Fitness Seller

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb vandaag bij de training een keer Noxi Pro uitgeprobeerd (1 schepje), maar ik voelde me eigenlijk niet anders dan normaal. De oefeningen gingen allemaal vrij vlot, maar ik kan niet zeggen of dat aan de Noxi lag. Ik denk het niet eerlijk gezegd, een beetje misschien.

Squat 5x5 90kg
De eerste 2 setjes gingen op het laatst wat moeizaam, maar de laatste 3 setjes gingen zonder enig probleem, omdat ik toen natuurlijk alweer wat warmer was.

Bench Press 5x5 57,5kg
Ging zonder enig probleem. Dit is eigenlijk de enige oefening die ik echt nog zonder enig probleem uitvoer. De barbell row gaat ook wel aardig, alleen die gaat al net iets moeizamer.

Barbell Row 5x5 50kg
Ging ook goed. Ik had trouwens vandaag geen enkele last van de duizeligheid die ik eerder beschreef, alleen een klein beetje na een paar setjes van de barbell row.

En nu de hele avond Skyrim spelen. :P

I was once a bodybuilder. But then I took an arrow to the knee.

Die grap is echt te veel gebruikt. :P

Ik heb vandaag trouwens eens bijgehouden hoeveel calorieën ik eet, met de app CalorieTeller voor de iPhone, om te kijken of ik normaal wel aan m'n calorieën kom. Het zal wel niet precies kloppen, maar er staat echt heel veel in waar je uit kan kiezen (qua voedingsmiddelen), dus het komt in de buurt.

Ontbijt (12:00u, ik werd laat wakker :P):

41 gram vet
113 gram koolhydraten
60 gram eiwit

1055 calorieën

2 kopjes koffie
2 glazen melk
1 krentenbol
4 sneeën meergranen brood
3 plakken kipfilet
2 porties pindakaas

Lunch (15:00)

22 gram vet
126 gram koolhydraten
74 gram eiwit

995 calorieën

1 glas melk
1 whey shake
4 sneeën meergranenbrood
3 plakken kipfilet
1 portie appelstroop
1 bakje yoghurt met cruesli

Daarna ben ik gaan trainen.

Avondeten (19:30)

38 gram vet
68 gram koolhydraten
34 gram eiwit

750 calorieën

500 gram Andijviestamppot met gehakt (ik weet niet precies hoeveel het was, dus dit is maar een schatting)

Tussendoor

50 gram vet
82 gram koolhydraten
71 gram eiwit

30 gram dextrose
500 gram magere kwark
1 glas multivit bosvruchten
100 gram pinda's (ik moest gewone pinda's pakken, maar ik heb ongebrande ongezouten pinda's op, waar minder verzadigde vetten inzitten, maar daar kan ik geen voedingswaarden van vinden)

Totaal

149 gram vet
391 gram koolhydraten
240 gram eiwit

3.829 calorieën

Gezien ik 2 maaltijden (tussen het ontbijt en de lunch en tussen de lunch en het avondeten) ben overgeslagen en nu al op dit aantal calorieën zit, moet het dus wel goed komen als ik zo door blijf eten.

Ik ben vandaag maar wezen trainen, ook al zat er geen dag tussen deze en de vorige. Anders kon ik deze week maar 2 keer gaan.

Squat 5x5 92,5kg
Ging goed, met een paar reps had ik wat meer moeite, maar daar ging ik ook dieper dan parallel.

Overhead Press 5x5 42,5kg
Dit blijft gewoon mijn probleem oefening. Ik heb hem weer niet gehaald, hoewel het beter ging dan de vorige keer. Het is nu geworden: 5,4,5,4,3. Dus de volgende keer haal ik hem wel.

Deadlift 1x5 95kg
Wordt al erg zwaar. Ik denk dat ik nog ff door ga tot 100kg en dat ik die dan 2 trainingen achter elkaar doe om m'n techniek niet te laten verslappen. Want volgens een trainingsmaat ga ik te vroeg in de beweging door m'n knieën. Ik vond het nogal meevallen, maar goed. :P

Zo, ik ga zo even beestachtig trainen. 1,5 schepje HEMO achter de kiezen, dus dat moet lukken. :P

Op de planning staan:

Squat 5x5 95kg (over 2 trainingen een mijlpaal, 5x5 100kg :D)
Bench Press 5x5 60kg
Barbell Row 5x5 52,5kg

Zo, ik ga zo even beestachtig trainen. 1,5 schepje HEMO achter de kiezen, dus dat moet lukken. :P

Op de planning staan:

Squat 5x5 95kg (over 2 trainingen een mijlpaal, 5x5 100kg :D)
Bench Press 5x5 60kg
Barbell Row 5x5 52,5kg

Nou dat ging allemaal zonder enig probleem! Het was heel erg rustig in de sportschool, dus ik had geen spotter bij de squat en de bench press maar dat bleek ook helemaal niet nodig te zijn. Ik ben gewoon te voorzichtig altijd. :D Maarja, ik denk altijd maar: beter 100x te voorzichtig dan 1x te onvoorzichtig.

Even een foto update (de belichting moet ik iets op vinden, die is echt ****ed op mijn kamer, overdag foto's maken helpt misschien :P Maar niet veel though)

Foto's staan in de bijlagen.

Mijn borst lijkt achter te lopen denk ik, maar dit komt volgens mij vooral omdat mijn borstbeen nogal breed en ingevallen is. Volgens mijn zus heet dit een schoenmakers borstbeen. Dus dat is een beetje klote, maarja niets aan te doen.

En m'n buikspieren... tja, daar zit gewoon teveel vet overheen om het te kunnen zien. :D Maar dat gaat wel veranderen in de loop van dit jaar. Ik wil vanaf maart gaan cutten. En misschien moet ik naast stronglifts toch nog wat oefeningen voor m'n buik erbij doen.

benen.jpg

rug.jpg

schuin.jpg

voorkant.jpg

Benen zien goed uit, alles staat wel in verhouding, behalve inderdaad je borst. Gewoon doorgaan met wat je doet! Buik kun je pakken, maar het is de vraag of het vet waardoor je het niet ziet of te weinig spieren.

Nou, net getrained. Het ging best wel verdoet.

Squat 5x5 97,5kg - fail
Bij de warmup setjes voelde ik m'n lies alweer aankomen en bij het eerste setje met het werkgewicht voelde het echt k*t, dus toen ben ik na 1 setje gestopt. Daarna ben ik ff naar de sportschool eigenaar gelopen en die zei dat ik te breed sta tijdens het squatten (ik deed even voor hoe ik squat) en hoe meer je dat doet hoe meer je knieën naar buiten staan. En dan komt er druk op je lies, etc, etc. Dus voorlopig even licht squatten, ik denk met 50% van het gewicht ofzo, misschien nog wel lichter en dan puur voor techniek gaan, totdat het over is.

Overhead Press 5x5 42,5kg - fail
Het begon goed, eerste setje van 5 ging perfect. 2e ook. 3e ging al moeizamer. En toen haalde ik bij de 4e set de 5e rep niet, dus toen was het al ****ed. En bij de 5e set heb ik de 5e rep ook niet gehaald. Dus nu moet ik deloaden naar 37,5kg. Ook niet echt motiverend vind ik, maar ik doe het maar wel. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel hoger in gewicht te komen met 5x5 bij deze oefening. Dit wordt sowieso de eerste waar ik naar 3x5 overstap.

Deadlift 1x5 100kg
Ging eigenlijk heel goed. Ik heb nu goed op m'n techniek gelet, zodat ik niet teveel m'n benen het werk liet doen maar echt zoveel mogelijk mijn rug en ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Ik voel hem nu wel in mijn onderrug maar dat lijkt me wel logisch. Ik was van plan hem de volgende keer niet hoger te doen, om even naar m'n techniek te kijken, maar ik doe het denk ik toch. :D

Vanmorgen even gewogen, de 80kg grens is bereikt! 80,7kg is het nu.

Doorzetten bij die overhead press! Denken als Zyzz, als ik de 5 niet haal krijgt een familielid te kogel. Iets in die richting. Wel mooie deadlifts net zoals mij haha. Heb nu de spierpijn in mijn onderrug.

Hoe kom je terug van je training?

Gesloopt en moe in de kop? Of vol energie en wat gezonde spierpijn?

Doorzetten bij die overhead press! Denken als Zyzz, als ik de 5 niet haal krijgt een familielid te kogel. Iets in die richting. Wel mooie deadlifts net zoals mij haha. Heb nu de spierpijn in mijn onderrug.

Geen berichten over Zyzz hier alsjeblieft. :P Ik vond hem maar een idioot. Ook tamelijk ironisch dat ie dood is gegaan aan een overdosis (anabolen?).

Hoe kom je terug van je training?

Gesloopt en moe in de kop? Of vol energie en wat gezonde spierpijn?

Vanwaar de vraag? Meestal gesloopt en moe in de kop. :D

Of had je het tegen kevin?

Geen berichten over Zyzz hier alsjeblieft. :P Ik vond hem maar een idioot. Ook tamelijk ironisch dat ie dood is gegaan aan een overdosis (anabolen?).

Vanwaar de vraag? Meestal gesloopt en moe in de kop. :D

Of had je het tegen kevin?

Dat is wat ik de eerste maanden heb ervaren... Was benieuwd naar jouw ervaringen. Wel een heel goed programma!

Keep on going

@Dusky Ik vind Zyzz wel een held, ook qua motivatie. Gestorven aan een hartaanval, zat in de familie ofzoiets. Maar iig, jij haalt die 5x5 volgende week kerel! Come on

Wat was er dan zo heldadig aan hem? Het was toch gewoon een gast die een goed fysiek had maar buiten dat zich vaak liet filmen terwijl hij als een idioot stond te dansen op random plekken? Wat is daar motiverend aan? :P

Wat was er dan zo heldadig aan hem? Het was toch gewoon een gast die een goed fysiek had maar buiten dat zich vaak liet filmen terwijl hij als een idioot stond te dansen op random plekken? Wat is daar motiverend aan? :P

Moet je maar eens lezen hoe die eerst uitzag en hoe gemotiveerd hij was voor bb'ing haha. En dat random dansen doe ik ook, period haha.

Dat is wat ik de eerste maanden heb ervaren... Was benieuwd naar jouw ervaringen. Wel een heel goed programma!

Keep on going

Waar ik wel benieuwd naar was is of het komt door de PWO of door de training. Of een combinatie van. Ik denk dat de crash van de PWO dat gevoel wel versterkt. Gebruikte jij een pwo tijdens SL?

Moet je maar eens lezen hoe die eerst uitzag en hoe gemotiveerd hij was voor bb'ing haha. En dat random dansen doe ik ook, period haha.

En waar kan ik dat vinden? :P

[Link niet meer beschikbaar]
Is een van de velen.

Terug
Naar boven