XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

5 weken bulk, 2 weken cut is nu het plan. We gaan zien wat het gaat brengen :)

Buiten het feit dat ik het zelf een slecht idee vind.. Wat jouw artikel zelf zegt:

How frequent is too frequent? Try to mass for at least 6 weeks on end, preferably as many as 8 for most lifters. And if your body fat levels are under 12%, that should be a big factor in arguing against a minicut just quite yet.

Als je hormonen gebruikt heeft het absoluut geen zin om bulken/cutten met een natural te vergelijken.

Voor uw info..ik ben off sinds maart en blijf off tot volgend jaar juni of zelfs langer.

Mijn vetpercentage stijgt ook als ik off ben nooit snel genoeg zodat het om de zoveel weken nodig is om te cutten. Geef mij maar degelijke gains. Als ik freak zie zou hij daar ook de voorkeur aan moeten geven.

Ik weet niet hoelang een kuur nog doorwerkt, je hebt wel redelijk permanent een groter aantal spiercelkernen gekregen en de spiercellen blijven nog lang hongerig naar eiwitten. Maar ik wilde het niet persoonlijk maken.
Ik denk dat je hetzelfde bedoelt met degelijke gains: als de hoeveelheid vet in een bulk toeneemt maar de hoeveelheid kracht en dus vermoedelijk spiermassa niet zo, dan kan je denk ik de bulk wel wat terugschroeven. Korte bulks en cuts afwisselen? Ik weet het niet maar ik vind het interessant wat Freak uitprobeert, ben benieuwd....

Ik weet niet hoelang een kuur nog doorwerkt, je hebt wel redelijk permanent een groter aantal spiercelkernen gekregen en de spiercellen blijven nog lang hongerig naar eiwitten. Maar ik wilde het niet persoonlijk maken.
Ik denk dat je hetzelfde bedoelt met degelijke gains: als de hoeveelheid vet in een bulk toeneemt maar de hoeveelheid kracht en dus vermoedelijk spiermassa niet zo, dan kan je denk ik de bulk wel wat terugschroeven. Korte bulks en cuts afwisselen? Ik weet het niet maar ik vind het interessant wat Freak uitprobeert, ben benieuwd....

Hoezo persoonlijk? Je doet een aanname en die weerleg ik. Ik ben een kleine 4 maanden off..ik denk dat het inmiddels wel uit mijn systeem is :)
Verder snap ik niet echt wat je bedoelt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.805
Ben erg benieuwd, denk eerlijk gezegd zelf dat de bulk periode te kort is om echt gains te maken. Maar ik hou wel van een experiment, zelf ook misschien zoiets proberen. Ik volg je iig ;)

Ik ben zelf ook benieuwd. Wat dat betreft experimenteer ik nu eenmaal graag.

Niet mijn ding, hoeveel stijgt je vet nou in 5 weken? Ik bulk gerust maanden achtereen en blijf ook mijn shape behouden, kwestie van voeding :) En dat hoeft niet persé brofood te zijn :D:p

geef mij maar een diep cut once in a while en laat mij er dan als koning uit zien ipv gemiddeld blijven
Wat dat betreft zet ik denk ik vrij snel vet aan. Ik heb aanleg om snel aan te komen en ik heb een hele goede structuur nodig wil ik niet aankomen. Het is en blijft inderdaad een kwestie van voeding, maar ook dedicated zijn en blijven (hoef ik jou niet te vertellen). De afgelopen 3 jaar heb ik zoveel gecut en is een lange bulk mij nog niet gelukt. Zal ook wel mentaal spelen als ex-fattie.

Buiten het feit dat ik het zelf een slecht idee vind.. Wat jouw artikel zelf zegt:

How frequent is too frequent? Try to mass for at least 6 weeks on end, preferably as many as 8 for most lifters. And if your body fat levels are under 12%, that should be a big factor in arguing against a minicut just quite yet.
Ik had het gelezen. Probleem is een beetje dat ik het gecombineerd wil doen met een trainingcycle. De eerste 5 weken van Jacked & Tan 2.0 is erg populair (eigenlijke programma is veel langer) en deze cycle wordt vaak herhaald door mensen. Ik wil een 5 weken bulk dus gepaard doen met een J&T 2.0 cycle om vervolgens 2 weken te cutten met een andere GZCL variant (the rippler, meer ideaal voor cut en wat minder volume). 8 weken bulk, 3 weken cut is ook een mooie ratio zolang je maar ongeveer 2:1 of 3:1 hanteert als ratio.

Ratios between mass durations and minicut durations depend highly on individual factors like body fat gain rates. For example, if you’re still lean after even a long mass… keep massing! But if you’ve gotten quite a bit fatter after even a short mass, a minicut may be in order. A typical ratio might be between 2:1 and 3:1 in massing vs. minicut duration. So if you mass for 6 weeks, you might cut for 3 weeks or 2 weeks depending on your current body fat levels, shooting to make room for the next mass such at it ends below 15% fat in most cases.

Voor uw info..ik ben off sinds maart en blijf off tot volgend jaar juni of zelfs langer.

Mijn vetpercentage stijgt ook als ik off ben nooit snel genoeg zodat het om de zoveel weken nodig is om te cutten. Geef mij maar degelijke gains. Als ik freak zie zou hij daar ook de voorkeur aan moeten geven.
Uiteindelijk gain je naar mijn mening net zoveel toch?

Stel je bulkt 40 weken in een jaar en je cut 12 weken.
Of je bulkt 8x5 weken en je cut 8x2 weken, dan bulk/cut je uiteindelijk net zo lang alleen doe je het in kortere cycles.

Voordelen van kortere cycles:
Why do minicuts and not just the real thing? Like, why not just mass for 24 weeks straight and diet for 16 weeks after that, and repeat? Well, that’s a fine way to do things, but the advantage of minicuts is that first of all, they prevent massing from really ever becoming TOO stale. In other words, how productive are weeks 16-24 of a straight mass really going to be in terms of muscle tissue to fat tissue gain ratios? Probably not as productive as they would be if a 6 week minicut was inserted after the first 12 weeks of massing. In addition to this downside of long masses, long cuts themselves have downsides. When weight is lost in lower amounts and over shorter timescales like minicuts, muscle loss is a very small concern and there is almost no diet fatigue developed. You can usually just bounce right into a massing phase after and be primed to continue gaining. But after a longer (12 weeks or more) diet, altered hormone, NEAT, and hunger levels can make re-massing more complicated at best, because you now have to deal with all of the side effects of the long cut while you try to re-start the mass train

So essentially by reducing bodyfat levels and increasing nutrient sensitivity periodically, minicuts re-sensitize the body to further muscle gains. Kind of like stopping at a gas station and rest area on a road trip. While not moving your car literally forward during the time, it can increase the total distance traveled on the road that day because everyone feels more refreshed.

Ik vind het een experiment waard in ieder geval en ben benieuwd naar het resultaat. Ik ben van plan om na elke cycle van 7 weken (bulk + cut) foto's te gaan maken.

Heb je elk jaar een cut van 12 weken nodig?
Je hebt het zelf in de hand, als je veel vet pakt eet je gewoon te veel.

Ik volg je graag maar snap echt niet dat jij je het jezelf zo moeilijk maakt met dat jacked&tan, mini cycles en if... maar ik zal erover ophouden, keer op keer mijn standpunt doordrammen daar zit niemand op te wachten :o

Op welk vp sta je ongeveer ?

• #2.808
Heb je elk jaar een cut van 12 weken nodig?
Je hebt het zelf in de hand, als je veel vet pakt eet je gewoon te veel.

Ik volg je graag maar snap echt niet dat jij je het jezelf zo moeilijk maakt met dat jacked&tan, mini cycles en if... maar ik zal erover ophouden, keer op keer mijn standpunt doordrammen daar zit niemand op te wachten :o
Haha maakt niet uit Saik, ik vat het ook niet persoonlijk op. Dit is een discussieforum, dus dan hoort discussieren er ook bij. Ik doe nu eenmaal mijn eigen ding en ik voel mij daar fijn bij.
Een lean bulk inzetten voor een lange termijn heb ik ook wel overwogen hoor, maar juist de korte cyclen en de voordelen die daarbij horen vind ik nu eenmaal interessant en het proberen waard.

Op welk vp sta je ongeveer ?
Ik heb 5 weken geleden nog een 4-punts meting gehad en volgens die meting stond ik op 10.1% Ik was toen was ruim 3 kilo lichter (rond de 68kg) en nu weeg ik rond de 71kg.
Ik denk zelf dat ik wat hoger sta, want zoals je op de foto kan zien, ziet dat er niet uit als 10.1%, maar wat dat betreft heb ik redelijk nog wat buikvet omdat ik 3 jaar geleden 20kg zwaarder was.

links 5 juli (~68kg), rechts 7 aug (~71kg)

QcAeQCt.jpg
ZTwRFGV.png

Ik zie zelf niet zo veel verschil, maar ik heb daar ook geen oog voor :D (borst iets voller). Op de 2de foto zie je nog de sunburns van een paar weken terug :D

JnT 2.0 W4D2

T1 Benchpress [Find 4RM & 3x3+ 77.5%]
warmup: 10x20kg 10x40kg
4rm: 4x50kg 4x57.5kg 4x60kg
werkset: 3x57.5kg 3x57.5kg 5x57.5kg [AMRAP]

T2a Close-Grip Benchpress [5x4 62.5%]
warm-up: 4x40kg
werkset: 5x4x47.5kg

T2b Incline Benchpress [Find 8RM & 3MRSx8, 60s rust]
warmup: 10x20kg
werkset: 4x8x35kg

T2c Shoulder Press [Find 8RM & 3MRSx8, 60s rust]
8x14kg
7x14kg
5x14kg
4x14kg

T3a Seated Side Raises [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
8x6kg
10x5kg
9x5kg
9x5kg

T3b Face Pulls [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x26kg
10x26kg
8x26kg
8x26kg

T3c Machine Fly [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x35kg
8x41kg
7x41kg
5x41kg

T3d Rope Pushdown [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x26kg
7x26kg
6x26kg
5x26kg

T3e 21's [30s rust]
4x13.5kg

Je vat het goed op :)

Op de eerste foto sta je iets scherper, maar inderdaad niet gek veel verschil..wat goed is!

Je vat het goed op :)

Op de eerste foto sta je iets scherper, maar inderdaad niet gek veel verschil..wat goed is!
Goed vergelijkbare positie voor de foto. Ik zie ook heel weinig verschil, zeker niet veel bij de buik (goed teken!). Als je na je cut een beetje leeg was kwa glycogeen, zou alleen dat al een kilo of 2 kunnen zijn (glycogeen + aanhangend water) wat zich vooral over lever en spieren verdeelt. Al met al gaat het prima toch?

• #2.811
Al met al gaat het prima inderdaad. Helaas sinds gister wel waar een beetje zeurende pijn/last de schouder waar ik al eerder maanden mee heb gesukkeld. Vanavond benen trainen.
Zit ondertussen nu wel te twijfelen om de bulk/cut cycles iets aan te passen maar daar ben ik nog niet over uit (10 week bulk, 3 week cut vs 5 week bulk, 2 week cut).

Voorzichtig met de schouder. Altijd lekker opwarmen en losmaken eerst :)

Sowieso 10:3

Al met al gaat het prima inderdaad. Helaas sinds gister wel waar een beetje zeurende pijn/last de schouder waar ik al eerder maanden mee heb gesukkeld. Vanavond benen trainen.
Zit ondertussen nu wel te twijfelen om de bulk/cut cycles iets aan te passen maar daar ben ik nog niet over uit (10 week bulk, 3 week cut vs 5 week bulk, 2 week cut).

Doennnn! :) Als ik het goed begrijp heb je nu al minstens 5 weken gebulkt....vind je dat je al moet cutten?

• #2.817
Nou jongens, dan ga ik mijn bulk lekker doortrekken. Afgelopen zaterdag gevierd met een avondje sushi AYCE.

Zaterdag en zondag een training gepakt omdat ik donderdag een training heb gemist.

JnT 2.0 W4D3

T1 Front squat [Find 4RM & 3x3+ 75%]
4rm: 4x50kg 4x60kg PR
werkset: 3x47.5kg 3x47.5kg 10x47.5kg [AMRAP]

T2a Squat [5x4 82.5%]
werkset: 5x4x57.5kg

T2b Single Leg Press [Find 8RM & 3MRSx8, 60s rust]
4x8x35kg

T2c Barbell Row [Find 8RM & 3MRSx8, 60s rust]
4x8x37.5kg

T3a Leg Extensions [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x57.5kg
10x57.5kg
10x57.5kg
10x57.5kg

T3b Lying Leg Curl [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x41kg
10x41kg
9x41kg
9x41kg

T3c Weighted Chin-Ups [3MRSx5, 30s rust]
4x bw+ 15kg PR
3x bw+ 15kg
2x bw+ 15kg
2x bw+ 15kg

Eerste keer 15 kg, dikke prima!

T3d Shrugs met plate [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x15kg
9x15kg
7x15kg
7x15kg

Focus op iets langere hold bovenin, schouderbladen ook meer squeezen.

T3e Alternate Hammer Curl [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x9kg
10x9kg
9x9kg
9x9kg

JnT 2.0 W4D4

T1 OHP [Find 4RM & 3x3+ 77.5%]
warmup: 10x20kg
4rm: 4x30kg 4x35kg 4x37.5kg 3x40kg
werkset:3x35kg 3x35kg 5x35kg [AMRAP]

T2a Spoto Press [4x5 62.5%]
warmup: 10x20kg 8x40kg
werkset: 4x4x47.5kg

T2b Chest dips [60s rust]
4x8x +bw

T2c Shoulder Press [Find 8RM & 3MRSx8, 60s rust]
8x15kg
8x15kg
5x15kg
6x15kg

T3a Seated Side Raises [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x5kg
10x5kg
9x5kg
9x5kg

T3b Face Pulls [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x26kg
10x26kg
9x26kg
9x26kg

T3c Machine Fly [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
12x41kg
7x41kg
6x41kg
6x41kg

T3d Skullover [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x21kg
8x21kg
7x21kg
7x21kg

T3e Barbell Curl [Find 14RM & 3MRSx14, 30s rust]
14x21kg
9x21kg
8x21kg
6x21kg

Deze week belooft verder een druk weekje te worden. Gisteravond naar ons nieuwe huis geweest met de stucadoor (we krijgen 3 sept officieel de sleutel) en zaterdag moet ik overwerken ivm een netwerkmigratie. Toch even proberen om 4 trainingen in deze week te proppen. Vanavond legs op het programma.

Ondertussen ook nog een aardappelfoto weten te maken van mijn rug (nog nooit een foto gemaakt van mijn rug eigenlijk). Op deze foto is ook wel overduidelijk te zien dat ik lekker door moet bulken.

sWnIllm.jpg

Laatst bewerkt:
keurige PRs!

• #2.819
Thanks Neet! Gisteravond weer een repje erbij bij de chins :D Laatste week van de Jacked&Tan 2.0 cycle (eerste 5 weken, laatste week is 1RM testen maar daar heb ik geen behoefte aan).
Volgende week beginnen met een nieuwe cycle van 5 weken (dus ook nog 5 weken bulken).

JnT 2.0 W5D1

T1 Squat [Find 2RM & 4x2+ 82.5%]
warmup: 10x20kg 10x40kg 5x50kg
2rm: 2x60kg 2x65kg 2x70kg
werkset: 2x60kg 2x60kg 2x60kg 10x60kg [AMRAP]

Het testen van mijn 2RM had veel beter gekund, als je ziet dat ik vervolgens 10x60kg haal bij AMRAP. PR zit op 2x82.5kg of iets dergelijks, maar moet weer opbouwen omdat ik er even tussenuit ben geweest.

T2a Sumo Deadlift [7x2 80%]
warmup: 4x60kg
werkset: 7x2x80kg

T2b Single Leg-Press [Find 6RM & 3MRSx6, 60s rust]
4x6x40kg (gewicht zonder slee)

T2c Barbell Row [Find 6RM & 3MRSx6, 60s rust]
4x6x40kg

T3a Lying Leg Curl [Find 12RM & 3MRSx12, 30s rust]
12x47kg
7x47kg
6x47kg
6x47kg