancis als ik jouw post lees krijg ik echt het gevoel van dat je echt veel woede in je hebt

HAhaahaahah nee maar ik word zo ziek van dat "blind staren op iets wat er niet is". Dit hele topic gaat weer nergens over, en er gaat gebasht worden op allochtonen. ALLE allochtonen, en dan krijgen we weer gezeik en vervolgens komt er een slotje op.
We weten nu wel dat ALLE allochtonen werkloos zijn. Gebruik de zoekfunctie eens, en zoek op het woordje allochtoon. Dit is een topic wat al 100x besproken is.

Sommige mensen houden het alleen bij de negatieve ervaring. Nou, so be it. Post dan niet want mensen ergeren zich alleen maar aan dat negatieve gedoe. Ben je anti allochtoon, have fun. Drink er een!

Maar sommige mensen weten dan ook daadwerkelijk niet wat ze typen. Net wta ik zei: lees eens in het bericht wat er NIET staat.

Het is omgekeerde liefde bij mij :D

Homer17 zei:
Yeah right, als je burka's bedoelt in de zin van :

dan heb je het gruwelijk mis, aangezien daar níemand mee loopt... En het heeft niet eens iets met de Islam te maken als ik een aantal imams in Iran mag geloven, meer iets wat de Arabieren erin gebracht hebben.

Hahahahahahahaha! :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Uit welk boerendorp kom jij kluns!

Kom es kijken in Utrecht en Amsterdam, er lopen er genóeg zo bij:

Én zo:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:hello: Welkom in het Nederland van 2006 Homer! :)

Het aanpassen en plaatsen van deze post duurde maar liefst 7 minuten.

SageFrancis zei:
Dutchvince: De reden dat die mensen hier willen werken is omdat hun lonen in eigenlanden zo F*CKING laag zijn... allochtonen die hier geboren zijn weten niet beter en worden verwend.
De Chinezen bijvoorbeeld die hier geboren zijn studeren/werken anders net zo hard als hun ouders die hier heen geemigreerd zijn.

Via mijn werk ook genoeg Iraanse, Marokkaanse en Turkese vrouwen tegen gekomen met een goede baan. Opvallend vaak vrouwen dus, minder vaak mannen tegen gekomen met een goede baan.

Zolang ze maar werken en studeren vind ik het OK. Als ze rellen mogen ze wat mij betreft oprotten maar dat geldt wat mij betreft ook voor blanken die rellen...

Zelda zei:
Discrimineren betekent personen op grond van ras, levensovertuiging of een ander kenmerk iemand anders behandelen. Hier gaat het niet om discriminatie, maar een rationele beslissing op grond van feitelijke informatie.

- Een discotheek die alleen maar sterke kerels als portiers inhuurt discrimineert toch ook geen oude omatjes omdat die niet worden aangenomen?

- De playboy neemt zet ook alleen maar vrouwen op de cover, discrimineren ze daarom mannen?

De zogenaamd gediscrimineerde bevolkingsgroepen worden niet aangenomen omdat ze volgens de cijfers meer kans hebben om achteraf niet geschikt te blijken. Net als de omatjes in de disco en de mannen in playboy. Heeft niks met discriminatie te maken.

hahaha wat een slechte vergelijking zeg. Omaatjes hebben in de verste verte niet de gewenste eigenschappen/kenmerken die nodig zijn om als portier dienst te doen. Kortom ze voldoen gewoon niet aan de kwalificaties die er gesteld worden. Allochtonen worden vaak bij voorbaat vaak niet uitgenodigd, omdat men een bepaald beeld heeft. Niet omdat zij niet aan de kwalificaties voldoen.

Ik weet dit trouwens uit eerste hand, omdat ik zelf een lastige achternaam heb. Iedereen zit vol vooroordelen,de media en wellicht een slechte ervaring maken deze alleen maar sterker.
Jammer dat er zo veel gegeneraliseerd wordt en er zoveel aandacht besteed wordt. Dit heeft eerder een averechts effect; het begint zowaar een beetje te lijken op een self-fullfilling prophecy.
Als er in de media nu eens vooral de positieve kanten uitgelicht worden, kan dit dienen als voorbeeld voor diegenen die zorgen voor deze vooroordelen.

Op mijn universiteit zitten zoooveel allochtonen en op de andere universiteiten en hogescholen hier in a'dam ook, waarvan heel veel marokanen. Maar als de gemiddelde nederlander aan een marokaan denkt, komt er toch direct het beeld van de rellende werkeloze stelende jongeman, die geen respect heeft voor westerse normen waarden.
Ik begrijp wel waar het vandaan komt, maar kijk eens wat verder.

Dan blijft het nog een kwestie van simpele wiskunde. Vooral in deze tijd. Je kunt legio mensen krijgen, allochtonen en autochtonen. Ook erg veel goede mensen, je hebt ruim de keus. De kans dat je bij een willekeurige allochtoon problemen krijgt is groter dan bij een willekeurige autochtoon. Dit zijn trouwens niet alleen problemen die bij de allochtoon zelf liggen of bij de werkgever, maar als jij weet dat een allochtoon iets minder goed aardt bij werknemers, klanten etc, dan kies je toch voor een autochtoon? Het gaat om het geld, werknemers en externe contacten moeten tevreden zijn. Je kunt de moraalridder uithangen, een goeie turk selecteren maar uiteindelijk kost het je geld omdat er altijd mensen in je bedrijfsomgeving zullen zijn die het niet pikken, hoe slecht ook.

Lauw zei:

Ik denk persoonlijk aan een combinatie van alle 3. Xenofobie is de mens nou eenmaal eigen en in grote delen van Nederland zijn mensen met een andere cultuur, voor de gemiddelde nederlander, toch een beetje een ver-van-mn-bed-show. Denk wel dat de media er trouwens een grote rol in speelt bij deze beeldvorming.

Terug
Naar boven