Fitness Seller

Enkels trainen

JassieNL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Joow iedereen,

ik wil bij Korps Marniers, Korps Commando Troepen of Luchtmobiele Infanterie, maar ik kreeg bij keuring te horen dat ik zwakkere enkels heb. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, maar ik vraag me af hoe ik dit goed kan trainen. Voor minder zware functies dachten ze dat het voor mij geen probleem kon zijn, maar ze zaten te twijfelen of ik die zware functies aan kan.

Ik had een vriend van me te horen gekregen dat hardlopen met goede hardloopschoenen in de berm of in de bossen ook goed is voor je enkels. Maar heeft iemand misschien meer oefeningen om de enkels te verstevigen?

Groetjes Jasper

Veel uni-laterale kuit oefeningen doen. reverse calf raises varianten.

Veel stabilsator oefeningen doen, die gewoon de enkel aangaan.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor snelle antwoord:)

Zal wel es wat proberen

wat ik zelf handig vind omdat ik vrij zwaar ben maar wel sprintjes doe op asfaltweg is het volgende: one leg calve raises met extra gewicht, tibialis raises met zelf gemaakte hefboom. Heb ook een rubberen band gehaald bij de perry waarmee ik het naar binnen en naar buiten draaien van de enkels train, omvouwen of strakker trekken verhoogd de weerstand. hardlopen/sprinten is ook goed, bouw rustig op om shin splints te voorkomen, zachte ondergrond is hiervoor ook wel zo prettig.

wat ik zelf handig vind omdat ik vrij zwaar ben maar wel sprintjes doe op asfaltweg is het volgende: one leg calve raises met extra gewicht, tibialis raises met zelf gemaakte hefboom. Heb ook een rubberen band gehaald bij de perry waarmee ik het naar binnen en naar buiten draaien van de enkels train, omvouwen of strakker trekken verhoogd de weerstand. hardlopen/sprinten is ook goed, bouw rustig op om shin splints te voorkomen, zachte ondergrond is hiervoor ook wel zo prettig.

Yep, lopen op zachte ondergrond, is ideaal om sterkere enkels te creeren.

lopen door los zand (strand)
naar een (sport)fysio gaan die heeft ook goeie oefeningen.

bv zon halve tol waar je met 1 been op gaat staan

Inderdaad, lopen op los zand, zachte (bos) ondergrond, berg af en berg op, denk aan de duinen bv. Weet niet waar je woont.
Weinig toe te voegen verder. ;) Succes.

Ergens een trampoline regelen en gaan overgooien met een bal als je op 1 been op de trampoline staat. Kan je evt met fysiotherapie doen.

Terug
Naar boven