MuscleMeat

Eerste probeersel trainingsschema met alleen dumbbells

lieveke

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd een trainingsschema in elkaar te zetten waar ik alleen dumbbells voor nodig heb. Ik zou het fijn vinden als jullie op en aanmerkingen kunnen geven. Ik ben dan ook pas een beginner. ;)

Rug:
One-arm row (latissimus dorsi, trapezius, rhomboideus, infra-spinatus, teres major en minor)
Dumbbell shrug ( bovenste trapezius, rhomboideus)

Borst:
Dumbbell flye (pectoralis major)

Schouders:
Zijwaarts heffen (middelste deltaspieren)
Voorovergebogen zijwaarts heffen (achterste deltaspieren)
Drukken met dumbbell (voorste en middelste deltaspieren)

Armen:
Dumbbell curl (biceps brachii, brachialis)
Triceps extension (triceps vooral langste binnenste kop en middelste kop)
Bank-dip (triceps vooral buitenste en middelste koppen)

Buik:
Crunch (rectus abdominis, bovenkant)
Omgekeerde crunch (rectus abdominis, onderkant)
Zijwaartse crunch (externe en interne obliques)
Side bend

Benen, heupen en billen:
Squat (bilspieren, quadriceps, hamstrings, onderrug, adductoren, heupbuigspieren)
Dead lift (bilspieren, quadriceps, hamstrings, onderrug, adductoren, heupbuigspieren, latissimus dorsi, trapezius en buikspieren)
Voorwaartse lunge (quadriceps, hamstrings en bilspieren)
Staand kuitheffen (gastrocnemius, soleus)

Groetjes Désirée

Weet je ook al welke oefeningen je op welke dagen gaat doen en om de hoeveel dagen je een rustdag inplant en zo?

Zelf verdeel ik mijn oefeningen per spiergroepen:

dag 1: borst en armen

dag 2: schouders en rug

dag 3: heupen / benen

Buikspieren train ik random tussendoor, net zoals cardio, dat hangt af van hoeveel tijd ik kan/wil vrijmaken.

Gemiddeld neem ik om de 3 dagen een rustdag.

De oefeningen die je gekozen hebt lijken me goed en gevarieerd.
Ben je van plan ze uit te voeren onder begeleiding van een trainer of volledig alleen?

• Topic Starter Topic Starter