AndroidHealthClinic

Dringend tips nodig voor Bulkschema!!!!

bulkschema

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
56kg
Yoo sporters,
Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum plaats en vraag me af of ik er iets aan zal hebben maar dit is mijn probleem. Sinds twee drie maanden sport ik weer intensief: maandag fitness, dinsdag kickboks, woensdag fitness, donderdag eventueel fitness, vrijdag eventueel fitness, zaterdag eventueel en zondag eventueel. Met eventueel bedoel ik dat ik waarschijnlijk ga fitnessen tenzij er iets tussenkomt als werk, meiden, school of brak zijn.
Nu veel met andere sporters gepraat te hebben is mijn conclusie dat ik dus moet aankomen. Nog meer gepraat erover en een hele hoop opgezocht. Voor ik mijn bulkschema geef en jullie hem mogen bekritiseren tot die perfect is, wat ik wel graag wil :) geef ik nog wat gegevens over mij zelf:
17 jaar oud, 173cm, 56 kg en net uitgerekend via verschillende testjes en formules dat ik ongeveer 2592 calorieen nodig heb per dag ( ik verbrand heel snel calorieen) om aan te komen zal ik dus ongeveer 3000 calorieen per dag nodig hebben lijkt mij? Hier is mijn gemaakte bulkschema:
Maaltijd 1 ( om 8 uur voor ik naar school toe ga)
-2boterhammen pindakaas en twee met kipfilet ( kan soms minder zijn wegens tijdgebrek)
-glas (choco)melk met drie theelepels proteine poeder
-2 visolie pillen

maaltijd 2 ( om elf uur tijdens mijn eerste pauze)
-wat is hier handig om te eten? onder andere een stuk fruit?
-als drinken een pakje met eventueel melk
-paar grote slokken (proteine) water

maaltijd 3 ( om 1 uur tijdens mijn grotere tweede pauze)
-drie boterhammen met verschillend pindakaas en kipfilet)
-drinken het zelfde als vorige pauze
-1 stuk fruit

maaltijd 4 ( tussen drie en vier uur smiddags ligt eraan hoelaat ik uit ben)
-wat is hier handig om te eten, nog een stuk fruit, noodles of een eitje ofzo?
-groot glas melk

Maaltijd 5 (zes uur savonds)
-gewoon wat mijn moeder maakt, over het algemeen eten we erg gevarieerd dus van pasta tot biefstuk tot kip tot vis tot friet op vrijdag haha
- glas melk of water? melk is denk ik wel beter dan neem ik aan?

Maaltijd 6 ( tien tot elf uur savonds)
-bak kwark ( dan kan ik beter geen magere nemen maar gewoon wel met een beetje vet zeker?)
-glas melk met proteine

Dit is wat ik ongeveer voor mezelf in gedachten had. Ik vraag me nu alleen af of dit wel een goed bulk schema is en of ik uberhaupt wel aan de 300 calorieen kom zo...
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik hier nog het beste aan kan veranderen of toevoegen, al jullie tips en opmerkingen zijn welkom want ik fitness nu genoeg alleen ik eet te weinig van het ' goede' en weeg zoiezo ook erg weinig voor een zeventien jarige vind ik zelf.
ik hoor het wel, alvast bedankt voor jullie reacties

Hier ga je de 3000 kals niet mee redden vermoed ik. Bereken de macro's en je zal het zeker weten. Op dit moment zijn je verhoudingen onbekend.

Noten zijn ook bv een goede aanvulling voor in de bulk.

Dit is nooit 3000 kcal.

Probeer 2-3 liter volle melk per dag te drinken (600 kcal per liter = dus 1800)
100 gram cashewnoten (=600 kcal)
Daarnaast nog je rijst, kip, etc (500 kcal ong)

Met 3 kleine dingetjes zit je al op 2900 kcal ongeveer.

Let er wel op dat je meerdere keren per dag moet eten dus niet alleen deze 3 dingen.
Neem er bijv nog 6-8 boterhammen bij met kipfilet, ei, pindakaas etc.

Dit is nooit 3000 kcal.

Probeer 2-3 liter volle melk per dag te drinken (600 kcal per liter = dus 1800)
100 gram cashewnoten (=600 kcal)
Daarnaast nog je rijst, kip, etc (500 kcal ong)

Met 3 kleine dingetjes zit je al op 2900 kcal ongeveer.

Let er wel op dat je meerdere keren per dag moet eten dus niet alleen deze 3 dingen.
Neem er bijv nog 6-8 boterhammen bij met kipfilet, ei, pindakaas etc.

Dit

Alleen 2-3 l melk is onnodig haal het uit meerdere bronnen muscle gain = protein requerment voor je lichaam + wat vetten en de carba als overschot

Terug
Naar boven