Fitness Seller

een leraar/lerares mag wel/niet sex hebben met hun leerlingen. vertel hier je mening.

Peiling Peiling een leraar/lerares mag wel/niet sex hebben met hun leerlingen. vertel hier je mening.

• ja dat mag van mij legaal worden

Stemmen: 45 62,5%
  • nee ik vind dat het verboden moet blijven

Stemmen: 21 29,2%
  • anders.

Stemmen: 6 8,3%

• Totaal stemmers
    72
  • Topic Starter Topic Starter
zegt net dat het niet strafbaar is als de leerling meerderjarig is

Pff wat een bullshit zeg. Ik heb zelf nooit echt knappe leraressen gehad, maar het is toch denkbaar dat als je bijvoorbeeld op de middelbare school zit en je bent een jaar of 16/17/18, en je hebt een docente van pak 'm beet 25, je je tot elkaar aangetrokken kunt voelen. Tijdens de lessen flikflooien is dan ongepast, maar buiten school om moeten ze kunnen doen waar ze zin in hebben vind ik.

als het zo legaal zou zijn om buiten schooltijden coïtus te hebben, waarom worden de leerkrachten dan allemaal opgepakt?
Dan eb ik het niet over ongewenst gedrag.

Ik zeg nee bij zowel minderjarige (om overduidelijke redenen) als meerderjarige. De integriteit van de docent is niet meer te garanderen wanneer er liefde in het spel is. Als de meerderjarige leerling geen les krijgt en zal krijgen van de docent.. mehh doe wat je niet laten kan.

Nee, onprofessioneel en totaal niet correct.

Zowel docent als student weet dit en vind als dit uit komt niet alleen de docent gestraft moet worden maar ook de student aangezien het toch vrij duidelijk is dat dit niet mag.

Onprofessioneel begrijp ik, aangezien een relatie tussen leraar en leerling in principe contraproductief werkt (resultaten/uitslagen etc. zijn minder objectief), maar hoe kom je bij ''niet correct''? Het blijven natuurlijk twee mensen die zich tot elkaar aangetrokken voelen, ik zie niet waarom dat verkeerd is.

Als ze het buiten school om doen kan het best, moet de leerling natuurlijk wel in overeenstemming zijn. Als hij geen aanklacht indient kan het imo door de beugel. Slim van de lerares is het overigens niet.

mag legaal worden (is het volgens mij al), maar schoolbestuur moet de lerares nog steeds wegsturen, of verplaatsen naar een andere klas.
Als zo iemand zijn/haar "partner" betrapt op spieken en weet dat als hij/zij haar/hem aangeeft, dat hij van school gestuurd kan/gaat worden en dat zo zijn leven srs ge****ed is, dan gaat deze leerkracht meer dan waarschijnlijk gewoon zijn/haar mond houden omwille van het feit dat ze een persoonlijke relatie hebben. En dit is natuurlijk niet het enige mogelijke voorbeeld.
Punt is dat er een vorm van afstand moet zijn tussen leraar en leerling, zodat er sprake kan zijn van onpartijdigheid.

Hier ben ik volledig mee akkoord. Zelfde reden als waarom kinderen van leerlingen normalerwijze in een andere klas gezet worden om te vermijden dat ze les krijgen van hun ouders. Uiteindelijk hangt jouw diploma (en bijgevolg verdere levensloop) van onderwijzers af, dus een zekere mate van onafhankelijkheid is naar mijn mening wel vereist.

Laatst bewerkt:
Onprofessioneel begrijp ik, aangezien een relatie tussen leraar en leerling in principe contraproductief werkt (resultaten/uitslagen etc. zijn minder objectief), maar hoe kom je bij ''niet correct''? Het blijven natuurlijk twee mensen die zich tot elkaar aangetrokken voelen, ik zie niet waarom dat verkeerd is.

Omdat het niet hoort dat een docent een relatie begint met een leerling, dit is zoals het grote deel van de samenleving dit ervaart.
Het gaat zich om de functie waar je zich in bevinden op dat moment en wat meestal gepaard gaat met een groot leeftijdsverschil (Wat tegenwoordig natuurlijk veel voorkomt maar daar heb ik niets op tegen) Alleen bij scholen is het vaak dat het gaat om minderjarige, die zijn in mijn ogen even fout bezig als de docent, alleen zij worden er niet op aangekeken en de docent word finaal de grond in getrapt door de samenleving voor iets waar hij/zij niet de enige schuldige aan is.

En wat je zegt, het heeft een hele hoop negatieve invloeden op het leerproces van de leerling en het werk proces van de docent.

Dafuq just read lol.

Als een lerares een leerling doet vind ik het niet eens zo raar.

Als een leraar het doet vind ik het gewoon een vieze pedo.

Zelfde reden als waarom het minder erg is dat mannen vreemd gaan.

Vrouw wordt gedoet, en man doet.

Geen idee om welke leeftijd het gaat.... Maar ik vind het wel raar als het geaccepteerd wordt als een oude leraar zit te rommelen met 18jarige meisjes. Er zijn genoeg van die meisjes die niet durven tegen te spreken, en ze worden dan niet meer 'beschermd' door de pedo-wet.

Geen idee om welke leeftijd het gaat.... Maar ik vind het wel raar als het geaccepteerd wordt als een oude leraar zit te rommelen met 18jarige meisjes. Er zijn genoeg van die meisjes die niet durven tegen te spreken, en ze worden dan niet meer 'beschermd' door de pedo-wet.
Dus accepteren en 'pedo-wet' paar jaartjes opschroeven?

Wat is deze? Waarom doe je zo'n oude dode koe uit de sloot halen?

Terug
Naar boven