XXL Nutrition

Dumbells opgooien = k*t

Ik incline altijd op het 1e gaatje zeg, is volgens mij 30 graden ongeveer. Hoger spreek ik te veel mijn schouders aan. Met shoulderpress ken ik het probleem wel een beetje en is het 'opgooien' best lastig.

Probeer anders eens vanuit staande naar zittende positie cleanen. Als de dumbbells tegen elkaar drukt gaan je ellebogen iets naar buiten zal je ook niet zo snel gekke bewegingen gaan maken.

Ik heb ze nog nooit aan laten geven..

hoi macb

enkele tips voor u

incline dumbbell press.......hier draait alles om de knieen, gooi je knie zo hoog mogelijk op en met je arm laat je de dumbbell gewoon glijden als het ware.
als dat niet lukt kan je een spotter vragen om de dumbbells aan te geven zo nodig

dumbbell schoulder press...... dit is wat moeilijker dan de incline maar ook hier draait alles om de knieen, knie zo explosief mogelijk naar boven en richting je buik duwen en met je arm geef je een duwtje mee
als dit niet lukt kan je weer een spotter vragen om de dumbbells op de start positie aan te geven

de dumbbell master has spoken

amen

• Topic Starter Topic Starter
lol ciko

Hij kan echt niet lezen die chico... laat staan tips geven..

Bij incline niet vergeten het zitvlak ook schuin te zetten. Dat scheelt een hoop bij het voorslaan;)

Sterkere biceps kweken kan ook helpen!

ik zou zeggen veel oefenen, en een paar keer opgooien als iemand er achter staat. dan kan hij je corrigeren als het mis zou gaan.
Het is gewoon een techniek die je onder de knie moet krijgen, door veel te oefenen denk ik.
En anders vragen of ze je de dumbbell aan willen geven. Ik vind zelf namelijk dat het opgooien van zware dumbbells te veel kracht kost. Kan je beter tijdens je setjes gebruiken.
Succes!

ik zou zeggen veel oefenen, en een paar keer opgooien als iemand er achter staat. dan kan hij je corrigeren als het mis zou gaan.
Het is gewoon een techniek die je onder de knie moet krijgen, door veel te oefenen denk ik.
En anders vragen of ze je de dumbbell aan willen geven. Ik vind zelf namelijk dat het opgooien van zware dumbbells te veel kracht kost. Kan je beter tijdens je setjes gebruiken.
Succes!

kost helemaal geen kracht, het is een kwestie van techniek hoe je het zelf aangeeft

Misschien meer zwaaien:P Dus een aanloopje nemen voor het opgooien :)

Ik zwaai ze altijd en dan liggen ze ter hoogte van me schouders/borst

je moet eens proberen cleanen als je op een banje zit, niet echt veel legdrive he. En 2de probleem is als je je polsen draait, moet de DB meedraaien, terwijl het gewicht bij een BB niet meedraait, want middenste stuk kan los draaien tov het gewicht.

Wat denk je van de cleans rechtstaand te doen en dan op je bankje te kruipen, wijsneus :rolleyes:
Zo heb ik het altijd gedaan, nooit problemen mee gehad.
Nu doe ik dat wel niet meer. Door goedkope sluitstukken vliegen men dumbbells jammer genoeg uit elkaar met cleans. :D

Van dat 2e probleem heb ik ook nooit veel last van gehad.

en?

heeft iemand ze ondertussen al laten aangeven? of is dat niet cool genoeg? :D

Terug
Naar boven