XXL Nutrition

eerste maand in de gym

• Topic Starter Topic Starter
pfff deze nacht het kanaal overgezwommen... kletsnat wakker geworden

moet beetje opletten dat ik niet ga overtrainen vandaar weekendje rust.

na goeie toename in kracht in de eerste maand ( zit nu op ongeveer 60 procent van vroeger) moeten toch de gewrichten en pezen wennen aan de belasting. dus vandaar even rust omdat ik niet na een maand al wil stoppen.
Heb nog nergens echt last maar ben in een maand van 74-75 naar 78 gegaan en men vetperc is gezakt en merk dat mijn lichaam de sport wel herkent maar toch er ook terug aan moet wennen.
heb trainingsschema terug omgegooid van kracht naar bodybuilding dus even zien hoe dat gaat.
supplementen aangepast terug naar standaard voor groei dus een dikke 200 gram eiwit (trouwens uit de beste sups verkrijgbaar) alleen moet ik nu ook terug omhoog in koolhydraten en das weer niet goed voor mijn VP. strax of morge weer eens pics van mijn vooruitgang (kleine vooruitgang). vooral schouders reageren goed heb toch al een centimeterke bij aan elke kant. dikte van de lats begint te komen maar is nog een lange weg naar vroeger. beentjes gaan goed maar door al die jaren in de bouw heb ik de indruk dat ze veel meer gewend zijn als 13 jaar geleden en dat ik die nu echt moet kapotmaken om ze te laten reageren en dat vinden mijn kruisbandn dan weer niet zo leuk. is klote dat in die nieuwe gym geen gordel is voor extra gewicht bij dips want heb nu geen echt goeie oefening die ik kan doen voor men triceps die eve goed gaat voor beide zijde(een van de nadelen van gehandicapt zijn)

zal het trainen terug een beetje moeten heruitvinden maar als ik voldoende vooruitgang maak mss binnen een paar jaarkes terug denken aan wedstrijden ook als is het bij de gehandicapten

Als ik dit soort dingen met pics voorbij ie komen, en de gewichten die er gebruikt worden.....
Al vaker gezegd op het forum, gewicht boeit me niet zo, ik heb op redelijk lichter vaak een betere pomp
Vaker een betere pomp of training op lichtere gewichten.
Ook redelijk een fan van negatief trainen, scheuren, kapot maken die handel.

Gewicht imo overrated, k
misschien pp verschillend.

Ben geen strongman ;)

1e week en dan 95/100. Raar als ik me vraagtekens heb.
Laat je hem wel zakken....

Voor de rest go get em tiger, succes

uitvoering is altijd zo goed mogelijk en bij bench bv altijd zakken tot iets boven de borst (centimeterke of 2 erboven)
en het is maar 95 kg .
ik train normaal ook bv niet voor massa ik trainde vooral op kracht. nu weekendje rust en dan een maandje terug massa trainen dan kan men lichaam ook terug een beetje aanpassen. het is nog een lange weg naar the good old days

Gisteren eens schema door elkaar gehaald. ergens gelezen dat full body even goed is als split
http://www.ergogenics.org/full-body-krachttraining-werkt-net-zo-goed-als-splitschema.html

dus vanaf nu in mijn "massa" fase elke keer full body met 1 oefening per spiergroep 4 setjes van 10 en de laatste tot fail. telkens van de ene oefening naar de andere zonder rust dus bv set biceps dadelijk triceps dan terug biceps enz tot ge leeg zijt. bankdrukken en roeien tegenover elkaar. crunch en back extension. leg press en dan da ding voor hamstrings. lateral raise en reverse fly was snel klaar maar was toch behoorlijk moe. Nu zoeken naar goeie oefeningen die ik nog niet of niet veel heb gedaan om volgende dagen hetzelfde te doen maar met andere oefeningen.
ben eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn behalve dat ge er moe van word.
Dit schema maandje doen en dan terug naar de samengestelde oefening voor krachtfase.
en zoals ge ziet is er nog wel wa werk aan de winkel

rug.jpg

voorkant.jpg

Laatst bewerkt:
welke oefening zou ik het beste doen om de wijdte van men rug aan beide zijde gelijk te maken?

Heb men massa schema de deur uit gebonjourd das niks voor mij

heb een interessant schemake gevonden voor kracht van een zekere coan

is een 10 weken schema zou graag binnen 10 weken 190kg deathliften en 120-125 bench

Verandering is duidelijk zichtbaar, mooi topic, nice work man ;-)

Doe je goed man , zeker met je 'beperking' of 'mankementje' dat je noemt.
Duidelijk verschillen ! ik blijf je zeker volgen.
Waarom was het massa schema nu net niet iets voor jou?
gevoel dat je niet hard genoeg was gegaan in de gym of?

keep it up!

Merciekes
Massa komt wel vanzelf, denk ik dan
dus een goed zwaar kracht schema werkt ook wel om te groeien en er is niks zo fijn als heel zwaar te trainen. Van veel herhalingen maken word ge wel goed moe maar van zware gewichten gaat ge echt kapot. Ik kruip graag de gym uit vandaar

gisteren nieuwe record gezet
110 *4 bench en 190 deathlift was een goed dagje
binnenkort nog eens fotokes zetten

Nice stats...

Good luck!

Respect

respect doe je best man!

volgend fotoke

jamie.jpg

unnamed.jpg

Heb eindelijk mijn voeding eens op punt gezet. Ik haal nu veel koolhydraten uit havermout en mijn eiwitten uit kippenwit. Ik kom nu aan een 160 gram eiwit per dag en toegegeven na een weekske voel ik al degelijk het verschil. hop hop naar de 85 kg

Gaat lekker zie ik, massa gaat mooi omhoog en kracht ook. Echter loopt je vetpercentage ook aardig op.. tijd voor een cut?

Terug
Naar boven