MuscleMeat

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Hij heeft wel een streeffysiek idd, maar hij gedraagt zich wel redelijk als een idioot. :P Alleen zonde dat ie aan de roids heeft gezeten en niet natural is. Dan zou het pas echt een prestatie zijn.

Net getrained. Het ging goed. Ik had echt veel pomp, m'n spieren stonden merkbaar boller dan anders (dat is toch pomp of niet?). Het kan ook zijn omdat ik eindelijk meer dan 80kg weeg. :D Mijn volgende doelstelling is 80kg. Ook heb ik van tevoren 1,5 schepje Hemo gepakt, dat speelt ws ook mee.

En Kevin, het zal natuurlijk liggen aan dat ik vanmiddag een filmpje over Zyzz heb gekeken. :P

Anyway:

Squat
Ik heb dit keer niet mijn normale werkgewicht gepakt, vanwege mijn lies, maar heb licht getraind. Ik begon met 2x10x20kg (alleen de bar), daarna 1x5 met 30, vervolgens 1x3 met 40kg, 2x5 met 50kg en daarna 1x5 met 60kg, en als laatst 1x5 met 70kg. Ik heb heel goed op m'n techniek gelet, m'n voeten niet te ver uit elkaar en het ging eigenlijk heel goed. Ik voelde mijn lies een beetje, vooral in het laatste setje, maar veel minder dan anders. Ik doe het denk ik nog een weekje zo en dan begin ik weer bij 90kg ofzo.

Bench Press 5x5 62,5kg
Ging goed, laatste setje werd al iets zwaarder, maar dat moet ook.

Barbell Row 5x5 55kg
Ging ook goed, al merk ik dat ik met links vaak iets minder hoog kom dan met rechts, alleen is dat moeilijk te compenseren.

Sidenote: af en toe heb ik zoiets van: pff dat stronglifts schema duurt nu al best wel lang en dan raak ik heel even gedemotiveerd, maar dan bedenk ik me dat het eigenlijk best wel goed gaat, beter dan met al die split schema's en daar haal ik dan toch motivatie uit om nog door te gaan zo lang het kan. :D

Laatst bewerkt:
Mijn Pure Whey Protein Isolate was op, dus ik heb maar een pot Body & Fitshop Isolaat Perfection besteld. 2kg naturel. :)

Er gaat daar alleen wel echt altijd iets mis met betalen. De vorige keer was het mijn schuld, omdat ik het betalingsvenster sloot voordat ik werd terugverwezen naar de webshop, maar nu is het niet mijn schuld. Ik betaalde met Paypal, werd terugverwezen naar B&F, waar stond dat de betaling mislukt was (meteen email checken, geen bevestiging, PayPal rekening checken, ook geen transactie), dus ik met iDeal betalen, krijg ik vervolgens een email van PayPal dat de betaling voltooid is. Nu heb ik dus 2 keer betaald. :S

Maar goed, mailtje gestuurd naar Body en Fitshop of ze de iDeal betaling terugstorten. Hopelijk doen ze dat gauw. :)

Lossen ze vast wel goed op! Wat betreft de melding had ik ook al een keer een reactie gepost in het B&F topic:
Heb die melding ook weleens. Niets aan de hand, als het goed is gewoon betaald!! Als je in dat scherm met de melding ''betaling mislukt'' ff op F5 drukt staat er wel gewoon een bevestiging dat de betaling is gelukt en kan je de factuur uitprinten eventueel :thumb:

Ik heb inmiddels al een mailtje terug gekregen of ik een printscreen van de betaling wil sturen, dus het komt vast goed. Ze zijn altijd erg snel bij B&F.

Alleen aan die melding zouden ze eigenlijk wel wat moeten doen.

Waar ik wel benieuwd naar was is of het komt door de PWO of door de training. Of een combinatie van. Ik denk dat de crash van de PWO dat gevoel wel versterkt. Gebruikte jij een pwo tijdens SL?

Nope, bij mij was het puur de training die maakte dat ik sloom werd in de kop...

Nou Kevin, ik ga toch gewoon vandaag maar naar de sportschool, ik wil sporten. :P

Ik zit alleen nog steeds te twijfelen of ik moet deloaden bij de overhead press. Volgens het boekje zou ik eigenlijk wel moeten deloaden, aangezien ik het al 3 keer achter elkaar niet gehaald heb.

Nou Kevin, ik ga toch gewoon vandaag maar naar de sportschool, ik wil sporten. :P

Ik zit alleen nog steeds te twijfelen of ik moet deloaden bij de overhead press. Volgens het boekje zou ik eigenlijk wel moeten deloaden, aangezien ik het al 3 keer achter elkaar niet gehaald heb.

Ik ga morgen, moet nu spreekbeurt leren -.-
Ligt eraan of je eigenwijs wil doen zoals mij, of gewoon het boekje volgen wat waarschijnlijk beter is! Anyway, succes man!

Ik heb het boekje maar gevolgd...

Squat
Eerst 2x10 20kg, daarna 1x3 30kg, 1x5 40kg, 2x5 50kg, 1x5 60kg en 1x5 70kg. Het voelt een beetje als tijdverspilling aan, maar ik blijf toch nog maar even licht squatten, nog iig een week, totdat mijn lies weer wat beter is tijdens het squatten. Het is trouwens jammer dat we in de sportschool geen spiegel voor het squatrek hebben, anders kon je nog naar je techniek kijken (of de bar wel recht hangt bijvoorbeeld, wat vaak een probleem is bij mij).

Overhead Press 5x5 37,5kg
Ik vind het nogal k*t dat ik heb moeten deloaden, maar ik heb het toch maar gedaan. Het ging redelijk zonder problemen, al voelde het nog best zwaar aan eigenlijk, gezien het feit dat er 5kg af is, wat ook niet echt motiverend is. Alleen bij het laatste setje werden de laatste paar reps iets zwaarder, maar toch gewoon gehaald.

Deadlift 1x5 105kg
Hier ben ik eigenlijk best wel tevreden over, dat het zo goed vooruit gaat. Mijn techniek is ook stukken beter dan eerst volgens mij. Ik heb eerst 1x5 met 40kg gedaan, daarna 1x5 met 70kg en vervolgens 1x5 met het werkgewicht, 105kg. Volgende keer 110kg, dan mag ik alle schijven die bij het squatrek hangen eraan hangen. :cool: Ik heb er nu al zin in. :D Stiekem vind ik dat best badass namelijk. :P

Damn, vergeten kwark te halen vandaag. Dan maar cake en chips vanavond. :D

Mijn Pure Whey Protein Isolate was op, dus ik heb maar een pot Body & Fitshop Isolaat Perfection besteld. 2kg naturel. :)

Er gaat daar alleen wel echt altijd iets mis met betalen. De vorige keer was het mijn schuld, omdat ik het betalingsvenster sloot voordat ik werd terugverwezen naar de webshop, maar nu is het niet mijn schuld. Ik betaalde met Paypal, werd terugverwezen naar B&F, waar stond dat de betaling mislukt was (meteen email checken, geen bevestiging, PayPal rekening checken, ook geen transactie), dus ik met iDeal betalen, krijg ik vervolgens een email van PayPal dat de betaling voltooid is. Nu heb ik dus 2 keer betaald. :S

Maar goed, mailtje gestuurd naar Body en Fitshop of ze de iDeal betaling terugstorten. Hopelijk doen ze dat gauw. :)

Had dezelfde fout met bestellen een tijdje terug! Jammer genoeg kwam mijn email te laat en was de bestelling al verzonden, niks aan te doen! Hoop dat het jou wel lukt je geld terug te krijgen, lukt vast wel!

Ik heb het geld wat ik teveel betaald heb inmiddels terug en mijn bestelling verzonden. Helemaal goed dus. :)

Ik heb trouwens maandag aan het eind van de training even buik meegepakt, omdat ik vind dat dat toch onvoldoende meegetraind wordt met stronglifts en dámn wat heb ik me daar spierpijn van gehad joh. Vooral gisteren was het echt super erg. :P Wel ff wennen want met stronglifts heb ik weinig tot geen spierpijn.

Zo, net getrained.

Squat
Zelfde verhaal als vorige keer, niet echt interessant dus.

Bench Press 5x5 65kg
Ook niet interessant. Ging gewoon goed.

Barbell Row 5x5 57,5kg
Idem dito.

Daarna nog wat buikspieroefeningen gedaan, ondanks de spierpijn die nog steeds aanhoudt van maandag. Als laatst heb ik nog even leg press gedaan, voor funsies. De begeleider in de sportschool doet namelijk 200kg met 1 been en ik wil hem minstens evenaren daarin. Ik kwam nu tot 180kg met 1 been, 190kg was echt te zwaar. En dan gewoon een paar reps.

Ik ben trouwens wel echt helemaal dood nu. Echt moe in m'n kop ook.

ik ga je volgen! Doe zelf ook SL, ben nu net klaar met week 5 en het begint eindelijk een stukje zwaarder te worden. Vooral de Overhead press wat je zelf ook al zei is pittig!

Als je trouwens goed je buikspieren aanspant tijdens de de meeste oefeningen pak je die naar mijn idee echt wel genoeg mee hoor.

Ben je ook met een lege barbell begonnen?

Ik zit btw nu aan het eind van m'n 15e week Stronglifts. 1 week heb ik rust gehouden en niet getraind. Dat raad ik trouwens af, niet doen. De week daarna was echt k*t. Je kunt beter licht trainen dan niet.

Laatst bewerkt:
ja met elke oefening begonnen met stang only, behalve met DL en BOR vanwege de hoogte.
Het zag er verdomd gay uit de eerste 2 week, mja even doorbijten en er beginnen al aardig wat kilo's bij te komen.

Maar je zit al op 15 week joh? Begin je er niet genoeg van te krijgen? Ik ben van plan tot 12 week minimaal door te gaan. Tot nu toe verveelt het nog niet gelukkig. Wat ga je na SL doen? door naar 3x5 of compleet iets anders?

Ik ga door naar 3x5 denk ik. Af en toe begint het wel te vervelen ja, maar dan denk ik aan de vooruitgang die ik boek en ga ik gewoon door. Het is ook geen 12 weken programma he, dat staat ook in het boek. Het is bedoeld om net zo lang door mee te gaan totdat je 3 keer gedeload hebt, dan ga je naar 3 keer vijf en herhaal je die stap. Dan naar 1x5. Of ik 1x5 ga doen weet ik niet, misschien stap ik dan wel over naar een ander soort schema, wat meer gericht is op bodybuilding ipv op kracht.

Begin anders ook een logje, dan kan ik je volgen. :D

Anyway, net getrained.

Squat
Zelfde verhaal als de vorige keer. Vanaf komende week ga ik weer opbouwen met squat. Ik weet nog niet bij welk gewicht ik weer begin though.

Overhead Press 5x5 40kg
Ging eigenlijk heel goed. Ik was van tevoren een beetje bang dat het niet ging lukken, omdat ik geen Hemo genomen heb, maar het ging eigenlijk heel goed. Het kostte wel heel veel energie, maar qua kracht ging het eigenlijk heel goed. Klinkt misschien raar, maar het is wel zo. :P

Deadlift 1x5 110kg
Dat was echt ziekelijk zwaar. :P Ik heb het wel gehaald alleen het kostte wel echt heel veel kracht. Ik weet niet of het slim is om de volgende keer nog 5 kilo hoger te gaan, aangezien de deadlift toch best een riskante oefening is. Er was trouwens een of andere taxichauffeur in de sportschool die iemand kwam ophalen en die bleef ff staan om te kijken terwijl ik bezig was. :P Achteraf vroeg ie nog hoeveel kg het was.

Ik zei trouwens dat ik geen Hemo had genomen en ik vind het best een fijne afwisseling eigenlijk. Ik was wel wat minder energiek en had wat minder pomp tijdens de training, maar ik ben nu na de training veel minder afgemat als wanneer ik wel Hemo op heb. Ik had er donderdag nacht ook weer tot 2u 's nachts ofzo (misschien later, weet ik niet) van wakker gelegen. En dat terwijl ik het al om 15.30u had genomen. Maar ik weet niet waar het anders aan zou kunnen liggen. Ik neem het de komende paar trainingen iig even niet.

Begin anders ook een logje, dan kan ik je volgen. :D

Zit er wel aan te denken om er 1 te openen binnenkort, nog even over nadenken.

Congrats met je DL, sterk man! Geen problemen met grip (gebruik je mixed grip?)

Als je techniek goed is kan je gerust volgende keer er 5kg bij op gooien!

Terug
Naar boven