AndroidHealthClinic

Nieuws Dutch Strongman Cup 2009

Ik, als HG'er, denk dat jullie als SM gewoon teveel standaard onderdelen hebben.
Pik er 6 uit, en stel die internationaal, gewoon vast als DE onderdelen, die op iedere wedstrijd gewoon dienen voor te komen. Al dat geëmmer elke keer over onderdelen, die op de man zijn afgestemd of teveel dit en teveel dat. Gewoon standariseren (net als de Highland Games) ;)

bv.
- Truckpull
- farmerwalk
- Stones
- max loglift
- laadrace/medley met yoke en tireflip
- powerstairs

het is toch in een soort van sporthal toch? want mijn ouders en opa en oma willen ook gaan kijken maar ze kunnen niet zolang staan.. der is toch een soort van tribune met stoeltjes?

Ik, als HG'er, denk dat jullie als SM gewoon teveel standaard onderdelen hebben.
Pik er 6 uit, en stel die internationaal, gewoon vast als DE onderdelen, die op iedere wedstrijd gewoon dienen voor te komen. Al dat geëmmer elke keer over onderdelen, die op de man zijn afgestemd of teveel dit en teveel dat. Gewoon standariseren (net als de Highland Games) ;)

bv.
- Truckpull
- farmerwalk
- Stones
- max loglift
- powerstairs

Hier heb je best een punt..... Want er komen volgens mij ook steeds meer onderdelen bij. Alleen bij sterkste man blijft toch wel het feit dat je allround sterk moet zijn.

Alleen ik vind ook dat de onderdelen wel overzichtelijk moet blijven.

Als het daarbinnen gehouden word, wel ja..ben der wel eens een aantal keren binnen geweest.

Koop van die fiets vlaggetjes:D
En doe die aan die rollators, dan raak je ze in iedergeval niet kwijt.:p

nou ik ben er weleens een paar kwijtgeraakt in de drukte, ik heb de rollators met een dunne ketting aan elkaar vastgemaakt, kan ik er niet één kwijtraken:)
der struikelen weleens mensen over die ketting.... is wel lachen:D

bv.
- Truckpull
- farmerwalk
- Stones
- max loglift
- powerstairs

Juist de variatie is belangrijk, zodat de meest all-round atleet uiteindelijk als winnaar uit de bus komt.
De onderdelen die je hier benoemt, zijn eigenlijk wel de rode draad hoor. Die behoor je altijd te trainen, ook buiten het wedstrijd seizoen.

Maakt op zich eigenlijk niet zoveel uit. Als de volgende kenmerken maar terug komen.

- Duwkracht (overhead)
- Gripkracht
- Rug/Onderrug (hef, trekkracht)
- Conditie (spierconditie, krachtuithoudingsvermogen en duurvermogen)
- Benen
- Core (buik, romp, heupen)
En misschien nog wel een paar elementen als snelheid en explosiviteit, maar dat zit er al een beetje tussendoor verweven, natuurlijk.

Een aantal onderdelen zijn een combinatie van, maar imo dienen deze kenmerken op een wedstrijd terug te vinden zijn. Als deze kenmerken bij jou goed voor elkaar zijn dan maakt het eigenlijk geen **** meer uit of je nu een Yoke-race moet lopen of een Conanswheel. ;)

bv.
- Truckpull
- farmerwalk
- Stones
- max loglift
- powerstairs

Ben het ook niet met je eens. Juist dat je iedere keer weer wat nieuws tegen kan komen, maakt voor mij deze sport leuk. Als ik iedere keer dezelfde 6 onderdelen moet doen wordt het voor mij een beetje saai. Dit is puur mijn persoonlijke mening. En dat geemmer over onderdelen? Mjaw, doe ik nooit. Je moet gewoon allround zijn en als je dat niet bent, of zoals ik niet op alle onderdelen even sterk, dan heb je pech. Nou ja jammer dan. Ik heb zelf geen goeie upperbodykracht, en ook een car circle is niet mijn favoriet. Dus ik weet al van te voren dat als die onderdelen erin zitten ik niet op het podium zal eindigen. Kijk mijn laatste wedstrijd Stadskanaal bijvoorbeeld. Maar ik heb het die middag reuze naar mijn zin gehad. Dus......

Met alle respect voor de jongens die jij nu noemt...... maar ik zie richard niet op herhaling deadliften met 300 kilo en over de boom maar te zwijgen, mike en jan en alex doen het mischien 1 hooguit 2 herhalingen.....Ik denk dat gijs de enige is die realistisch nadenkt. En fouad? is echt wel iemand die zulke gewichten aankan..... maar ik denk dat dit iets te veel van het goede is.

Als jij het beter kan laat het dan zien ipv alleen maar commentaar geven.
Laat mij maar wedstrijden in het buitenland draaien CL Terborg 3de plaats en in Frankrijk een 4de plaats.

Dus praat niet over mij als je nog niet eens wat ik kan bla bla bla!!!! (Landsmeer 2006 deadlift 310 kg)

Deze wedstrijd ben ik ook niet van plan om te doen omdat deze niet in mijn schema past.

Laatst bewerkt:
Als jij het beter kan laat het dan zien ipv alleen maar commentaar geven.
Laat mij maar wedstrijden in het buitenland draaien CL Terborg 3de plaats en in Frankrijk een 4de plaats.

Dus praat niet over mij als je nog niet eens wat ik kan bla bla bla!!!! (Landsmeer 2006 deadlift 310 kg)

Deze wedstrijd ben ik ook niet van plan om te doen omdat deze niet in mijn schema past.

Jij ziet het als een aanval naar jou toe........ moet je zelf weten! maar als je zelf al aangeeft dat je een keer 310 kilo deadlift hebt gepakt in 2006... denk je dan niet dat 300 kilo op herhaling een beetje te veel van het goeie is?...... Ik roep toch niet dat je niks kan?!? Ik weet wat je in terborg en frankrijk gedaan hebt..... en ik weet best wat je wel of niet kan.... alleen ik denk dat de genoemde gewichten voor sommige waaronder jij "iets" te hoog is.... en voor vele veel te hoog. Je moet niet direct zo op je ziel getrapt zijn joh.... En ik mag geen commentaar geven omdat ik deze gewichten niet aankan? Ik heb nooit de suggestie gewekt dat ik het kan toch?.......

Maar ik ben niet bang voor een wedstrijdje hoor...... en als ik weer fit ben en na ff keihard getraind te hebben ga je me ook zeker zien!

ik begrijp jullie prima hoor, dat de variatie het extra leuk maakt.
Ik lees alleen te veel dat er bepaalde wedstrijden teveel op bepaalde atleten wordt afgestemd (los van het feit of het écht zo mis...).
Standarisatie scheelt dan een hoop gelul.

Is dit ook niet de reden geweest waarom er twee verschillende SM-bonden zijn ?
Ben je het sterkst als je 1 x 150 pressed of 15 x 100 ???
Die discussie zal altijd wel blijven denk ik....

Overigens zijn er bij de HG ook twee internationale bonden, en krijg je andere mix vormen van HG & SM dmv challenges, dus de vraag naar variatie is er zeker.

Jij ziet het als een aanval naar jou toe........ moet je zelf weten! maar als je zelf al aangeeft dat je een keer 310 kilo deadlift hebt gepakt in 2006... denk je dan niet dat 300 kilo op herhaling een beetje te veel van het goeie is?...... Ik roep toch niet dat je niks kan?!? Ik weet wat je in terborg en frankrijk gedaan hebt..... en ik weet best wat je wel of niet kan.... alleen ik denk dat de genoemde gewichten voor sommige waaronder jij "iets" te hoog is.... en voor vele veel te hoog. Je moet niet direct zo op je ziel getrapt zijn joh.... En ik mag geen commentaar geven omdat ik deze gewichten niet aankan? Ik heb nooit de suggestie gewekt dat ik het kan toch?.......

Maar ik ben niet bang voor een wedstrijdje hoor...... en als ik weer fit ben en na ff keihard getraind te hebben ga je me ook zeker zien!

Wat boeit het of er maar tussen de 1 en 5 herhalingen gedaan kan worden met deadlifts? Is eens wat anders dan 10+ reps wat je altijd ziet.

Trouwens, Mike en Alex krijgen denk ik wel meer reps met 130 gemaakt hoor. Alex duwt met de bar 130 zo strikt 3x van zn borst, alsof het niks is. Maargoed, blijkbaar ken jij de atleten beter dan dat ze zichzelf kennen.

Voel me niet aangevallen maar noem dan ook niet mijn naam.

En voor je onzin gaat uitkramen bekijk dan eerst wat iemand in het verleden heeft gedaan.
Maar ja net zoals voetballen heb je altijd meerdere mensen die het beter weten als een trainer/coach

Wat boeit het of er maar tussen de 1 en 5 herhalingen gedaan kan worden met deadlifts? Is eens wat anders dan 10+ reps wat je altijd ziet.

Trouwens, Mike en Alex krijgen denk ik wel meer reps met 130 gemaakt hoor. Alex duwt met de bar 130 zo strikt 3x van zn borst, alsof het niks is. Maargoed, blijkbaar ken jij de atleten beter dan dat ze zichzelf kennen.

ok! dan moet de yoke op 400 blijven boomstam op 130 op herhaling en deadlift 300 op herhaling.......en dan nog 2 a 3 onderdelen naar keuze met superman gewichten...... dan hou ik me verder wel stil en ga gewoon kijken daar...... word een heel kort en saai dagje voorspel ik.....

Jij legt trouwens de lat voor sommige mensen wel heel hoog.... want jij praat net zo goed over mensen dat ze dat wel ff kunnen.... nou ik ben benieuwd... en als ze het kunnen krijgen ze al mijn respect! wat mike en alex overigens al hebben.

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Voel me niet aangevallen maar noem dan ook niet mijn naam.

En voor je onzin gaat uitkramen bekijk dan eerst wat iemand in het verleden heeft gedaan.
Maar ja net zoals voetballen heb je altijd meerdere mensen die het beter weten als een trainer/coach

Tuurlijk noem ik je wel bij je naam! ik noem het beestje altijd gewoon bij de naam..... ik ben niet scheinheilig...... en ik onzin uit kramen? dat je in het verleden 310 kilo 1x getrokken hebt betekend dat je straks 300 kilo ff op herhaling trekt? Ik denk het gewoon niet..... mag ik dat niet denken? ik hoop voor je dat je het wel kan maar ik denk dat 270 op herhaling gewoon een beter gewicht is voor deze wedstrijd. En ik ben geen trainer/coach hoor in dit verhaal... maar ook gewoon de voetballer.....neemt niet weg dat ik het je niet gun hoor!

ok! dan moet de yoke op 400 blijven boomstam op 130 op herhaling en deadlift 300 op herhaling.......en dan nog 2 a 3 onderdelen naar keuze met superman gewichten...... dan hou ik me verder wel stil en ga gewoon kijken daar...... word een heel kort en saai dagje voorspel ik.....

Jij legt trouwens de lat voor sommige mensen wel heel hoog.... want jij praat net zo goed over mensen dat ze dat wel ff kunnen.... nou ik ben benieuwd... en als ze het kunnen krijgen ze al mijn respect! wat mike en alex overigens al hebben.

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Tuurlijk noem ik je wel bij je naam! ik noem het beestje altijd gewoon bij de naam..... ik ben niet scheinheilig...... en ik onzin uit kramen? dat je in het verleden 310 kilo 1x getrokken hebt betekend dat je straks 300 kilo ff op herhaling trekt? Ik denk het gewoon niet..... mag ik dat niet denken? ik hoop voor je dat je het wel kan maar ik denk dat 270 op herhaling gewoon een beter gewicht is voor deze wedstrijd. En ik ben geen trainer/coach hoor in dit verhaal... maar ook gewoon de voetballer.....neemt niet weg dat ik het je niet gun hoor!

We zullen het zien in de toekomst!
Maar als je het beestje zoals je zegt bij de naam wilt noemen wat is dan je ECHTE naam.

Als hij 3 jaar geleden 1x310kg kon, is het toch niet ondenkbaar dat hij in tussentijd wel wat vooruitgang gemaakt heeft en ondertussen wel wat herhalingen met 300kg kan maken ??? Ik spreek dan natuurlijk niet over 15 herhalingen ofzo, maar dat hoeft ook niet.

Terug
Naar boven