XXL Nutrition

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Maar dan is het toch geen compound meer? Dan isoleer je je lats lijkt me. Het lijkt me juist de bedoeling dat je ook je onderrug en je benen traint.

Maar dan is het toch geen compound meer? Dan isoleer je je lats lijkt me. Het lijkt me juist de bedoeling dat je ook je onderrug en je benen traint.

Daar heb je gelijk in, we hebben ook een ander schema. Wat je dan kunt doen is een bankje verticaal zetten of een hoek van 75 graden en je voorhoofd erop leggen.

Haha ik zie het al helemaal voor me. :P Ik doe het wel zonder bankje. :P

Trouwens, nog even een algemene vraag: ik zoek eigenlijk een logje van iemand die ongeveer hetzelfde doet als ik. Dus ongeveer leeftijdgenoot, met ongeveer hetzelfde gewicht, of misschien iemand die al iets verder of iets minder ver is, maar die ook Stronglifts 5x5 doet. Dan kan ik dat gaan volgen. Heb ik iets te vergelijken. :P Dus als iemand suggesties heeft, post ze hier.
Moest het je interesseren, ik heb stronglifts een 5 à 6 maanden gedaan. Nu onlangs overgeschakeld naar een aangepaste madcow. Je moet maar eens door mijn log bladeren als je wil weten hoever ik ben gekomen. Mijn stats op het einde waren: Squat 1x5x135kg, Bench press 5x5x90kg (of 2x5x95kg, weet niet wat het best is), overhead press 5x5x60 (of 3x5x65), Deadlift 1x5x135 en barbell row 5x75 denk ik (kan ook minder zijn, hou ik het minst bij en het was strikt).
Ben van 63kg naar 76kg gegaan in die tijd.
Moest je vragen hebben, shoot;)
en abbo!

P.S. doe de barbell row maar zonder bankje;) is imo beter.

Dadelijk weer naar de gym! Ik ben benieuwd.

Overigens, hoe de **** maak je een avatar van 100x100px die minder is dan 4,9kb?!

EDIT: Laat maar, met direct uploaden doet ie het wel.

Laatst bewerkt:
Oeh, daar was ik bijna m'n logje vergeten. :D

Training van vandaag:

Squat 5x5 85kg

Bij de laatste 2 reps had ik toch flink moeite om naar boven te komen, maar het is toch gelukt zonder hulp. Ik stond niet te trillen ofzo, maar ik moest wel ff flink kracht zetten. Het begint nu echt zwaar te worden.

Bench Press 5x5 52,5kg
Geen problemen tot nu toe. Ik voel wel dat ik nu bij m'n oude niveau begin terug te komen en dat het binnenkort wel zwaar gaat worden en dat ik wel weer een spotter moet gaan gebruiken.

Barbell Row 5x5 52,5kg
Damn, dat was zwaar. Maar ik heb het gehaald. Ik heb dit keer echt de Barbell Row gedaan en niet de Yates Row en dit was wel ff flink wat zwaarder. Zeker ook omdat je benen flink moeten werken. En deze oefening gebruikt ook echt merkbaar een ander deel van je rugspieren. Welk deel vind ik wel moeilijk te plaatsen. Kan iemand dit me uitleggen misschien?

Even voor de duidelijkheid:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Links: Barbell Row
Rechts: Yates Row

Nogmaals Barbell Row:

http://www.youtube.com/watch?v=gQBSRBgRLVI

Nou deed ik de Yates Row wel wat meer door m'n knieën en wat meer voorover gebogen dan op het plaatje staat, maar die bent over barbell row is wel ff heel wat andere koek. Echt een stuk zwaarder. Ik denk dat ik volgende training het gewicht niet verhoog om mijn techniek wat bij te schaven.

Ik ga je volgen.
Begin zelf in januari met Stronglifts als ik mn spullen allemaal heb.
Succes :wl:

Laatst bewerkt:
Ga je alles zelf kopen? Dat wordt een dure hobby. :P

100kg aan schijven, bankje, powerrack (squatrack kan ook, maar wordt gevaarlijk bij hoge gewichten squatten en al helemaal bij bankdrukken), olympic bar. Ik denk dat het bijna niet mogelijk is om financieel voordeliger uit te komen dan wanneer je naar de sportschool gaat. Zeker niet wanneer je in je achterhoofd houdt dat je stronglifts maar een beperkte periode kan gebruiken.

Anyway, zometeen weer naar de gym. Ik ga weer voor training B. Ben benieuwd hoe het zal gaan met de 45kg overhead press. :D Heeft iemand enig idee op welk gewicht de meesten ongeveer overstappen op 3x5 bij de overhead press? Want het begint nu echt al heel zwaar te worden.

@ Kevinve: Waar is je trainingslog gebleven? Het arnold topic is dicht.

Moest het je interesseren, ik heb stronglifts een 5 à 6 maanden gedaan. Nu onlangs overgeschakeld naar een aangepaste madcow. Je moet maar eens door mijn log bladeren als je wil weten hoever ik ben gekomen. Mijn stats op het einde waren: Squat 1x5x135kg, Bench press 5x5x90kg (of 2x5x95kg, weet niet wat het best is), overhead press 5x5x60 (of 3x5x65), Deadlift 1x5x135 en barbell row 5x75 denk ik (kan ook minder zijn, hou ik het minst bij en het was strikt).
Ben van 63kg naar 76kg gegaan in die tijd.
Moest je vragen hebben, shoot;)
en abbo!

P.S. doe de barbell row maar zonder bankje;) is imo beter.

Hey ik zie deze reactie nu pas. Maar nice, ik ben benieuwd, ik zal het topic eens doorbladeren.

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb net getrained.

Squat 5x5 87,5kg
Ging vrij goed. Ik moest de laatste reps wel alles eruit knallen om naar boven te komen maar het is wel gelukt. Bij het 2e setje had de begeleider een beetje meegeholpen bij de laatste rep, maar dat zie ik maar over het hoofd. :D

Overhead 5x5 45kg
Nou dat ging dus echt voor geen zak. Het is geworden: 5,4,3,2,3. Ook heb ik nu last van m'n rechterschouder, op dat welbekende plekje, een beetje schuin voorop. Wat je ook vaak bij het bankdrukken voelt.

Deadlift 1x5 85kg
Geen problemen.

Ik heb nu ook nogal last van m'n linker lies, die doet echt pijn. Dat komt denk ik van het squatten, dat heb ik de laatste trainingen vaker.

En ik ben ook weer super lam van die Hemo Rage nu, dus het gaat echt top nu. :p /sarcasm

EDIT: Ik heb besloten even een weekje rust te nemen, ik heb geen zin in blessures. Dan maar wat minder vooruitgang. Blessurevrij trainen is belangrijker. Dan begin ik volgende week wel weer met hetzelfde gewicht als de laatste training.

Laatst bewerkt:
Pijn aan je schouder schuin voorop komt omdat je techniek verkeerd is bij bankdrukken.

@Dusky Heb een nieuw topic, mensen klaagden over de titel. Moet je maar even zoeken via mijn gestarte topics ;)

Doe jij bij de barbell row de bar neerleggen, of hou je hem boven de grond op spanning?

Ik leg de barbell row neer, zo stond het op Stronglifts.com, zie hier het artikel over Barbell Row techniek:

http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/

Ik ga denk ik trouwens maar een deload doen, na deze week rust. Ik denk dat ik overal 5 kilo vanaf haal, behalve van bench press, omdat dat nog steeds heel makkelijk gaat. Het is wel jammer van de progress, maar veel verlies is het niet, maar ik denk dat het wel nodig is om weer in te komen na een week niets doen.

Nou, ik heb even niets meer van me laten horen, vanwege het weekje rust, maar nu ga ik er weer tegenaan. Ik ga zo naar de sportschool, voor Training A. Na een deload komt deze er zo uit te zien:

Squat: 82,5kg 5x5
Bench Pres: 52,5kg 5x5 (hier doe ik geen deload, omdat het nog helemaal niet zwaar was, ik zit ook nog steeds bijna 20 kilo onder wat ik eerst deed)
Barbel Row: 47,5kg 5x5

Ik had me voorgenomen om allerlei oefeningen voor m'n schouder en m'n lies te doen in deze week rust, maar daar heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. :P

Nou het is geworden:

Squat 5x5 80kg
Het ging echt heel moeizaam, ook qua techniek, dus heb ik maar 80kg gepakt ipv 82,5kg. Op squat gebied heeft het weekje rust me geen goed gedaan. Over het geheel niet echt eigenlijk. Ik had beter een weekje licht kunnen trainen.

Bench Press 5x5 52,5kg
Geen problemen. In het laatste setje liet ik m'n techniek een beetje versloffen though, blijven opletten.

Barbell Row 5x5 45kg
Ik had besloten om hier ook maar 45kg te doen ipv 47,5kg. Dit omdat de laatste keer barbell row niet geweldig ging (toen ik overstapte van Yates Row naar Barbell Row). Maar dit ging gewoon goed. Niet zwaar. Dus nu kan ik weer mooi opbouwen.

En daarna nog even 20 minuutjes op de fiets gezeten, omdat ik moest wachten op m'n trainingsmaat. :P

Ik log gewoon door! Net getrained. Ik weet trouwens nu ook waarom de vorige training zo zwaar was, afgezien van het weekje rust wat ik van tevoren gehouden had. Ik had namelijk de vorige keer geen Hemo genomen.

Squat 5x5 82,5kg
Peanuts. Echt een verschil met vorige keer. Hier merkte ik de Hemo echt goed.

Overhead Press 5x5 40kg
Ging goed, bij de 5e rep van het 4e en 5e setje stond ik wel even een beetje te wankelen, maar voor de rest ging het goed. Ik had ook niet zolang rust tussen de setjes door genomen als ik normaal doe bij de overhead press (dat doe ik normaal bij deze oefening wat meer omdat dit voor mij de zwaarste oefening is).

Deadlift 1x5 85kg
Ik had nogal veel energie, dus ik besloot niet 7,5kg eraf te halen (van de 87,5kg van voor het weekje rust), maar maar 2,5kg. Het was wel redelijk zwaar, m'n grip was bij de laatste reps niet geweldig, ik moest hem even overnieuw vastpakken. En volgens de begeleider in de sportschool ga ik teveel door m'n knieën en moet ik meer m'n rug gebruiken. Want ik gebruikte nu iets teveel m'n benen zei ie.

EDIT: Ik voel me trouwens echt raar nu. Ik ben echt wazig in m'n hoofd, maar op een of andere manier toch wel helder en m'n lichaam voelt echt super wazig. Ik voel m'n benen amper zo, als ik gewoon zit te computeren. :P Na effecten van de Hemo en een intensieve training?

Laatst bewerkt:
Net weer getrained:

Squat 5x5 85kg
Ging goed, al heb ik altijd graag dat er iemand naar m'n techniek kijkt. Ik ga voor perfectie. :D

Bench Press 5x5 55kg
Nog steeds geen enkele moeite.

Barbell Row 5x5 47,5kg
Ging goed, al kwam ik bij een 2 of 3 reps (van de 25) niet helemaal (paar cm maar) tot mijn borst.

goed bezig!

Ja het gaat wel lekker nu.

Anyway, net weer getrained:

Squat 5x5 87,5kg
Kostte iets meer moeite dan 85kg, maar het ging nog steeds wel goed. Ik word trouwens na elk setje echt mega duizelig, weet iemand hier iets op? Zou wat dextrose door m'n water heen helpen?

Overhead press 5x5 42,5kg
Dit ging echt belabberd. Het is geworden: 4,3,3,4,2. Bij dit gewicht bleef ik voor de deload na het weekje rust ook hangen. Pas bij de 3e poging lukte het. Daarna 1 training met 45kg gedaan en daarna heb ik een weekje rust gepakt waarna ik de deload deed.

Deadlift 1x5 90kg
Dit wordt echt heel zwaar. Ik trilde als een mofo, maar ik probeerde het zo gecontroleerd mogelijk te doen. Er was helaas alleen niemand om op m'n techniek te letten, dat heb ik altijd graag. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik bij de 2 warmup setjes vergat omhoog / naar voren te kijken, waardoor ik wat last van m'n nek kreeg. Ook m'n grip kreeg het tamelijk moeilijk. Bij de laatste rep moest ik de bar even opnieuw vastpakken. Dus ik ben benieuwd hoe het de volgende keer, met 95kg gaat.

Terug
Naar boven