MuscleMeat

Dumbells opgooien = k*t

Dat blessuregevaar is er bij het aangeven ook. Ik heb ze ook een tijd laten aangeven door mensen, maar soms waren die kerels wat hevig met het laten zakken, en dan voel je je schouder bijna uit de kom gaan.
Het was ook altijd een gekloot met pummels die de db dan zelf vasthouden aan het handvat en dat zo proberen aan te geven zodat je ff hand in hand mag zitten wringen om zijn hand vanonder de jouwe te krijgen. Dit is vooral leuk als je de andere dumbbell al in je hand hebt en dus zo hulpeloos als een lammetje bent, en het vermoeidsheidsvoordeel helemaal teniet gedaan wordt.

Vandaar dat ik ze nu altijd zelf opgooi. Ik ben het ook eens met svensson over die zwakste schakel, het hoort er gewoon bij.

Nooit echt last van gehad
Zo doe ik het:

Wanneer de dumbbells op je knieen liggen.

De dumbbells ongeveer ter hoogte van je borstkas houden, vervolgens gaan liggen en
zorgen dat de dumbbells ongeveer ter hoogte van je borst steunen.

Als je voelt dat je geen herhaling meer kunt maken dumbbells weer op je borst laten steunen
vervolgens een explosieve crunch beweging maken en ze weer op je knieen laten zakken.

Het was ook altijd een gekloot met pummels die de db dan zelf vasthouden aan het handvat en dat zo proberen aan te geven zodat je ff hand in hand mag zitten wringen om zijn hand vanonder de jouwe te krijgen. Dit is vooral leuk als je de andere dumbbell al in je hand hebt en dus zo hulpeloos als een lammetje bent, en het vermoeidsheidsvoordeel helemaal teniet gedaan wordt.

Haha dat is altijd leuk ja. En dan gaan ze nog verbaasd en verontwaardigd staan kijken dat je de DB's niet gelijk van ze over kan nemen.

haha, ik merk dat ik het onderspit aan het delven ben hier :D

Idd, de ingebrachte zaken zijn vervelend

gewoon twee goeie spotters (anders goed uitleggen)
Leg zelf soms met dubbel 65 kg boven me hoofd
Vind het dan wel fijn als er iemand ze aan geeft
geloof nooit dat je er van opknapt als er het fout gaat
laat wel alleen de zwaarste set aangeven anders leer je het nooit
En idd is het wel belangrijk dat de spotter zwaarder is als het gewicht
je schouder/borst oefening mag niet lijden onder feit dat je niet goed kan opgooien

gewoon aan laten geven anders...zelf heb ik er nog niet echt moeite mee..

er is hoop :D

Ik gebruik ook mijn knie om ze omhoog te "wippen" maar ik doe het 1 voor 1 en ik laat de eerste steunen op mijn bovenkant borst/schouders en dan de 2e erachteraan. Probleem is dat je nu in een wat ongelukkige houding zit met je armen dus steunt mijn trainingsmaat onder mijn ellebogen en helpt ze 100% omhoog te duwen. daarna begin ik mijn set van 8 reps. Na een beetje oefening is het 5sec werk om ze omhoog te krijgen zonder veel energie! Dit werkt bij ons perfect ook met dumbbells van 56kg. Deze methode gebruiken we ook bij dumbbell press voor schouders trouwens.

Kwestie van oefenen. Ik kon het ook nooit, iemand moest altijd helpen met die dingen omhoog trekken :D. Maar nu kan ik het wel, gewoon DB op je knieën en in 1x achterover tegelijke tijd die DB 's een voor een met je knie omhoog gooien. Blijven oefenen :)

Ik heb hetzelfde probleem boven de 30kg met incline bench en shoulder presses.
Ik heb de techniek wel en ik krijg ze wel uit mezelf de lucht in, maar ik moet een lullige beweging maken waardoor ik mijn schouder hoor kraken tijdens de zwaai.

Ik vind het maar een linke beweging en ben bang dat ik een keer m'n schouder blesseer.
Vandaar dat ik m'n spotter vraag wat te ondersteunen onder m'n ellebogen tijdens de zwaai, zodat ik niet zo explosief omhoog moet gooien maar gewoon rustig, beter voor m''n schouder.

Het is op zich wel te doen met een goede drive vanuit de knieën, maar nadeel is ook dat het veel kracht kost wat je set ook niet ten goede komt, het scheelt soms 1 a 2 reps als iemand je helpt met die zwaai.

Ik heb hetzelfde probleem boven de 30kg met incline bench en shoulder presses.
Ik heb de techniek wel en ik krijg ze wel uit mezelf de lucht in, maar ik moet een lullige beweging maken waardoor ik mijn schouder hoor kraken tijdens de zwaai.

Ik vind het maar een linke beweging en ben bang dat ik een keer m'n schouder blesseer.
Vandaar dat ik m'n spotter vraag wat te ondersteunen onder m'n ellebogen tijdens de zwaai, zodat ik niet zo explosief omhoog moet gooien maar gewoon rustig, beter voor m''n schouder.

Het is op zich wel te doen met een goede drive vanuit de knieën, maar nadeel is ook dat het veel kracht kost wat je set ook niet ten goede komt, het scheelt soms 1 a 2 reps als iemand je helpt met die zwaai.

Moet ik ook mee opletten door de drive die je hebt, komt het gewicht plots op mijn schouders en deze zijn daar niet altijd even blij mee.

ik zorg altijd voor een spotter die mijn ellebogen naar boven duwt als ik neerlig. Daarna ben je vertrokken.
Als je geen spotter hebt kan je ook proberen om het met je knieën te doen zoals in het filmpje, maar dat is nog altijd lastig als je aan je schouderpunt komt.

• Topic Starter Topic Starter
het hele topic gaat over inlince press :P flat is een stuk makkelijker.

Vandaag geprobeerd. ben echter niet hoger dan de 20kg dumbbells gekomen.
Is nu mijn dag het verst af van mn refeed . (morgen dus). en de 6e dag low carb ging , helemaal depleted dus,. slechter dan ik dacht. kreeg 70kg benchpress niet eens normaal 8x omhoog. ging bijna fout.
Dus 30kg dumbbells heb ik me niet meer aangewaagd.

Is nu mijn dag het verst af van mn refeed . (morgen dus). en de 6e dag low carb ging , helemaal depleted dus,. slechter dan ik dacht. kreeg 70kg benchpress niet eens normaal 8x omhoog. ging bijna fout.

tog meer oefenen bro

Als je de beweging min of meer gecontroleerd doet, lijkt het toch op een curl?

:haha::haha::haha::haha:

weet ji uberhaupt wel wat een curl is, denk daar maar is goed over na voordat je onzin uitkraampt, een curl is je pols naar binnen en doet dat maar is bij een incline dumbbell press en wat het effect ervan is :haha::haha::haha:

Is nu mijn dag het verst af van mn refeed . (morgen dus). Que? :)

en de 6e dag low carb ging , helemaal depleted dus,. slechter dan ik dacht. kreeg 70kg benchpress niet eens normaal 8x omhoog. ging bijna fout.

Maar hoe heb je het dan altijd met dumbbells gedaan of gewoon met stang?

Edit: Zou willen dat de dumbbells hoger gingen dan 32 kg :(

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven