XXL Nutrition

dunne mensen kunnen niet dik worden

Dat zeg ik niet. En dat wil ik best geloven.

het ging mij alleen om de titel.
Al heb je zoveel vetcellen aangemaakt, als je echt wilt kan je afvallen. En vise versa.

even mierennken, zodra je dan weer normaal gaat eten vullen die vetcellen(omdat het lichaam naar zijn equilibrium wil) zich weer, permanent op dieet lijkt me niet lekker alhoewel niet onmogelijk. Bulken is echter not done voor deze mensen

even mierennken, zodra je dan weer normaal gaat eten vullen die vetcellen(omdat het lichaam naar zijn equilibrium wil) zich weer, permanent op dieet lijkt me niet lekker alhoewel niet onmogelijk. Bulken is echter not done voor deze mensen

Ja, zo denken zij ook.
Daarom hebben ze een excuus om veel te eten.

Maar we weten hier allemaal dat als je echt wilt je er wel iets aan kunt doen.

Ok, theoretisch gezien ging het dus zo;

Ervan uitgaande van dat 2500 kcal hun onderhoud is. Dan zitten ze met 5000 kcal er per dag 2500 kcal boven. Dat 4 weken = 28 dagen. Dan is 28x2500 = 70.000.

Omdat 1 gram vet 9 kcal is, zouden ze maximaal 70.000/9 = 7.777 kg zwaarder kunnen worden. En dat is als je ervan uitgaat dat al het overschot aan kcal omgezet wordt in vet.

En met een meetonnauwkeurigheid van zo'n 2kg wordt dit onderzoek dan al helemaal waardeloos. En wat dr livingstone zegt is ook zeer zeker waar; er is nooit vastgesteld wat het onderhoud van de proefpersonen was. Hebben ze dit allemaal doordacht bij het opzetten van het experiment?

En verder, wat voor bewijs is er voor dat zogenaamde ''setpoint"? Ik geloof hier vrij weinig van eigenlijk. Volgens mij gaat het er gewoon om wat je wel of niet eet. Je kan natuurlijk best aanleg ergens voor hebben, maar een "setpoint" lijkt mij onzin.

Heel veel dunne mensen zijn inwendig dik.

Dit is wel interessant. Ik kan zelf ook niet dikker worden, want zodra ik veel meer ga eten dan ik normaal doe krijg ik het erg warm en ga ik uren lang met m'n benen zitten schudden. Al die overtollige kcal worden bij mij dus omgezet in warmte en beweging.

Omdat 1 gram vet 9 kcal is, zouden ze maximaal 70.000/9 = 7.777 kg zwaarder kunnen worden. En dat is als je ervan uitgaat dat al het overschot aan kcal omgezet wordt in vet.

Het aantal kcal in lichaamsvet is 7, geen 9 zoals bij andere vetten. Ze kunnen dus 10 kilo aankomen.

OT:
Ging het om dat programma van de BBC?

[Link niet meer beschikbaar]

Daar was hier op DBB al een topic over. Er staan ook wel torrents van op internet waar je het terug kan kijken.

Er was 1 jongen bij die spiermassa aanmaakte tijdens het onderzoek, zonder verdere training. Goeie genen.

Ik was vroeger heel erg dun en ben toen flink gaan bulken en trainen tot het punt dat ik dik begon te worden.

Geloof me het kan :P

Ok, das dan nieuw voor mij... hoe kan dat?

Er zitten meer stoffen in de vetcel binnen je lichaam, onder andere vocht. Dat levert geen energie op, daardoor kom je lager uit. 7700 kcal is het officieel geloof ik voor 1kg lichaamsvet.

Dat is niet zo gek hoor. Er zijn veel mensen die denken dat ze niet kunnen aankomen terwijl ze wel veel eten. Maar die verbranden gewoon veel zonder dat ze het doorhebben. Inderdaad door te trillen met je benen of te tikken e.d. Ook gehaaste en gestreste mensen verbranden veel meer kcal.

Dat is niet zo gek hoor. Er zijn veel mensen die denken dat ze niet kunnen aankomen terwijl ze wel veel eten. Maar die verbranden gewoon veel zonder dat ze het doorhebben. Inderdaad door te trillen met je benen of te tikken e.d. Ook gehaaste en gestreste mensen verbranden veel meer kcal.

Jup ik zit ook heel veel te doen met me voet alsof ik zit te drummen zeg maar om die bass telkens in te drukken met je voet..
zonder dat ik het door heb.. ik eet al een tijd veel eten.. maar ik zit nog steeds onder mn broer en die had het van de week laten meten met ongeveer 8% lichaamsvet :p
Daar zit ik dus nog onder.. als ik ook veel eet krijg ik de behoefte om middagen te gaan voetballen of om te gaan sporten in ieder geval iets doen.:o

Jup ik zit ook heel veel te doen met me voet alsof ik zit te drummen zeg maar om die bass telkens in te drukken met je voet..
zonder dat ik het door heb.. ik eet al een tijd veel eten.. maar ik zit nog steeds onder mn broer en die had het van de week laten meten met ongeveer 8% lichaamsvet :p
Daar zit ik dus nog onder.. als ik ook veel eet krijg ik de behoefte om middagen te gaan voetballen of om te gaan sporten in ieder geval iets doen.:o

Ik krijg ook een energie kick na het eten, voornamelijk bij veel koolhydraten, ik denk door de insuline piek. Dan zit ik ineens constant met m'n voeten of benen te bewegen, maar ik heb dat pas na een tijdje door. Het gebeurt alleen zo vaak in dezelfde situatie dat het inderdaad wel door het eten moet komen.

Je kan trouwens wel aankomen hoor, maar dan moet je toch nog wat meer eten. Ook om te compenseren voor de extra energie die je verbrand. Gewoon blijven volhouden dan kom het wel goed. Lekker bunkeren.

Bullshit, iedereen kan dik worden.

Ja tuurlijk kan ik ook dik worden..
alleen ik heb er totaal geen aanleg voor dat is wat anders.
maar ik blijf gewoon lekker door eten en zit er misschien over na te denken om na de zomer aan de weightgainer te gaan om de KH'en aan te vullen waar nodig.. want ik weet wel dat ik niet elke maaltijd evenveel KH'en binnekrijg.

Terug
Naar boven