melkisgoed
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In het programma focus is gisteravond een onderzoek gepresenteerd naar overgewicht. Tien mensen hebben vier weken lang meer gegeten dan ze ooit in hun leven gedaan hebben.
@ dr livingstone
Bij de meeste (normale) mensen zal 5000 kcals per dag wel degelijk een verdubbeling betekenen van wat ze normaal eten. In het artikel wordt verder ook gesproken van een verdubbeling, dit geef je zelf al aan.
Verder kan ik me moeilijk voorstellen dat die onderzoekers hier geen rekening mee hebben gehouden. Dat dit niet direct in het artikel naar voren komt wil natuurlijk niet zeggen dat eraan voorbij is gegaan. In dit soort artikele over onderzoeken worden immers zelden alle apsecten uit een onderzoeksverslag belicht.
Als laatste valt dan nog op te merken dat zelfs al zou er geen rekening zijn gehouden bij de kcal-inname van iedere proefpersoon voor het starten van het experiment, er dan nog steeds sprake is van een fenomeen waarbij de ene simpelweg (veel) meer kan eten bij eenzelfde patroon van lichamelijke activiteit dan de andere persoon, zonder daarbij (aanzienlijk) aan te komen (in lichaamsvet).

Bij dieren is het zo dat hun gewicht bijna volledig afhankelijk is van de hoeveelheid voeding die ze krijgen.
Geef je huisdier flink te eten en hij wordt dik, geef je hem een tijdje minder en hij zal afvallen. Raar dat het alleen bij mensen dan niet zo zou werken.
Je zou dan eigenlijk in landen waar armoede heerst tussen de uitgemergelde mensen ook een paar enorme dikzakken moeten zien.
BS, die mijn overgebuur was vroeger ecto echt ecto en is een 10cm kleiner als mij. Nu is hij al enkele jaren geleden gestopt met bodybuilding zonder zijn eetpatroon aan te passen, gevolg hij weegt nu meer als mij een is nog een pak vetter dan ik (ben zelf 1.85 @ 100+ kg met zo'n 20% schat ik
) maar ik heb wel enige twijfel of dit gaat lukken. Ik heb eerder wel langdurig behoorlijk beneden mijn normale gewicht gezeten maar het lukte niet echt om er aan te wennen, qua eten lukte het nog wel maar voelde me er niet goed bij en dergelijke. Maar ja, misschien lag het wel aan de samenstelling van het dieet wat ik erbij gebruikte ik geloofde toen namelijk nog dat hoe minder vet in je voeding hoe beter

Het is helaas wel een feit. Ik als endo heb veel vetcellen die mijn lichaam wil vullen. Ik hoef maar een bakje chips te eten en ik ben de volgende dag 1 kilo zwaarder(is geen vet i know). Ook heeft mijn lichaam in de bulk de neiging om vet aan te maken ipv mijn spieren te herstellen.
Ik moet er best veel moeite voor doen om niet te dik te worden en ik kan me echt wel voorstellen dat velen mensen de wil/discipline/ zin hebben om 24/7 met hun voedsel bezig te zijn
Zoals inderdaad al eerder vemeld geeft dit soort bullshit onderzoeken dikke mensen een excuus om elke dag met een zak chips voor de tv te gaan hangen.
Ik zie het in mijn directe omgeving( broertje en oom). Ze kunnen eten wat ze willen maar komen niets aan. Vooral mijn broertje is erg. Kilozakken m&m's, boterhammen met fluff en weet ik veel wat voor zooi nog meer gaan er doorheen, maar nog steeds een lichaam om jaloers op te zijn.
Niet druk in maken, documentaire is gewoon gemaakt door een ecto om zichzelf te verdedigen.
Precies!het gaat er toch ook deels over dat je in je jongere jaren makkelijker vetcellen(opslagruimte voor vet) aanmaakt als je daar teveel eet en er dan later moeilijker/niet vanaf komt. wat zou daar volgens jou bullshit aan zijn?