MuscleMeat

Eerste keer dat ik iemand zie verzetten

Jonko heeft gelijk, wij zijn gewoon dieren die net een tikje hoger ontwikkeld zijn op verstandelijk vlak. maar puur biologisch gezien zijn we gewoon zoogdieren.
en als onze intelligentie heeft voor niets meer gezorgd dan veredelde manieren om onze diepste instincten een weg te geven, enkele voorbeelden:

mooie kleren kopen, waarom doen we dit? om ons aantrekkelijk te maken voor een mogelijke coïtuspartner, zoals diertjes dus bijvoorbeeld doen met mooie pluimpjes om indruk te maken op de wijfjes.

oorlog voeren: de drang om sterker te zijn dan een ander en territoriale motivaties (uiteindelijk komt het hier altijd op neer), het verschil? zij doen het met tanden en nagels, wij met raketten en kogels!

ja hoor wat zijn we toch veel hoger ontwikkeld!!!:p

Jonko is niet helemaal goed bij z'n hoofd. Als iemand een geliefde van jou vermoord moet je je schouders maar op halen omdat er toch ook varkens voor voedsel worden gebruikt ???
zoals ik zei, het is bruut en het hoort niet.
ik zeg nergens dat het mag omdat het bij ons voedsel ook gebeurt.
Dus volgens jou mag een welpje gekilled worden op een vreselijke manier omdat het maar dieren zijn? Dat beestje heeft zeker geen sociale band met zn moeder?
beetje zelfde vergelijking?
het is de ver van je bed show bij al die filmpjes, als het familie is reageer je heel anders, en zouden dit soort filmpjes niet eens in het gare hok komen ;)
Serieuze discussie is hier ontstaan trouwens... geen GH-materiaal meer!
:cool:
Jonko je kan er vreemd mee uit de hoek komen maar ik mag je wel :D Jou standpunt is duidelijk en zelfs in het garehanehok ga je een serieuze discussie met iedereen aan.

Jammer dat ik je hier geen karma kan geven, deze hou je van mij te goed ;)
daarom heb ik nog steeds een waarschuwing van jou staan uit januari :p
:kiss:

Ja hij is GEK

Gek van dieren als je alles hebt gevolgt.
haha nope, heb verder niet veel met dieren, behalve dat ze lekker op je bord zijn, en trouwe metgezellen zijn in het leven [huisdieren]
Jonko heeft gelijk, wij zijn gewoon dieren die net een tikje hoger ontwikkeld zijn op verstandelijk vlak. maar puur biologisch gezien zijn we gewoon zoogdieren.
en als onze intelligentie heeft voor niets meer gezorgd dan veredelde manieren om onze diepste instincten een weg te geven, enkele voorbeelden:

mooie kleren kopen, waarom doen we dit? om ons aantrekkelijk te maken voor een mogelijke coïtuspartner, zoals diertjes dus bijvoorbeeld doen met mooie pluimpjes om indruk te maken op de wijfjes.

oorlog voeren: de drang om sterker te zijn dan een ander en territoriale motivaties (uiteindelijk komt het hier altijd op neer), het verschil? zij doen het met tanden en nagels, wij met raketten en kogels!

ja hoor wat zijn we toch veel hoger ontwikkeld!!!:p

:thumb: hij begrijpt et

verplaatsing naar C&C? topic is serieuzer geworden dan de meeste C&C onderwerpen :p

Waarschuwing is niets :D moet je je maar gaan gedragen Jonko :D

Ik geef ook members die ik mag waarschuwingen, gene die ik niet mag ban ik meteen :D

Alleen op het punt dat we puur biologisch gezien zoogdieren zijn heeft Jonko gelijk.

Maar zoiets af doen van boeiend dit gebeurt dagelijks gaat te ver. Al deze mensen hebben nabestaanden die verdriet voelen. Hun geliefden zullen missen etc etc. Dieren hebben die band niet met elkaar. (in >>> 99% van alle gevallen)

Wij als Nederlanders hebben makkelijk lullen. Wij weten niet wat het is om niet vrij te zijn.

Verder ben ik het wel met Jonko eens dat er veel dieren onnodig lijden door toetoen van mensen. Maar Jonko was er gewoon op uit om een beetje legaal te rellen met goede redenen. Waar hij eigenlijk zelf niet helemaal achter staat aangezien hij tijdens dit topic gewoon z'n biefstukje opeet.....

Ik eet zelf nog maar 1 keer in de week vlees( en dan biologisch) en 1 keer in de week vis.

kijk ff naar mijn punt van de instincten.
liefde en verliefheid bijvoorbeeld komt ook voort uit een instinct, is al meerdere keren gebleken uit studies dus in hoeverre zijn die banden met familie/vrienden reëel? is vooral nuttig in ons dierenras omdat onze nakomelingen niet snel opgroeien en ook omdat we anderen nodig hebben om succesvol door het leven te gaan :)

Waarschuwing is niets :D moet je je maar gaan gedragen Jonko :D

Ik geef ook members die ik mag waarschuwingen, gene die ik niet mag ban ik meteen :D
Jezelf gedragen is iets voor katholieke mensen :D
Alleen op het punt dat we puur biologisch gezien zoogdieren zijn heeft Jonko gelijk.

Maar zoiets af doen van boeiend dit gebeurt dagelijks gaat te ver. Al deze mensen hebben nabestaanden die verdriet voelen. Hun geliefden zullen missen etc etc. Dieren hebben die band niet met elkaar. (in >>> 99% van alle gevallen)

Wij als Nederlanders hebben makkelijk lullen. Wij weten niet wat het is om niet vrij te zijn.

Verder ben ik het wel met Jonko eens dat er veel dieren onnodig lijden door toetoen van mensen. Maar Jonko was er gewoon op uit om een beetje legaal te rellen met goede redenen. Waar hij eigenlijk zelf niet helemaal achter staat aangezien hij tijdens dit topic gewoon z'n biefstukje opeet.....

Ik eet zelf nog maar 1 keer in de week vlees( en dan biologisch) en 1 keer in de week vis.

voor et eerste deel, lees mn reply op jou :)

Het legale rellen klopt maar half ^^

kijk ff naar mijn punt van de instincten.
liefde en verliefheid bijvoorbeeld komt ook voort uit een instinct, is al meerdere keren gebleken uit studies dus in hoeverre zijn die banden met familie/vrienden reëel? is vooral nuttig in ons dierenras omdat onze nakomelingen niet snel opgroeien en ook omdat we anderen nodig hebben om succesvol door het leven te gaan :)

Wat heeft het voor een dierenras evolutionair gezien dan voor een nut dat je het verlies van een geliefde zo erg kunt voelen dat je bijv zelf niet meer wilt leven , je gezondheid achteruit gaat etc etc.

Juist door onze gevoelens onderscheiden we ons van andere diersoorten die puur hun instinct volgen. Dat wij door onze intelligentie gebruik maken van middelen , die onbewust instincten losmaken en waar wij voordeel van hebben ,betekend niet dat wij puur op onze instincten leven.

uiteindelijk komt bijna alles wat we doen rechstreeks of onrechtstreeks neer op instinct.
en de evolutie is ook niet perfect, en ik geef toe dat ik ook graag geloof in de liefde en verliefdheid enzo, maar het is allemaal gestuurd door hormonen en neurotransmitters, dus wtf is dat gevoel dan buiten een hoop chemie?

Dus volgens jou mag een welpje gekilled worden op een vreselijke manier omdat het maar dieren zijn? Dat beestje heeft zeker geen sociale band met zn moeder?
:

Waar lees jij dat ik geweld tegen dieren goed keur? Jij draait nu de zaken om om er zelf beter voor te komen staan.

Een welpje heeft zeker een sociale band met z'n moeder. Maar deze band is niet levenslang. Bij veel mensen is dit wel.. Waar een Leeuwin er snel overheen laat het verlies bij mensen en groot litteken achter dat vaak nooit meer heelt. En daarom klopt jouw vergelijking van geen kant.

Waar lees jij dat ik geweld tegen dieren goed keur? Jij draait nu de zaken om om er zelf beter voor te komen staan.

Een welpje heeft zeker een sociale band met z'n moeder. Maar deze band is niet levenslang. Bij veel mensen is dit wel.. Waar een Leeuwin er snel overheen laat het verlies bij mensen en groot litteken achter dat vaak nooit meer heelt. En daarom klopt jouw vergelijking van geen kant.

je leest wat je wilt lezen ;)

Origineel gepost door bouwens62
Jonko is niet helemaal goed bij z'n hoofd. Als iemand een geliefde van jou vermoord moet je je schouders maar op halen omdat er toch ook varkens voor voedsel worden gebruikt
verrek, jij doet precies hetzelfde als wat ik doe volgens jou :o
zoals ik zei, het is bruut en het hoort niet.
ik zeg nergens dat het mag omdat het bij ons voedsel ook gebeurt.
beetje zelfde vergelijking?
dat stukje liet je weg, het ging mij om de vergelijking die jij maakte ;)

Nee, ik vermoord geen mensen
Geen behoefte aan en geen zin in, ik probeer alleen uitleg te geven van wat zich daar afspeelt. De koran zegt dat je krijgsgevange goed moet behandelen en ze niet te krenken.
Goed voorbeeld van zulke nobelheid vind je in de film kingdom of heaven waar de moslim generaal een gevangengenomen generaal koud water en voedsel aanbiedt. Tenzij ze gruwelijke misdaden hebben begaan tijdens hun dienstdoende tijd zoals vermoorden van kinderen, en ouderen en zwakkeren. Hierop staat de doodstraf door onthoofding

:roflol:

Beetje paradoxaal geloof heb jij. :D

uiteindelijk komt bijna alles wat we doen rechstreeks of onrechtstreeks neer op instinct.
en de evolutie is ook niet perfect, en ik geef toe dat ik ook graag geloof in de liefde en verliefdheid enzo, maar het is allemaal gestuurd door hormonen en neurotransmitters, dus wtf is dat gevoel dan buiten een hoop chemie?

Tja wat is een levend wezen eigenlijk. Iets wat aangestuurd wordt door elektrische stroompjes. Dus als je het zo gaat bekijken boeit het ook allemaal niet levend of dood

Ik ga mijn geest niet vervuilen met die soort beelden, gelukkig heb ik de link niet aangeklikt.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien heb ik iets gemist, maar wat heb jij meegemaakt dan? (Als ik vragen mag.)
Je hebt niks gemist maar ik ga dit niet hier bespreken/discussieren met al die lolbroeken.

Ik snap die hele discussie van dieren niet helemaal. Omdat wij het meest succesvolle dier zijn op aarde hebben wij langzamerhand het recht verworven om andere dieren te doden voor onszelf. Ik ben met het dieren doden voor plezier, jagen, niet eens omdat dat geen toegevoegde waarde heeft voor de mensheid tenzij het gaat om een uit de kluiten gewassen wolven populatie en wij zelf op het menu kunnen gaan staan.

Wat Big Steve zei over verdoving, dat klopt toch niet? Gaat het zo inefficient? Ik dacht dat bijvoorbeeld kuikens in een shredder gooien als een diervriendelijke manier werd beschouwd om kuikens af te maken.

Nog iets, jullie vergelijken domme dieren(alle dieren behalve wij) met slimme dieren(wij). De meeste dieren weten geeneens dat ze zelf bestaan, ze hebben geen zelfbesef. Ze kennen alle instinctuele angsten, groepsgevoel aka safety of the pack(als ze jong of sociaal zijn), dieren zijn egoistisch(tenzij ze voor de groep vechten om te overleven, waakhonden, wolven, leeuwentroep etc), ze kunnen in groepsgevoel ook loyaal zijn maar het zijn allemaal nog steeds instincten. Honden kunnen leren omdat ze denken dat wij hen helpen overleven.

Sommige primaatsoorten en mensapen zijn weer wat anders omdat sommige wel zelfbesef hebben, ze kunnen dus nadenken en kiezen wat de beste reactie is op een bepaalde situatie, honden kunnen dit niet hun instinct bepaald waar ze hoe op reageren.

Hierboven staat ook ergens zo'n mooi quote die ook weer fout is; "Animals kill for survival, humans kill for pleasure." als je ooit een kat heb gehad weet je hoe meedogeloos die beesten zijn. Ze spelen met hun prooi zelfs als de darmen er half uithangen en dan laten ze 'em gewoon achter om rustig te sterven. Vaak eten ze 'em niet eens op, alleen instinctief het/de hoofd/aars.

Wij, on the other hand, kunnen gewoon nadenken en anticiperen. Wij zijn empathisch, meeste mensen toch wel mag ik hopen aangezien deze hele discussie op basis van menselijke empathie wordt gehouden, wij hebben alle dingen die dieren niet hebben. Daarom staan wij bovenaan de voedselketen.

Dierenmishandeling en shit keur ik niet goed, voor zover dat enige impact heeft/zal hebben. Maar als die andere dieren door een toevallige mutatie ook zo belachelijk slim waren geweest hadden ze 't waarschijnlijk niet veel anders gedaan dan wij nu doen, alleen hebben wij het toeval gehad dat wij door die mutatie zo zijn geworden. Dieren onthoofden voor voedsel = (naar mijn mening) acceptabel, mensen onthoofden om een meningsverschil = niet goed.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven