AndroidHealthClinic

Dumbbell Press vs. Bench Press

bench 14x100kg
dumbbell incline press 15x32 (zwaardere dumbbells zijn er niet)
flyes 15x12 kg

Flyes zijn geen krachtoef. Je moet je concentreren op een goeie stretch en de oef langzaam uitvoeren en de armen slechts lichtjes buigen.

Lijkt me niet het geval, zeker als je dumbbells gebruikt.

machine flyes?
Cable flyes?

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Idd, +1

---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

bench 14x100kg
dumbbell incline press 15x32 (zwaardere dumbbells zijn er niet)
flyes 15x12 kg

Flyes zijn geen krachtoef. Je moet je concentreren op een goeie stretch en de oef langzaam uitvoeren en de armen slechts lichtjes buigen.

Waarom zou je flyes niet explosief kunnen doen? en wat de buiging aangaat, hoe rechter je armen des te belastender de oefening wordt voor de voorkant schouder en biceps (thv origo)

Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste tijd alleen nog maar Dumbbell Press gedaan, die is ook aardig omhoog gegaan (van 8 x 26 naar 8 x 36). De laatste keer dat ik BP deed was het 4x 70 ofzo dus ik ga kijken wat het nu is. Ik heb ook vaak het idee dat ik meer moeite heb met BP dan met DP

Als je een bepaalde oefening niet met regelmaat doet vezwakt de neurale aansturing en gaat je trainingsgewicht dus naar beneden.

Dat is ook de reden dat voor kracht een hogere frequentie vereist is dan voor groei.

Terug
Naar boven