MuscleMeat

Nieuws Dutch Strongman Cup 2009

is de locatie inmiddels ook al bekend?

mooi zondags ben ik vrij
en ff tegen me meisje zeggen dat ze dan NIKS MOET PLANNEN!!

sow... das een snelle 4000 euro aan sponsorgeld :p

das zeer nice.

Leuk initiatief..... alleen denk ik dat je de gewichten wel een beetje moet verlagen niet veel maar 300 deadlift op herhaling en 130 kilo boom op herhaling zie ik weinig mensen doen.

deadlift ong. 270 op herhaling en boom 120 kilo op herhaling lijkt me bv. een leuke middenweg.

Ik zal kijken of ik dik 20 kilo af kan vallen haha dan ga ik ook voor de titel tot 105 kilo haha.

je hebt anders genoeg over nu haha

300 dl op herhalingen en 130 boom op herhalingen is natuurlijk wel uberbruut, maar idd denk ik best wel hoog voor de huidige strongman in NL. Maar aan de andere kant, het is wel eens wat anders dan altijd die 10 a 15 reps die je vaak ziet. Nu zal het waarschijnlijk eens onder de 10 reps blijven, dus het is eens wat anders. En alleen idd voor de allersterksten weggelegd.

Ik vind niks mis met de wedstrijden en gewichten die er momenteel in nederland zijn..... iedereen heeft wel z'n mindere onderdelen .... en je moet als organisator wel het wel leuk houden voor een 15 a 20 tal atleten.......tjah dan zullen er een 4 tal atleten zijn die er met kop en schouders boven uit steken en hier in nederland is dat vooral jarno en natuurlijk simon als ie fit is...... maar eerlijk denk ik dat het met een yoke van 400 en een deadlift van 300 op herhaling en boomstam 130 op herhaling weer een one man show gaat worden van jarno haha als zijn poot weer klaar is.... voor de rest denk ik dat er weinig altleten hier in nederland klaar zijn voor die gewichten. En als je echt zo sterk bent dan kun je dat bewijzen bij de voorrondes van nederland en sterkste man van nederland om zo door te stromen naar de nog zwaardere wedstrijden internationaal.

Want is het zo dat momenteel de wedstrijden niet goed zijn? en dat doormiddel van een nieuwe wedstrijd de "echte" sterkste man van nederland gekozen moet worden?

Trouwens Wat denk je hoe lang zo'n wedstrijd gaat duren met zulke gewichten die haast niemand van z'n plek krijgt?..... ik denk dat de hele wedstrijd dan met 2 uurtjes bekeken is haha.

Laatst bewerkt:
4000 euro das een mooi sponsor bedrag.

wel leuk dat rtl dan ook weer opnames komt maken

Ik vind niks mis met de wedstrijden en gewichten die er momenteel in nederland zijn..... iedereen heeft wel z'n mindere onderdelen .... en je moet als organisator wel het wel leuk houden voor een 15 a 20 tal atleten.......tjah dan zullen er een 4 tal atleten zijn die er met kop en schouders boven uit steken en hier in nederland is dat vooral jarno en natuurlijk simon als ie fit is...... maar eerlijk denk ik dat het met een yoke van 400 en een deadlift van 300 op herhaling en boomstam 130 op herhaling weer een one man show gaat worden van jarno haha als zijn poot weer klaar is.... voor de rest denk ik dat er weinig altleten hier in nederland klaar zijn voor die gewichten. En als je echt zo sterk bent dan kun je dat bewijzen bij de voorrondes van nederland en sterkste man van nederland om zo door te stromen naar de nog zwaardere wedstrijden internationaal.

Want is het zo dat momenteel de wedstrijden niet goed zijn? en dat doormiddel van een nieuwe wedstrijd de "echte" sterkste man van nederland gekozen moet worden?

Trouwens Wat denk je hoe lang zo'n wedstrijd gaat duren met zulke gewichten die haast niemand van z'n plek krijgt?..... ik denk dat de hele wedstrijd dan met 2 uurtjes bekeken is haha.

Mwah, behalve Jarno kan ik er toch nog wel een aantal bedenken die met die gewichten goed uit de voeten kunnen.

Denk aan Fouad, Richard vd Linden, Mike Bagerman, Jan Wagenaar, Gijs en Alex Moonen.

Zijn er toch al wat meer dan Jarno en Simon, niet?

dat zijn idd meer namen en daar zitten toch ook weer wat grotere namen bij waar we veel van kunnen horen in de toekomst

wel leuk dat rtl dan ook weer opnames komt maken

Dat zou me ten zeerste verbazen. In het krantenartikel stond slechts dat RTL normaal gesproken opnames maakt van dit soort wedstrijden. Maar als je weet hoeveel geld er op tafel moet komen (en ik weet dat!) dan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat RTL hier niet komt.

Dat zou me ten zeerste verbazen. In het krantenartikel stond slechts dat RTL normaal gesproken opnames maakt van dit soort wedstrijden. Maar als je weet hoeveel geld er op tafel moet komen (en ik weet dat!) dan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat RTL hier niet komt.

ja ik weet niet hoeveel de gages zijn voor die wedstrijden. zit niet zo in het wereldje

Alex zei me niet mee te doen en ik heb al aangegeven dat de gewichten zo als ze nu staan mij te hoog gegrepen zijn.

Fouad laat nog het een en ander weten over de uiteindelijk vorm van de wedstrijd alvorens ik iets beslis.

Mwah, behalve Jarno kan ik er toch nog wel een aantal bedenken die met die gewichten goed uit de voeten kunnen.

Denk aan Fouad, Richard vd Linden, Mike Bagerman, Jan Wagenaar, Gijs en Alex Moonen.

Zijn er toch al wat meer dan Jarno en Simon, niet?

Met alle respect voor de jongens die jij nu noemt...... maar ik zie richard niet op herhaling deadliften met 300 kilo en over de boom maar te zwijgen, mike en jan en alex doen het mischien 1 hooguit 2 herhalingen.....Ik denk dat gijs de enige is die realistisch nadenkt. En fouad? is echt wel iemand die zulke gewichten aankan..... maar ik denk dat dit iets te veel van het goede is.

Er zijn toch wel vaker wedstrijden van dit caliber geweest?
Zoals bijvoorbeeld de sterkste man van et hoekie?

Fouad komt (is) waarschijnlijk terug in vorm en wil in een zware wedstrijd laten zien dat hij er nog steeds staat.

Er zijn toch wel vaker wedstrijden van dit caliber geweest?
Zoals bijvoorbeeld de sterkste man van et hoekie?

Fouad komt (is) waarschijnlijk terug in vorm en wil in een zware wedstrijd laten zien dat hij er nog steeds staat.

We weten wel dat fouad bij de besten van nederland hoort........ Het enige wat hem stoort is denk ik het vrachtwagentrekken (wat hij overigens gewoon kan leren) Als hij zwaar wil trekken en stoten dan moet hij mischien gaan overwegen om aan powerlift wedstrijden te gaan doen. Het feit blijft toch dat je bij sterksteman wedstrijden verschillende disciplines tegen komt. En daar zullen ook dingen bij zitten waar je niet zo goed in bent.......Alleen dan is het toch raar om dan maar zelf een wedstrijd te gaan organiseren waarbij je de disciplines er uit laat waar je slecht in bent om te laten zien dat jij de "echte" sterkste man van nederland bent.

Mwah, zoals jij het stelt hangt er wel iets 'negatiefs' omheen, het lijkt me dan ook niet reeel om dat zo te stellen.

Trouwens dat iemand een wedstrijd zelf organiseert en naar eigen hand kan zetten is in het wereldje ook niets nieuws.

Mwah, zoals jij het stelt hangt er wel iets 'negatiefs' omheen, het lijkt me dan ook niet reeel om dat zo te stellen.

Trouwens dat iemand een wedstrijd zelf organiseert en naar eigen hand kan zetten is in het wereldje ook niets nieuws.

Waarom is het niet reeel dan wat ik zeg? Waarom zou hij anders zelf een wedstrijd organiseren? En ik zie gewoon dat hij vaak onvrede heeft met de huidige wedstrijden en organisaties. Ik noem het beestje gewoon bij de naam.

En om even de beestjes bij de naam te blijven noemen...... Wat jij zegt dat er meerdere wedstrijden naar eigen hand gezet word gebeurt vaker en dat keur ik ook af......Alleen denk ik NIET dat bv. marcel mosterd er persoonlijk belang bij heeft om bepaalde wedstrijden negatief te manipuleren door bepaalde onderdelen er in te laten of er uit te laten. dit ook omdat hij zelf geen deelnemer is. Daarom ben ik er zowiezo een tegenstander van om een deelnemer de wedstrijd te laten organiseren en de onderdelen te laten bepalen. dat komt gewoon niet over.

Terug
Naar boven